آويني مي‌گفت؛ «دوران امام(ره) حكومت عشق بود و بعد از ايشان حكومت عقل است»

 

عكاس و مستندساز دوران دفاع مقدس گفت: آويني علاقه بسيار عجيبي به امام (ره) داشت و هميشه مي‌گفت «من با امام (ره) انقلاب اسلامي را حس نمودم و درك كردم»؛ شهيد آويني معتقد بود «اين حكومت در دوران حضور حضرت امام (ره) حكومت عشق بود و بعد از ايشان حكومت عقل است».

 
رضا برجي در گفت‌وگو با فارس ، در خصوص تأثير انديشه‌ها و تفكرات حضرت امام خميني (ره) در ديگر كشورها اظهار داشت: تفكرات امام (ره) تقريباً در هر مكاني كه مبارزه‌اي عليه ظلم و بيداد‌گري بود، وجود داشت و هرجا كه مي‌رفتيم ردپاي تفكرات امام (ره) را به وضوح مشاهده مي‌كرديم.
 
وي كه در بسياري از جنگ‌هاي دنيا به ويژه در نبردهاي كشورهاي مسلمان حضور داشته است، ادامه داد: در اين كشورهاي مشاهده مي‌كردم كه بسياري از مكان‌ها به نام حضرت امام (ره) نامگذاري شده‌اند مانند «دبيرستان و درمانگاه امام خميني (ره)» و حتي نام كودكان خود را «روح‌الله» يا حتي «خميني» گذاشته بودند.
 
اين رزمنده و مستند‌ساز دوران دفاع مقدس تصريح كرد: در ميان فرماندهان جنگ، انسان‌هاي بزرگي را در ذهن دارم؛ مانند «باسايوف» كه فرمانده چچيني بود و از من مي‌خواست كه عكس امام (ره) را روي پيراهنش بچسبانم كه به او گفتيم اگر اين كار را بكني قطعاً وهابي‌ها تو را خواهند كشت؛ نمونه ديگر هم زماني‌ بود كه وارد كشور بوسني شديم و ديديم ترك‌هاي مسلمان مقيم آلمان كه براي كمك به برادران بوسنيايي خود آمده بودند، عكس‌هاي امام را بر ديوارها نصب كرده بود.
 
وي خاطرنشان كرد: «عثمان بوگويچ» از فرماندهان بزرگ بوسني جمله معروفي دارد كه مي‌گويد «اگر يك درصد در اسلام مجوز مي‌دادند حتي اگر مكروه هم بود مجسمه رهبر انقلاب اسلامي ايران را مي‌ساختم و هر روز به آن سجده مي‌كردم».
 
اين مستند‌ساز دوران دفاع مقدس با بيان اينكه حتي مردم در كشورهاي غيرمسلمان هم تحت تأثير انديشه‌هاي امام (ره) بودند، يادآور شد: شعارهايي كه مردم مي‌نويسند شعارهايي است كه امام (ره) روي آنها تأكيد داشت؛ در قبول قطعنامه كه امام (ره) فرمودند «ايران بايد معني آزادي، انديشه و محفل مبارزه انقلابيون باشد» امروزه مشاهده مي‌كنيم كه موج بيداري اسلامي در ميان مناطق برگرفته از تفكرات رهبر كبير انقلاب است.
 
وي با اشاره به بيداري اسلامي كه امروزه در كشورهاي منطقه اتفاق افتاده، عنوان كرد: اين بيداري در كشورهاي غيراسلامي هم اتفاق افتاده است به عنوان مثال مردم اسپانيا در پوسترهاي مبارزاتي‌شان نوشته بودند «اينجا ميدان التحرير است»، اين موضوع نشان دهنده اين است كه تفكرات و انديشه‌هاي حضرت امام (ره) اين بزرگ‌مرد تاريخ در اين كشورها موجب رشد فكري آنها شده است.
 
عكاس و مستندساز دوران دفاع مقدس خاطرنشان كرد: خيزش‌هاي انقلابي مردم منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران و تفكرات رهبر كبير انقلاب است. بسياري از كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان عاشق حضرت امام (ره) بودند و امام (ره) را از بزرگترين مردان تاريخ جامعه بشري و از برجسته‌ترين رهبران مي‌دانستند.
 
