الهام:امام(ره) همچنان در عمق باورهاي مردم جادارد

 

مشاور حقوقي رييس جمهوري با تبيين نقش بي بديل امام خميني (ره) در احياي اسلام ناب محمدي و پس زدن اسلام امريكايي بيان داشت:با گذشت 22سال از ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ، امام (ره) همچنان در عمق وجود و باورهاي مردم جاي دارد.

به گزارش ايرنا، دكتر 'غلامحسين الهام' مشاور حقوقي رييس جمهوري در مراسم بزرگداشت بيست و دومين سالروز ارتحال امام خميني (ره) در حسينيه اعظم اهواز افزود: دانش و بينش ، سياست و اخلاق، خشم و لبخند، جنگ و صلح و توجه عميق امام به محرومان همه بر گرفته از اسلام و آموزه هاي قرآني بود ، از اين رو امام خميني (ره) هيچگاه از دل و ذهن ملت ها زدودني و محو شدني نيست.
وي به نگاه عميق امام خميني (ره) به مردم سالاري ديني و انتخابات اشاره كرد و افزود:امام (ره) تجلي حضور مردم در صحنه را در انتخابات و اداره حكومت و نظام اسلامي مي ديد و هيچگاه به نظر و آرا مردم پشت نكرد بلكه راي مردم را با جان و دل مي پذيرفت چون به ملت ايمان قلبي داشت.
مشاور حقوقي رييس جمهوري در ادامه به حساسيت امام (ره) در اجراي حدود الهي ، سازش ناپذيري در مقابل استكبار جهاني به عنوان دو ويژگي ديگر امام (ره) نام برد و گفت:در جريان صدور حكم ارتداد سلمان رشدي ، امام با تمام توان هيمنه امپراطوري غرب را در هم شكست و دشمن را وادار به عقب نشيني كرد.
الهام در توصيف تيزبيني و درايت امام خميني (ره) در مقابل دشمن اظهار داشت:امام عمق توطئه هاي دشمن را مي شناخت و بهترين و كاراترين روش را براي خنثي كردن نقشه هاي دشمن و در راس آنان امريكاي جهانخوار به كار مي گرفت و ملت ايران نيز همسو با فرمان و نگاه امام (ره) حركت مي كرد.
وي به نگاه و توجه ويژه امام خميني (ره) به قشر محروم جامعه اشاره كرد و افزود: امام (ره) در نخستين ماههاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي بنياد مسكن انقلاب اسلامي را تاسيس كردند و همه مسوولان را به توجه و رفاه حال محرومان فرا خواندند.
مشاور حقوقي رييس جمهوري افزود: امام (ره) تا آخر پرچم عدالت و دفاع از مظلوم را در دست داشت، در عين حالي كه با ملت مهربان بود، سرسوزني در مقابل دشمن انعطاف نداشت و تا آخر عمر شريفشان دست از مبارزه با اسراييل و امريكا و مقابله با توطئه هاي آن بر نداشت.
الهام به تدبير امام خميني (ره) در شكل گيري مجلس خبرگان رهبري و انتخاب رهبري نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: در حالي كه همه نگران پس از امام بوديم ، مجلس خبرگان رهبري با انتخابي دقيق و هوشمندانه حضرت آيت الله خامنه اي را به رهبري نظام اسلامي برگزيد و آرامش بر جامعه اسلامي حكم فرما شد.
وي گفت:معمولا' در دنيا انتخاب رهبري با تنش هاي سياسي و اجتماعي رو به رو مي شود ولي در ايران پس از امام راحل(ره) فرايند انتخاب رهبري نظام اسلامي در اخلاقي ترين و مردمي ترين شكل آن صورت پديرفت.
الهام با اشاره به اينكه دشمن در طول 22 سال اخير تلاش زيادي براي گم كردن راه امام (ره) كرد اظهار داشت:به فضل الهي و بينش و آگاهي بي نظير مردم تلاش ها و توطئه هاي دشمن ابتر ماند و امام(ره) همچنان زنده و راه آن بزرگوار روشن و چراغ هدايت ملت ماست.
وي در پايان به نقش حضرت امام(ره) و آرمان هاي معمار كبير نظام اسلامي ايران در خيزش و بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه اشاره كرد و گفت:خيزش اسلامي و الگو قرار گرفتن ملت ايران خود نشان از زنده بودن راه و روش امام خميني (ره) مي باشد.
بنا به اين گزارش در پايان اين مراسم كه استاندار خوزستان ، نمايندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ، قشرهاي مختلف مردم و مسوولان استاني حضور داشتند در غم سالروز ارتحال امام خميني (ره) سوگواري و عزاداري شد.
طبق برنامه اعلام شده از سوي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان خوزستان قرار بود آيت الله 'ابوالقاسم خزعلي' از چهره هاي سرشناس انقلاب در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) در اهواز سخنراني كند ولي به علت كسالت وي از دكتر الهام براي سخنراني دعوت به عمل آمد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : الهام:امام(ره) همچنان در عمق باورهاي مردم جادارد, دكتر 'غلامحسين الهام' مشاور حقوقي رييس جمهوري در حسينيه اعظم اهواز, ,