دستور جديد براي رسانه‎هاي غربي
حقوق بشر ايران را در اولويت قرار دهيد، هسته‌اي فعلا به حاشيه برود

 

يكي از خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي در تهران خبر داد كه از دفتر مركزي اين رسانه به آن‌ها ابلاغ شده است كه به‌جاي موضوع هسته‌اي كه در طول حدود 9 سال گذشته موضوع اول فضاسازي منفي عليه كشورمان بوده، مسأله حقوق بشر ايران را در اخبار و گزارش‌هاي ارسالي به‌عنوان اولويت اول جايگزين كنند.

به گزارش رجانيوز، بر اساس اين رويكرد جديد، موضوع هسته‌اي از نقطه اوليه تمركز اين رسانه‌ها خارج خواهد شد و داستان‌پردازي‌هاي رسانه‌اي در اين زمينه تا حدودي جاي خود را به موارد حقوق بشري در مورد وضعيت زندانيان، مسائل زنان، بازداشت‌ها، اعدام‌ها و... خواهد داد.
 
كميسيون حقوق بشر شوراي امنيت سازمان ملل نيز فروردين ماه سال جاري قطعنامه‌اي عليه ايران صادر و مقرر كرد كه گزارشگر ويژه براي بررسي وضعيت حقوق بشر به ايران اعزام خواهد كرد كه طي روزهاي اخير نيز از احمد شهيد وزير خارجه اسبق مالديو براي اين مأموريت نام برده شد.
 
تغيير راهبرد فضاسازي عليه ايران از هسته‌اي به موضوع‌هاي حقوق بشري در حالي است كه به نظر مي‌رسد طرف غربي از به نتيجه رسيدن تلاش‌هايش براي توقف برنامه هسته‌اي ايران با اهرم‌هاي متنوع تهديد، تحريم و مذاكره تا حدود زيادي نااميد شده و براي حفظ آبروي خود و جلوگيري از اينكه ناكارآمدهاي اين ابزارها ساير كشورها را نيز به پيروي از الگوي ايران ترغيب كند، درصدد تغيير فاز مقابله برآمده‌اند.
 
مقام‌هاي جمهوري اسلامي پيش از اين نيز بارها نسبت به برخورد سياسي با موضوع هسته‌اي ايران به‌جاي مواجهه فني هشدار داده و تأكيد كرده بودند كه چنانچه طرف غربي از پيگيري اين موضوع انگيزه فني داشت، با توجه به احصاي مسائل باقيمانده در مداليته سال 86 ميان ايران و آژانس، بايد پرونده ايران در شوراي حكام به روال عادي بازمي‌گشت و پرونده ايران نيز از دستور كار شوراي امنيت سازمان ملل خارج مي‌شد.
 
طراحي براي موج جديد تبليغاتي عليه ايران در موارد حقوق بشري در حالي است كه امريكا به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين ناقضان حقوق بشر در دنيا است كه نمونه‌هاي آن همه روزه در رسانه‌هاي همين كشور منتشر مي‌شد. در عين حال، به‌دليل انفعال نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي در خارج از كشور نه اين موارد برجسته مي‌شود و نه حتي عمدتاً به خود زحمت مي‌دهند كه موارد را جهت پيگيري و اعلام در مجامع جهاني جمع‌آوري و به تهران ارسال كنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حقوق بشر ايران را در اولويت قرار دهيد, هسته‌اي فعلا به حاشيه برود, دستور جديد براي رسانه‎هاي غربي, ,