اظهارات تفرقه‌افكنانه باهنر بر خلاف نظر صريح رهبر انقلاب در مورد پرهيز از القاي اختلاف

 

دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت باید فاصله خود از جریان انحرافی را مشخص كند تا دچار تضعیف نشود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان كرد: اتفاقات اخیر دولت و عدم پذیرش وزیر اطلاعات و قهر و مسایلی از این قبیل خیلی خوب نبود. خیلی ها تحلیل كردند كه این مسئله برنامه ریزی شده و پیش بینی شده بود. از نظر ما در خصوص اصل عمل یك كار از قبل برنامه ریزی شده بود ولی زمان وقوع یك حادثه بود. اتفاق نامیمون و نامباركی بود و ده، پانزده روز هم طول كشید ولی آقای رییس جمهور پذیرفتند كه آقای مصلحی با حكم رهبری در وزارت اطلاعات باقی بمانند و آقای احمدی نژاد هم كه كار را تا استعفا جلو برده بودند در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیدند كه در ریاست جمهوری باقی بمانند. الان برداشت ما این است كه آقا باز هم علاقمند هستند كه این دولت تا پایان دوره قانونی كارش را با آرامش ادامه بدهد و به صورت طبیعی عمر دولت دهم به پایان برسد. البته قبلش برداشت ما این بود كه آقا حاضر است خیلی هزینه ها داده شود و دولت دهم كارش را پایان دهد ولی دیدیم كه آقا حاضر اند اتفاق غیرمعمول نیافتد و دولت فعلی به كارش ادامه دهد.

دلیل عزل وزیر نفت و صنایع
وی ادامه داد: نكته بعدی عزل و نصب ها و ادغام ها است كه برخی معتقدند برخی وزرا و عزل و نصب ها با همان تحلیل قبلی مورد بررسی است. مثلا آقای میركاظمی وزیر نفت سعی می كرد علاوه بر هماهنگی با رییس جمهور با برخی مقامات بلند پایه هم هماهنگ باشد. آقای محرابیان هم در سایپا و امثالهم با افرادی مانند تیپ مشایی درگیر بود. در هر صورت در رابطه با اینكه این ادغام ها چگونه باید انجام شود و آیا دولت می تواند وزارت خانه جدید تشكیل دهد بحث هایی بود كه ما از شورای نگهبان كه تنها مرجع تفسیر قانون اساسی است، تقاضای تفسیر كردیم. رای شورای نگهبان هم گفت كه باید وزارت خانه جدید به تصویب مجلس برسد و اگر وزیری برای وزارت خانه های قبلی رای اعتماد گرفت اكتفا نمی كند تا برای وزارت خانه جدید انتخاب شود.

آنچه در جلسه سران قوه مجریه و مقننه با رهبری گذشت
وی افزود: ولی باز هم بحث بود تا اینكه با دعوت خود مقام معظم رهبری جلسه ای با حضور سران سه قوه تشكیل شد. در این جلسه بحث تفسیر شورای نگهبان مطرح شد. جلسه دو، سه ساعته ای برگزار شد. برخی از بخش های جلسه دلگیر كننده بود. آقای احمدی نژاد بحث شان ایراد به تفسیر شورای نگهبان بود كه آقا می فرماید تفسیر شورای نگهبان حرف آخر و لازم الاجرا و باید تبعیت شود. آقا گفت اگر هم بحثی شود تاثیری در نتیجه ندارد و نظر شورای نگهبان لازم الاتباع است. همچنین رییس جمهور اعلام كرد كه آیا این، حكم حكومتی است و آقا فرمود این جلسه، جلسه حكومتی است زیرا یكی از وظایف رهبری تنظیم روابط قوا است ولی این نظر، نظر قانون است نه حكم حكومتی.

رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهد
باهنر خاطرنشان كرد: در رابطه با پایان مهلت قانونی تعیین سرپرست وزارت راه نیز یك تخلف قانونی است؛ رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهد و ایشان مهلت كوتاهی برای فراهم كردن مقدمات برای مشخص كردن وزیر این وزارت خانه بدهد. مجلس تا دوازدهم خرداد فرصت داد ولی ظاهرا دولت نمی توان طی این مدت وزیر را مشخص كند. بنابراین باید به این كار سرعت داده شود تا بیش از این تخلف از قانون نشود.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تخلفات دولت در خصوص تشكیل وزارت ورزش و جوانان گفت: قانون باید اجرا شود و توجیهاتی كه دولت میاورد دلیلی برای عدم اجرای قانون نیست. چاره ای نیست، همه باید به قانون باز گردیم. البته قانون اشكالاتی دارد كه باید توسط مرجع خودش اصلاح شود و نمی توانیم بگوییم قانون را قبول نداریم.

از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیم
وی با بیان اینكه «از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیم» گفت: باید عالمانه این جریان را نقد كرد. مسایلی كه پاكدستی همكاران دولت را زیر سوال می برد مسایلی است كه باید راجع به جریان انحرفی در نظر گرفت كه قوه قضاییه در حال رسیدگی است. ولی اینكه كل دولت زیر سوال برود به مصلحت نیست. الان باید فضا آرام باشد. دوستان باید بیشتر جریان انحرافی را تبیین كنند. دولت هم باید فاصله خودش از جریان انحرافی مشخص كنند تا دچار تضعیف نشود.

باهنر همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخابات هیات رییسه مجلس در سال چهارم گفت: اگر بخواهم این انتخابات را تحلیل كنم این است كه یك اتفاق ساده و معمولی مانند سال گذشته افتاد؛ مقداری كار تشكیلاتی ساده انجام شد. اما حیف مان آمد جناب آقای ابوترابی را در هیات رییسه نداشته باشیم ولی فعالیت های ایشان در مجلس كمافی السابق ادامه پیدا می كند. در فراكسیون بنده هنگامی كه مطرح شد كاندیدا شوم خدمت ایشان رفتم و از ایشان هم خواستم كه حضور داشته باشند. بعد ازظهر سه شنبه از ایشان خواستم كه كاندیدا شوند و بنده را معاف كنند. صبح روز سه شنبه هم برخی را واسطه كردم حتی از آقای لاریجانی خواستم كه از ایشان بخواهند كه در صحن مجلس كاندیدا شوند ولی ایشان نپذیرفتند.

استقبال از لاریجانی سال به سال افزایش پیدا كرده است
وی ادامه داد: البته از حدود سی، چهل نفر از اعضای فراكسیون انقلاب اسلامی كه مشهور به حامیان دولت هستند هم آقای زارعی برای ریاست كاندید شدند ولی وقتی كه رای نیاوردند در صحن علنی متعهد شدند كه كاندید نشوند ولی به آقای لاریجانی هم رای سفید دادند. آقای لاریجانی هم با 212 رای از 240 نفر هم ركورد خوبی بود و نشان داد كه استقبال به ایشان سال به سال افزایش پیدا كرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اظهارات تفرقه‌افكنانه, باهنر بر خلاف نظر صريح رهبر انقلاب, پرهيز از القاي اختلاف, ,