آيت‌الله مصباح‌يزدي:


ولايت فقيه ‌مشكل بزرگ استكبار جهاني است
سپاه نیوز: رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به توطئه دشمنان در طول انقلاب اسلامي گفت: ولايت فقيه مشكل بزرگي براي همه سياستمداران جهان ‌به ويژه استكبار جهاني است.
به گزارش سپاه نیوز؛ آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار جمعی از زائران اصفهانی که با پای پیاده مصافت اصفهان تا مرقد امام راحل (ره) را طی می کنند،به نقشه‌هاي دشمنان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي براي ضربه زدن به اين نظام و منحرف كردن نظام از مسير اصلي آن اشاره كرد و اظهار داشت: اين پيروزي‌ها همه دنيا را شگفت‌زده كرد و سبب شد شياطين بنشينند و روي آن تحليل كنند كه چطور يك روحاني اينگونه منشا تحول مي‌شود‌.
وي با اشاره به فضاي جامعه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي افزود: امام خميني(ره) در زماني عليه نظام موجود به پا خاست كه در جامعه نسبت به روحانيت ديد خوبي وجود نداشت و دشمنان هم براي مخدوش كردن چهره روحانيت كمر بسته بودند.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) محبوبيت روحانيت به عنوان نائب امام زمان(عج) در بين مردم را مورد اشاره قرار داد و بيان داشت: دشمنان بر اين باور رسيده بودند كه هرچه خطر است زير سر اصل ولايت فقيه است و براي پيشبرد توطئه‌هاي خود بايد كاري مي‌كردند.
وي خاطرنشان كرد: به همين دليل نخستين كاري كه در اولويت طرح‌هاي خود قرار دادند هدف قرار دادن اصل مترقي ولايت فقيه بود بنابراين از همان سال‌هاي ابتدايي سعي كردند با اصل ولايت فقيه به صورت‌هاي مختلف مبارزه كنند و راهكارهاي مختلفي را هم پيشنهاد كردند از جمله اينكه با مفاهيم ديني بازي و قرائت‌هاي جديد مطرح كنند.
آيت‌الله ‌مصباح‌يزدي به شيوه‌هاي ديگر دشمنان در مبارزه با روحانيت و رهبري ديني سياسي امام راحل اشاره كرد و ابراز داشت: روش ديگر اينها اين بود كه روحانيت را در جامعه زشت جلوه دهند، از اين رو مبارزه با روحانيت را در دستور كار قرار دادند.
وي احياي سكولاريسم در جامعه را توطئه ديگر دشمنان پس از پيروزي انقلاب اسلامي دانست و افزود: دشمنان با طرح شعار جدايي دين از سياست به دنبال سكولاريته كردن جامعه بودند و‌ برخي از مسئولان درجه اول كشور هم از اين فكر استقبال و حمايت كردند.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: در چند سال اخير اين شبهه را در جوانان سعي كردند كه روحانيت نائب امام زمان(عج) نيست و كسان ديگري هم هستند كه مي‌توانند با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشند.
وي از جريانات توطئه دشمنان به ويژه در مورد ولايت فقيه به تير سه شعبه ياد كرد و ابراز داشت: دشمنان با يك تير سه و حتي چند نشان را مي‌زنند؛ از سويي با اين حربه گرايش مردم به دين، اسلام و تشيع سرجاي خود محفوظ است و حس مذهبي و عواطف جوانان را ارضا مي‌كند و از سوي ديگر كار دست روحانيت نيست و عواطف به سمت و سوي ديگري سوق داده مي‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آيت‌الله مصباح‌يزدي:ولايت فقيه ‌مشكل بزرگ استكبار جهاني است, احياي سكولاريسم, ,