وي ادامه داد: آنها معتقد بودند حضرت امام (ره) كسي است كه مي‌تواند بشريت را از منجلاب و مردابي كه در آن در حال غرق شدن هستند، نجات داده و به سوي ايمان، سعادت و كمال حقيقي سوق دهد.
 
برجي اظهار داشت: موج بيداري اسلامي كه در كشورهاي اسلامي و غيراسلامي اتفاق افتاده نويد آن را مي‌دهد كه در آينده تأثيرات اثربخشي را خواهيم ديد و همان اتفاقاتي خواهد افتاد كه امام (ره) در ضمن سخنانش فرموده بود: «غرب به زودي از هم خواهد پاشيد».
وي در خصوص علل تأثير انديشه‌ها و تفكرات امام (ره) در ميان مردم افزود: محال است فردي حرفي را بزند و حرفش با عمل و كردارش يكي نباشد و تإثيرگذار هم باشد در سنت خداوند و طبيعت قطعاً چنين چيزي وجود ندارد و اين يكي از دلايل اثرگذاري سخنان امام خميني (ره) در ميان ملت ايران و مردم جهان بود.
 
اين مستند‌ساز دوران دفاع مقدس اشاره داشت: زماني‌كه ايشان حرفي را مي‌زدند در حقيقت خودشان اولين عامل به آن بودند و پيام و رهنمود‌هاي حضرت امام خميني (ره) برگرفته از جان و دل ايشان بود و به جان و دل ديگران نيز مي‌نشست.
 
وي در خصوص شاخصه‌هاي فرهنگي انديشه‌هاي امام (ره) در سينماي ايران اظهار داشت: در كشور ما فضاهاي بسياري وجود دارد كه بايد انديشه‌ها و تفكرات امام (ره) در آنجا مطرح شوند، اما سينماي ما هنوز به سمتي نرفته است كه حضرت امام (ره) انتظار آن را داشت؛ ايشان معتقد بودند سينما بايد مطابق با خواسته‌ها و اهداف جامعه باشد.
 
برجي با بيان خاطره‌اي از ايام رحلت امام خميني (ره) ابراز كرد: در زمان رحلت ايشان در تهران بودم و ساعت 7 صبح به محل كارم در تلويزيون ‌رفتم؛ همه بچه‌ها جمع شده بوديم كه اخبار ساعت 8 را گوش كنيم، زماني‌كه خبر رحلت بنيان‌گذار جمهوري اسلامي پخش شد لحظاتي همه بهتشان زده بود و ناگهان يكي از آنها شروع به گريه كرد و بغض همه ما شكسته شد.
 
اين رزمنده و جانباز دفاع مقدس خاطرنشان كرد: بعد از حدود 2 ساعت شهيد آويني به ما گفت كه دوربين‌ها را برداريم و داخل شهر برويم؛ عده‌اي جلوي مجلس تجمع كرده بودند و زماني كه علت حضورشان را سوال مي‌كرديم فقط گريه مي‌كردند و اشك مي‌ريختند و واقعاً مردم در يك فضاي بهت و حيرت قرار گرفته بودند و نمي‌‌دانستند چكار كنند. فيلمبردار اين صحنه‌ها هم چون خودش بسيار منقلب بود، در تصاويري كه گرفته نيز تكان‌ خوردن دوربين فيلمبرداري كاملاً مشخص است.
 
وي در خصوص ارادت شهيد مرتضي آويني به امام خميني (ره) گفت: آويني علاقه بسيار عجيبي به ايشان داشت و هميشه مي‌گفت «من با امام (ره) انقلاب اسلامي را حس نمودم و درك كردم»؛ شهيد آويني معتقد بود «اين حكومت در دوران حضور حضرت امام (ره) حكومت عشق بود و بعد از ايشان حكومت عقل است».

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آويني مي‌گفت؛ «دوران امام(ره) حكومت عشق بود و بعد از ايشان حكومت عقل است», ,