اختصاصی/ معاون سیاسی سپاه:


خیزش های اسلامی، متأثر از گفتمان امام خمینی (ره) است
سپاه نیوز: سردار جوانی گفت: مسائل منطقه ای و جهان اسلام امروز بیش از پیش تحت تاثیر افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) قرار گرفته، بطوری که می توان خیزشهای اسلامی منطقه را متاثر از گفتمان آن بزرگ مرد دانست.
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار دکتر یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سپاه نیوز با بیان این مطلب تصریح کرد: به گواه کارشناسان و صاحب نظران ، قیام هایی که در کشورهای عربی ـ اسلامی، تحت تاثیر بیداری اسلامی صورت می پذیرد، نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و با هدف تحقق حاکمیت الهی است.
وی افزود: ادبیات قیام عمومی مردم مسلمان برعلیه نظامهای طاغوتی و به پاخواستن آنها برای رهایی از سیطره و چنگال نظام سلطه را حضرت امام (ره) تبیین کردند، به نحوی که ما اکنون شاهد گسترش این حرکت ها در سطح جهان هستیم .
سردار جوانی تحولات اخیر منطقه خاورمیانه را در روند معادلات جهانی بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: ایجاد خاورمیانه بزرگ با ماهیت امریکایی و محوریت آنها در منطقه محقق نشد و ما امروز شاهد شکل گیری خاورمیانه جدیدی با ماهیت دینی و اسلامی هستیم.
وی همچنین ادامه داد: با شکل گیری خاورمیانه اسلامی، شاهد ایجاد قطب قدرت اسلام خواهیم بود و جمهوری اسلامی نقش محوری را خواهد داشت و این تعبیر سخنان حضرت امام (ره) است که فرمودند: "قرن آینده قرن اسلام است" چرا که بنابر ادله فراوان هر قدرتی در منطقه خاورمیانه شکل بگیرد، می تواند در معادلات جهانی حرف اول را بزند.
دکتر جوانی با بیان این که نقش انقلاب اسلامی در ایجاد حرکت ها و موج خیزش های اسلامی مردم منطقه یک نقش اساسی و قابل ملاحظه ای است گفت: دشمنان اسلام به صراحت بیان می کنند که آن چه امروز در جهان اسلام و در منطقه خاورمیانه اسلامی و عربی در حال وقوع است ، اقتدار انقلاب اسلامی است و ما باید تمام تلاش خود را در جلوگیری از تکرار جمهوری اسلامی در این کشورها بکار بگیریم.
معاون سیاسی سپاه شعار " نـه شـرقی، نـه غـربی ، جمهوری اسلامی " را محصول نگرش حضرت امام (ره) به پایان دوران مکاتب مادی دانست و تصریح کرد: ما امروز وارد عرصه امام خمینی در دنیا شده ایم، حضرت امام (ره) دوران مکاتب مادی از جمله سوسیالیست و لیبرالیست را پایان یافته می دانستند و از قرن اخیر به عنوان دوران اسلام و گسترش اسلام خواهی درجهان نام می بردند.
وی افزود: پیشرفت هایی که امروزه به خصوص در حوزه علوم و فنون در کشورمان بدست می آید نشانه های خوبی از پی ریزی یک تمدن نوین است و در واقع حرکتی است به سمت این جمله حضرت امام که " اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد".
سردار جوانی پیشرفتهای گوناگونی که در حوزه های مختلف صورت می پذیرد را عمدتاً الهام گرفته از افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) دانست و تصریح کرد: در طی سالهایی که از شکل گیری انقلاب عظیم اسلامی می گذرد ، هیچ تزلزلی در ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطه ایجاد نشده و همچنین سیاست نظام در دفاع و حمایت از محرومان و مستضعفان عالم روز به روز از قوام بیشتری برخوردار می شود که همه اینها را در افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) به وضوح می توان یافت.
معاون سیاسی سپاه در پایان آرمان حضرت امام (ره) در انقلاب شکوه مند اسلامی را پیاده سازی اسلام و تحقق حاکمیت الهی بر زمین دانست و گفت: عزت، سربلندی و آینده انقلاب در گرو عمل به مُرِّ اسلام در تمامی حوزه هاست.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خیزش های اسلامی, متأثر از گفتمان امام خمینی (ره) است, ,