شايعه نفوذي بودن امير ارجمند در بي‌بي‌سي مطرح شد
پيشنهاد برگزاري‌روزانه‌راهپيمايي‌سكوت به‌دنبال افتضاح جديد ضدانقلاب

 

 

روز گذشته پس از حدود يك ماه تبليغات ضد انقلاب براي برگزاري آنچه كه راهپيمايي سكوت خوانده شد، تهران و ساير شهرهاي بزرگ يكشنبه آرامي را پشت سر گذاشتند و براي چندمين بار اثبات شد كه با قطع شريان‌هاي اصلي فتنه، اين جريان كه از آن به‌عنوان جنبش ياد مي‌شد، مرده است.

به گزارش رجانيوز، پيشنهاد راهپيمايي سكوت براي روز 22 خرداد امسال در حالي مطرح شد كه پيشنهاد دهنده اصلي، دو تن از عناصر دست چندم فراري بودند كه پس از قطع شدن ساير شريان‌هاي جريان فتنه، از خود رونمايي كرده‌اند!

اما اردشير امير ارجمند و مجتبي واحدي كه اكنون خود را سخنگويان موسوي و كروبي مي‌دانند، در شرايطي پيشنهاد راهپيمايي سكوت و پشتيباني از سوي رسانه‌هاي ضد انقلاب به‌ويژه بي‌بي‌سي فارسي را مطرح كردند كه از همان ابتدا مشخص بود كه اين نحوه پيشنهاد دادن چيزي جز همان راهبرد كهنه مشغول كردن نيروهاي امنيتي و انتظامي، ايجاد ناآرامي‌هاي كوچك، ارسال تصاوير به شبكه‌هاي اجتماعي فتنه و القاي زنده بودن اين جريان را نداشت.

با اين حال، برخي از كاربران همين رسانه‌ها به‌دنبال طرح اين پيشنهاد در مورد دليل انتخاب عنوان "راهپيمايي سكوت" تشكيك و عنوان كردند كه اين پيشنهاد زمينه تمسخر جنبش از سوي جمهوري اسلامي را فراهم مي‌كند، چرا كه اساساً راهپيمايي سكوت تعريف مشخصي دارد و اين‌طور نيست كه يك مسير طولاني بدون اعلام مشخص آغاز راهپيمايي آن‌هم در پياده‌روها كه عابران پياده به‌طور عادي در حال تردد هستند.

این در حالی بود که تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی نیز برخلاف روند گذشته و مسبوق به سابقه خود در حمایت کامل از این جریان، در یکی از برنامه‌های خود به انتقاد شدید جریان موسوم به سبز پرداخت و آن را یک جنبش مرده نامید.

برنامه «نوبت شما» که همزمان با ساعت اعلام شده از سوی ضد انقلاب برای آغاز تجمعات اعتراضی توسط حامیان داخلی آنان پخش شد، در پوشش ارتباط تلفنی با مخاطبان خود (که معمولان با هماهنگی این شبکه به اظهار نظر می‌پردازند) به شدت به مواضع و اقدامات آنچه جنبش سبز می‌خواند حمله کرد و با پخش جملاتی نظیر «جنبش در حال احتضار است» و «ما باید با این جریان خداحافظی کنیم»، به طور تلویحی از پایان یافتن کار این گروه خبر داد.

تلویزیون دولتی انگلیس به همین هم اکتفا نکرد و به نقل از یکی از مخاطبان اصفهانی خود و در مطلبی عجیب، «اردشیر امیرارجمند» مشاور ارشد میرحسین موسوی که از او به عنوان رابط گروهک تروریستی منافقین با جریان سبز نام برده می‌شود را عامل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد!

اگرچه بی‌بی‌سی تلاش کرد تا با انتشار برخی اخبار تایید نشده از تجمعات پراکنده در برخی خیابان‌های تهران، اندکی از زهر این برنامه خود را بگیرد اما واکنش‌هایی که کابران اینترنتی نسبت به این برنامه داشته‌اند، نشان از بی تاثیر بودن این تدبیر دارد؛ موضوعی که حتی از سوی یکی از مخاطبان این شبکه هم در سایت اینترنتی آن اظهار شده است.

در حالي كه مستند پخش شده در مورد "مدحي" و نحوه نفوذ او به درون محافل اپوزيسيون و رسوا كردن ضد انقلاب، دامنه بدبيني‌ها را در اين جريان افزايش داده است، ناكامي روز گذشته در ايجاد ناآرامي داخلي نيز موجب خودزني در ميان اين گروه‌ها شده و به‌جاي قبول واقعيت پايان حيات سياسي جريان فتنه، قصد دارند با منتسب كردن اين اشتباه و پيشنهاد ناكارآمد به اميرارجمند، اين‌طور القا كنند كه وي عمداً چنين افتضاحي را ايجاد كرده و مانند مدحي نفوذي وزارت اطلاعات است.

اگرچه اميرارجمند پس از انتقادهاي زيادي كه در جريان اين ماجرا از او شد، مجبور شد اعلام كند كه راهپيمايي 22 خرداد آخرين راهپيمايي سكوت خواهد بود اما حاضر نشد اعلام كند كه فيل بعدي كه قرار است از سوي اين شوراي دو نفره هوا شود، چيست!

اين در حالي است كه پس از 25 بهمن سال گذشته و اعمال محدوديت‌هاي ارتباطي براي موسوي و كروبي به‌عنوان سران داخلي فتنه تا امروز كه حدود چهار ماه مي‌گذرد، هيچ واكنش اجتماعي قابل توجهي ايجاد نشده و بر خلاف توهم "موسوي دستگير بشه ايران قيامت ميشه"، حتي طرح گسترده شايعات كذبي مانند انتقال آنان به زندان حشمتيه يا خاموش بودن چراغ‌هاي خانه كروبي و بي‌اطلاعي از سرنوشت او همسرش كه بعدها تمام اين ادعاها از سوي خانواده آن‌‌ها تكذيب شد، نه تنها قيامت نشد، بلكه مطالبه عمومي براي ادامه اين محدوديت‌ها و تشكيل دادگاه علني براي رسيدگي به جرايم اين افراد وجود دارد كه به تعبير رهبر انقلاب با ارتكاب "جرم بزرگ" با آبروي نظام بازي كردند.

در عين حال، به نظر مي‌رسد براي روحيه دادن به جريان ضد انقلاب داخلي و خارجي و ادامه توهم‌هايي مانند "ما بي‌شماريم" شايد بد نباشد كه از تردد روزانه عابران پياده در سطح شهر تهران، به‌ويژه معابر پر تردد مانند همان مسير "ولي‌عصر تا ونك" يا "امام حسين تا آزادي" به "راهپيمايي سكوت" تعبير و يادآوري شود كه افراد روزانه در حمايت از اين جنبش به خيابان‌ها مي‌آيند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پيشنهاد برگزاري‌روزانه‌راهپيمايي‌سكوت به‌دنبال افتضاح جديد ضدانقلاب, شايعه نفوذي بودن امير ارجمند در بي‌بي‌سي, ,