چگونه یک مدیر موفق امروزی باشیم

 

طنز- محمد رضا شهبازي: اصل مثبت آفرینش سرعت گرفته و افراد دائما در حال ورق خوردن هستند. گاهی این ورق خوردن ها به قدری سریع اتفاق می افتد که انسان نمی فهمد صفحه چند بوده است. کسی که زمانی در جای مقدمه ناشر نشسته بود، حالا ورق خورده و به قسمت اعلام رفته است و برعکس، کسی که روزی نامش را می شد در قسمت شهرها و مکان‌ها و در بخش فارس و شیراز یافت، امروز در طلیعه فصل آثار باستانی جا گرفته است. اگر شما هم می ترسید که ورق بخورید، بهتر است با رعایت اصول زیر خود را بیمه کرده و برای همیشه به مدیری که فقط ترقی می کنید تبدیل شوید؛ مخصوصا اگر دوست دارید در حلقه آقای فرعی هم جایی داشته باشید!

 
جاروب کن خانه سپس میهمان طلب
 
برای راه یافتن به حلقه مدیریتی آقایان باید ابتدا وجودتان را از محبت غیر ایشان خالی کنید. برای این کار دستورالعمل های فراوانی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:
روزی سه بار و با صدای بلند به شریعتمداری بد و بیراه بگویید. روزنامه کیهان را به عنوان سفره مورد استفاده قرار دهید و عمدا روی آن آبگوشت بریزید و بعد از صرف غذا دست و دهان‌تان را با گوشه آن پاک کنید.
 
به هیئت حاج منصور و رفقا رفته و وسط گریه بقیه با صدای بلند بزنید زیر خنده و با دست مداح را نشان داده و صدای اردک در بیاورید. با این روش مجلس را به هم ریخته و لایق الطاف فرعیه می شوید.
 
عکس سعید حدادیان را به جای هدف دارت قرار داده و این کار را به نحوی انجام دهید که زبان او در مرکز دایره ها قرار بگیرد. سپس به جای تمام حرکات ورزشی به ورزش دارت روی آورید. اگر می خواهید جلوی اسم‌تان یک مثبت نقش ببندد می توانید لیگ مسابقات دارت را در محل راه بیاندازید.
 
بگردید ببینید از کسانی که منتقد آقای فرعی هستند چه کسانی در ستادهای رقبای آقای احمدی نژاد در انتخابات های گذشته فعالیت می کرده اند. ستاد آقایان هاشمی و لاریجانی در اولویت قرار دارد. اگر در علم رجال چندان تبحری ندارید بهتر است از برخی متبحرین این رشته استفاده کنید تا خدای نکرده در بین تحقیقات‌تان به اسم آقاي معاون اول در ستاد آقای هاشمی برنخورید. بالاخره شما جوانید هنوز!
 
 
زیاد فرق کنید
 
حالا که وجودتان از حب غیر خالی شده است می توانید به حضرت دوست عشق بورزید. اگر برای رسیدن به میزهای مدیریتی و تصاحب چندین پست با هم عجله ای ندارید، کمی صبر کنید. این کار در واقع مانند دورخیز می ماند. بهتر است ابتدا چند صباحی به مخالفت با آقای فرعی پرداخته و سپس ابراز ندامت کنید. این کار به ارج و قرب شما در بیان دوستان خواهد افزود. بهتر است مثلا بنویسید "در کاری که علم نداری مجادله نکن" و بعد از مدتی بنویسید "در هرچی که عشقت می‌کشه مجادله بکن جیگر". این کار نشان دهنده این است که شما از یک راه طی شده آمده اید و خیلی بیشتر از بقیه متنبه شده اید. در این صورت شامل "ان التملقات یذهبن المخالفات" شده و محرم حرم خواهید شد.
 
 
گروه تشکیل دهید
 
اگرچه یک نفر هم یک نفر است و هر انسان مانند راهی برای رسیدن به ریاست جمهوری است اما بهتر است که عده ای را با خود همراه کنید. طبیعتا کسانی که برای جذب افراد سراغ هر کس و ناکسی می روند، جذب شمایی را که قابلیت همراه کردن عده دیگری را هم دارید، از دست نخواهند داد. بنابراین بهتر است خود را لیدر تعدادی از جوانان نشان دهید تا سه سوته میز مورد نظرتان را بفرستند درب منزل. برای تشکیل گروه هم خیلی سخت نگیرید و بدانید که فقط تعداد مهم است.
 
 
 
گول‌خورتان را ملس کنید
 
اگر سابقه گول خوردن داشته باشید، گزینه مناسب تری هستید چون احتمال اینکه سرمایه گذاری رویتان جواب بدهد، بالا می رود. بنابراین سعی کنید چند بار از این و آن گول بخورید. مثلا از تاج‌زاده گول بخورید و به لپ های گل انداخته یک بنده خدایی گیر بدهید. در این صورت احتمال اینکه با پست سفارشی میزتان را تحویل بگیرید خیلی بالا می رود.
 
 
فرهنگ واژگان‌تان را عوض کنید
 
بالاخره باید معلوم باشد شما فرق کرده اید یانه؟ از قدیم هم گفته اند تا مرد سخن نگفته باشد، فرع و اصلش نهفته باشد. بنابراین تا می توانید در جملات خود از کلمات خاصی استفاده کنید. مثلا به جای جمله "من امروز به اتوبوس نرسیدم"، بگویید: من بر اثر تمامیت خواهی برخی مسافران اقتدارگرای اتوبوس مظلوم واقع شدم. یا به جای جمله خبری بی ارزش "یک خانه در مرکز شهر آتش گرفت و بیست نفر زنده زنده سوختند"، بگویید: "مهندس مشایی طی بیانیه ای این حادثه را به بازماندگان تسلیت گفت و ضمن تقدیر از نیروهای امدادی حاضر در محل از مراجع قضایی خواست که با مقصران حادثه برخورد شود. او همچنین به ملائکه شب اول قبر دستور داد که در سوال و جواب مرسوم نهایت همکاری را با درگذشتگان این حادثه داشته باشند وگرنه درباره سوء مدیریت آنها نیز نکاتی را خواهد فرمود."
 
قیمت پایین ندهید
 
گاگول نباشید. ببخشید که تا این حد صریح صحبت می کنم اما بالاخره همه چیز را که من نباید بگویم. خودتان را ارزان نفروشید. به یکی دو پست هم قانع نشوید. تا جایی که می توانید اشتهایتان را تقویت کنید تا در چشم آقایان فردی با اندیشه های بلند جلوه کنید. برای شروع می توانید از خودرو سازی یا صنایع وابسته شروع کنید. اگر احساس کردید یک جای دنج بیشتر به روحیاتتان می خورد سازمان میراث فرهنگی را فراموش نکنید. آنجا حکم حیات خلوت را دارد و اگر پست مورد نظرتان در چارت سازمانی آن قرار نداشت سریعا برایتان تعبیه خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : چگونه یک مدیر موفق امروزی باشیم(طنز سیاسی), ,