سيداحمد خاتمی:


پيامد گناه سياسی بيش از گناه فردی و اجتماعی است
سپاه نیوز: خطيب جمعه تهران با بيان اينكه يكی از موانع استجابت دعا گناه است، اظهار كرد: پيامد گناه سياسی بيش از گناه فردی و اجتماعی است.
به گزارش سپاه نیوز به نقل از ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز، 27 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بيان اينكه از عوامل بهشتی شدن حريم نگهداری برای خداوند است، اظهار كرد: در آيه 40 و 41 سوره نازعات به اين نكته اشاره شده است كه كسانی كه از مقام پروردگار بترسند و برای خداوند حريم قائل باشند و نفسشان را از هوی و هوس باز دارند، جايگاهشان بهشت است.
وی افزود: امام صادق(ع) در اين خصوص فرموده‌اند كسانی كه خود را در محضر خدا می‌بينند، برای خدا حريم قائل هستند و مصداق كسی می‌شوند كه در برابر هوی و هوس خود می‌ايستند.
خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به موانع استجابت دعا خاطرنشان كرد: در خطبه‌ای از امام علی(ع) يكی از موانع استجابت دعا اين نكته عنوان شده است كه فرد در سخن می‌گويد كه از آتش می‌ترسد، اما در عمل لحظه به لحظه جسم خود را به طرف جهنم می‌برد؛ اگر از آتش عذاب الهی می‌ترسيد چرا به سمت آتش جهنم می‌رويد؟ عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: آنچه از اين روايت می‌توان دريافت كرد، اين است كه بهشت و جهنم هم اكنون هست و اينگونه نيست كه پس از پايان اين دنيا بهشت و جهنم خلق شود؛ اين نكته در روايات فراوانی آمده است و قاطبه علمای شيعه آن را قبول دارند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به روايتی از امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) در پاسخ به فردی كه سؤالی در اين خصوص پرسيد، فرمودند «پيامبر(ص) در شب معراج وارد بهشت شد و از آن سو جهنم را ديد؛ كسانی كه می گويند بهشت و جهنمی نيست، غير خودی هستند و منكران آن، پيامبر مكرم اسلام(ص) و ما را تكذيب كرده است».
وی در ادامه تصريح كرد: نعمت‌های بهشتی را همين الان با اعمال خود تدارك می‌بينيم؛ بهشت نزديك متقيان است و برای آنها آماده شده است. جهنم نيز همين‌گونه است و از اعمال ما برمی‌آيد.
خاتمی با بيان اينكه عذاب‌های جهنم از اعمال ماست، خاطرنشان كرد: سوره قاف آيه 22 به اين نكته اشاره می‌كند كه آنچه انسان در دنيا نمی‌ديد، در قيامت به صورت آشكار می‌بيند و هيچ ابهامی نخواهد داشت.
خطيب جمعه تهران با اشاره به تجسم اعمال در آخرت اظهار كرد: فمن يعمل مثقال ذرة خيراً يره و من يعمل مثقال ذرة شراً يره از معارف مسلم معاد است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار كرد: حائل استجابت دعا گناه است؛ بنابراين است كه وقتی دعا می‌كنيد، جواب داده شود، به شرط اينكه مانع ايجاد نشود؛ بايد مراقب بود كه با گناه در برابر رحمت الهی پرده نيندازيم.
خاتمی افزود: در كنار گناه‌های فردی، بايد مراقب گناه‌های اجتماعی نيز باشيم و به دنيال تفرقه افكنی نبايشم تا دل‌ها به هم نزديك شود؛ پيامبر اكرم(ص) در اين مورد فرموده‌اند «محبوب‌ترين انسان‌ها نزد خدا كسانی هستند كه الفت می‌گيرند و ايجاد الفت می‌كنند؛ بدترين آدم‌ها نزد خداوند كسانی هستند كه با سخن‌چينی بين مردم تفرقه می‌اندازند و دوستی بين مردم را از بين می‌برند».
وی با تأكيد بر اينكه پيامد گناه سياسی بيش از گناه فردی و اجتماعی است، اظهار كرد: كسانی كه مردم را نااميد می‌كنند و تلاش می‌كنند به مجرد پيش آمد كوچك‌ترين مسئله‌ای در كشور مردم را نااميد كنند، گناه بسيار بزرگی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطبه 194 نهج البلاغه اضافه كرد: امام علی(ع) فرمود كسانی كه بين مردم ايجاد يأس می‌كنند، منافق هستند و از اينكه مردم در رفاه باشند حسودی می‌كنند و مسئله‌آفرينی می‌كنند، اميد مردم را نااميد می‌كنند.
خطيب جمعه تهران در پايان سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرارسيدن سالروز وفات حضرت زينب(س) و تسليت اين روز، به روايتی از پيامبر اسلام(ص) اشاره كرد و افزود: از پيامبر(ص) نقل شده است كه هر كس در مصيبت زينب(س) گريه كند، مانند اين است كه در داغ حسن(ع) و حسين(ع) گريه كرده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سيداحمد خاتمی:پيامد گناه سياسی بيش از گناه فردی و اجتماعی است, موانع استجابت دعا, گناه, ,