نامه 70نماينده به وزير ارشاد درباره توقيف"9 دي"

 

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با انتقاد شديد از توقيف هفته‌نامه "9 دي "، از نامه 70 نماينده به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پاسخگويي در خصوص علت توقيف اين هفته‌نامه خبر داد

حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده تهران و رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در گفت‌و‌گو با فارس، با انتقاد شديد از توقيف هفته‌نامه "9 دي " از سوي هيأت نظارت بر مطبوعات، تاكيد كرد: اين نوع برخورد با مطبوعات اصلا درست نيست و اگر بنا باشد مطبوعات فقط حرف يك گروه يا طيف خاصي را منعكس كنند، مطبوعات آزادي نخواهند بود.
 
وي بر همين اساس توقيف هفته‌نامه "9 دي " بدون هرگونه تذكر كتبي يا شفاهي را اقدامي بسيار نامناسب توصيف و ابراز اميدواري كرد كه هيأت نظارت بر مطبوعات در تصميم خود تجديدنظر كند.
 
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: يكي از مشكلات هيأت نظارت، به نحوه عملكرد نمايندگان ارگان‌ها در اين هيأت بر مي گردد كه مواضع اكثر آنها همسو با جريان فتنه بوده و با انتخاب افرادي چون آقاي مطهري از سوي نمايندگان مجلس طبيعي است كه عكس‌العمل و بازدهي اين انتخاب چنين باشد.
 
حجت‌الاسلام حسينيان افزود: نمايندگان دولت هم كه ادعا مي‌كردند مطبوعات در اين دولت بيش از حد آزادند، بايد از توقيف "9 دي " جلوگيري مي‌ كردند و از آنها و همچنين نمايندگان دادگستري و مجلس انتظار نمي رفت كه با يك نشريه ارزشي برخورد و آن را توقيف كنند.
 
وي تصريح كرد: هيئت نظارت بر مطبوعات نبايد شمشير كساني كه در مقابل فتنه 88 و جريان انحرافي ايستادگي كردند از آنها بگيرد يا شمشير آنها را در دفاع از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و نيروهاي ارزشي كند كند و از سوي ديگر، دست ديگران را براي حمله به ارزش‌ها و ساختارهاي نظام باز بگذارد.
 
نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس معتقد است: كساني كه از اصل و محتواي يك نشريه خوششان نمي آيد با آن برخورد سلبي مي كنند و توقيف "9 دي " به خاطر انتشار كاريكاتور آقاي خاتمي هم از اين منظر بهانه بود وگرنه اين كاريكاتور قبلا در روزنامه‌هاي ايران و شرق هم منتشر شده و شخص خاتمي هم با آن موافق بوده است.
 
حجت‌الاسلام حسينيان تاكيد كرد: اين اصلا درست نيست كه بيرحمانه و با بهانه‌هاي واهي با نشريات ارزشي كه از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و اركان نظام دفاع مي‌كنند، برخورد كرده و جلوي فعاليت‌ و انتشار آنها را بگيريم و نشريات همسو و مدافع فتنه آزادانه فعاليت كنند.
 
وي در پايان اعلام كرد: 70 تن از نمايندگان مجلس در نامه‌اي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از حسيني درباره علت توقيف هفته‌نامه 9 دي سؤال كردند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نامه 70نماينده به وزير ارشاد درباره توقيف"9 دي", ,