هجدهمين 9 دي منتشر شد
هجدهمین شماره هفته نامه 9دی شنبه هفتم خردادماه روی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

تیتر یک جدیدترین شماره این هفته نامه با عنوان «بازخوانی مطالبات رهبر انقلاب از مجلس هشتم در آغاز سال پایانی» به بهانه آغاز سال پایانی مجلس در گزارشی به بازخوانی مطالبات رهبر انقلاب از مجلس هشتم پرداخته و از عدم اجرایی شدن خواسته های رهبر معظم انقلاب از مجلس و حتی در پاره ای موارد عمل بر خلاف نظرات صریح ایشان توسط مجلس هشتم، انتقاد کرده است.

عنوان دیگر یادداشت مهم 9دی هجدهم «مجلس ختم رسانه ملی در شب میلاد حضرت زهرا» است که از عملکرد برنامه 90 در شب میلاد حضرت زهرا انتقاد کرده است. 9 دی با انتشار دو یادداشت به انتقاد از عزاداری بیش از حد معمول برای درگذشت ناصر حجازی و فراموشی جشن اعتقادی و ملی شیعیان در این برنامه ورزشی شبکه 3 پرداخته و جریان حاکم بر برنامه 90 در تحقیر فرهنگ ملت ایران را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

این هفته نامه با چاپ عکسی از شهید مدرس در یادداشتی با عنوان «در حسرت مرام مدرس» به سیره شهید مدرس در مجلس و بیان خاطراتی از زندگی سیاسی آن شهید بزرگوار پرداخته است. رسایی در این یادداشت از مرام مدرس به عنوان الگوی نمایندگان یاد کرده و از کمرنگ بودن منش و مشی مدرس گونه در مجلس گلایه نموده است.

گفتگوی این هفته 9دی با خانم دکتر زهره طبیب زاده رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفته است. طبیب زاده که پیش از این مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت نهم بوده در این گفتگوی خواندنی از اجرای مدلی ابتکاری مبتنی بر فرهنگ اسلامی برای احیای فرهنگ حجاب و عفاف در دانشکده تحت مدیریت خود سخن گفته است.

صفحه اقتصاد در گفتگویی با دکتر حسین طلا مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با عنوان «درباره قاچاق سیگار از من نپرسید!» به بررسی ابهامات وضعیت قاچاق سیگار پرداخته است. همچنین 9دی در گزارشی در مورد سرمایه گذاریهای خارجی و شکست تحریمها ناکارآمدی تحریمها علیه ایران را با توجه به رشد سرمایه گذاری خارجی اثبات کرده است.

مخاطبین ثابت صفحه جریان شناسی این هفته می توانند سومین مقاله از سلسله مقالات شبکه زیتون را بخوانند. بررسی ابعاد پنهان ارتباطات علی هاشمی رفسنجانی و آلبرت حکیم از اعضای یهودی شبکه زیتون و سیا و همچنین گزارشی از پشت پرده ماجرای مک فارلین در این مقاله تحلیلی – اسنادی تبیین شده است.

صفحه هنر و رسانه 9دی هجدهم علاوه بر دو یادداشت درباره برنامه 90 در مطلبی با عنوان «چرا صدا و سیما مخاطبانش را دست چین کرده؟» به بررسی استراتژی رسانه ملی در گزینش مخاطب پرداخته است. یامین پور در این مطلب به «رسم منتقد کشی» صدا و سیما انتقاد کرده است. «غربال یا آهن ربا» مقاله دیگر این صفحه است که به قلم وحید جلیلی نگاشته شده است.

صفحه سیاست این هفته‌نامه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حاوی یادداشتی است از رضا سراج در خصوص چرایی ظهور جریان انحرافی از منظر راهبردی. این یادداشت با عنوان «نطفه انحراف کجا بسته شد؟» به تحلیل تاریخی و جریانی ظهور جریان انحرافی می پردازد و بسترهای فرهنگی فکری ایجاد کنده انحراف را یادآوری می کند. همچنین مقاله ای با نام «حنای خاتمی دیگر رنگی ندارد» به تحلیل وضعیت کنونی جریان فتنه و اهداف آینده آنان برای شرکت در انتخابات مجلس نهم پرداخته و با طرح 5نکته به جریان فتنه و خاتمی یادآوری کرده است که توبه آنها برای ملت مانند توبه گرگ است و راهی برای بازگشت آنان به صحنه قدرت و چپاول اموال مردم نمانده است.

مطالب دیگر 9دی از این قرارند:

صفحه سیاست: «میوه ای که نارس چیده شد» در خصوص ناکامی فتنه گران؛ «رأی لاریجانی چگونه کاهش یافت؟» درباره بازخوانی انتخاباتهای هیأت رئیسه در سه سال اخیر

صفحه بین الملل: «دامی که برای حماس پهن شده»؛ «کابل برای کودکان امن تر از لندن و نیویورک!» «بمبهایی که به شکا عروسک ساخته می شوند!»

صفحه اقتصاد: «ژست تبلیغاتی به جای برخورد قاطع» درباره سخنان متناقض آقامحمدی درباره بدهکاران بانکی؛ «رشد بهره وری، شاخصه جهاد اقتصادی»

صفحه آخر: «سوم تیری ماندن یا احمدی نژادی بودن؟»؛ «که عشق آسان نمود اول» درباره کیفیت ولایت پذیری شیعه در طول تاریخ؛ «کرامت بخشی و شیوه تربیتی اسلام» از سلسله مباحث مدرسه اخلاق دکتر آقا تهرانی

شماره آینده 9دی به مناسبت سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی (ره) چهارشنبه همین هفته منتشر می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : هجدهمين 9 دي منتشر شد, ,