تلاش برای حذف‌منافقین از لیست تروریست‌ها به بهانه باج ندادن ایران

 

تعدادی از نمایندگان کنگره و سنای امریکا با همراهی برخی از عوامل دولت اوباما قصد دارند با استناد به رأی دادگاه تجدیدنظر ایالت کلمبیا، برای حذف نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه امریکا مجددا فعال شده‌اند.

به گزارش رجانیوز، تیر ماه سال گذشته دادگاه تجدیدنظر ایالت کلمبیا امریکا در رأی 22 صفحه‌ای که صادر کرد، نوشت كه وزارت خارجه امریکا فرصت کافی و عادلانه‌اي به این سازمان نداده که در مورد مدارک غیرسری که علیه این گروه وجود دارد، از خود دفاع كند.

اما در حالی که اتحادیه اروپا دو سال قبل نام منافقین را از لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا خارج کرده بود، سال گذشته نیز پارلمان اروپا از وزارت خارجه امریکا خواست نام گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کند.

این در حالی است که مجدداً برخی از اعضای مجلس نمایندگان و دولت امریکا با همراهی یک جریان سازمان‌یافته اروپایی قصد دارند با طرح این مسأله که این گروهک از سال 2001 نبرد نظامی با ایران را کنار گذاشته و تنها به‌عنوان گروه مخالف سیاسی فعالیت می‌کند، این سازمان تروریستی را توجیه کند.

در این زمینه برخی شبکه‌ها از جمله بی‌بی‌سی فارسی نیز فعال شده و جنایات این سازمان در سال‌های اول انقلاب را نیز به‌عنوان واکنش طبیعی به برخوردهای نظام با اعضای این سازمان می‌دانند.

فعال شدن برای خارج کردن نام منافقین از لیست گروه‌های ترور در حالی است که هفته آینده سی‌امین سالگرد انفجار حزب جمهوری و در شهریور ماه انفجار نخست‌وزیری است که در جریان آن تعداد قابل توجهی از کارآمدترین و متعهدترین نیروهای جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

اگرچه گروهک منافقین نفوذ و توان عملیاتی خود را از دست داده و تحرکات ایذایی آن نیز با تقویت و پمپاژ امنیتی و مالی سرویس‌های امنیتی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است اما این اقدام در شرایط کنونی به معنای استیصال غرب در مواجهه با جمهوری اسلامی در زمینه موارد مهمی مانند پرونده هسته‌ای است.

سفیر وقت ایران در لندن در مورد برخورد سیاسی غرب با موضوع منافقین می‌گوید که در سال 2009 در دیداری با جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس، با یادآوری اینکه انگلیس مبدع قرار گرفتن نام منافقین در لیست گروه‌های تروریستی بود و خود نیز در این زمینه در سال 2001 پیش‌قدم شد، افزودم "اما چرا اکنون به خارج کردن نام آن‌ها از لیست اتحادیه اروپا اصرار دارید".

استراو در پاسخ می‌گوید: در آن زمان دولت خاتمی به خواسته‌های ما در موضوع هسته‌ای توجه می‌کرد و ما هم باید اقدام متقابل و حداقلی انجام می‌دادیم اما اکنون که دولت احمدی‌نژاد این کار را نمی‌کند، باید ما هم اقدام متقابل کنیم.

همچنین سفیر ایران در پایتخت مقر اتحادیه اروپایی نیز به نقل از رابرت کوپر دستیار ارشد کاترین اشتون موارد دقیقاً مشابهی را نقل می‌کند.

سازمان منافقين در سال 1997 در لیست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه امریکا در آمد و در سال 2008، آنها تقاضا کردند که از لیست سازمان‌های تروریستی خارج شوند که در این درخواست خود اعلام کرده بودند استراتژی نبرد نظامی با دولت ایران را از سال 2001 کنار گذاشته، کلیه سلاح‌های خود را در سال 2003 در عراق به نیروهای امریکایی واگذار كرده و همچنین اطلاعاتی در زمینه برنامه هسته ای ایران برای دولت امریکا تهیه کرده اند.

ادعای تحویل دادن اسلحه‌ها در حالی است که در جریان ورود ارتش عراق به بخش‌هایی از پادگان اشرف که از حیث وسعت به اندازه یک شهر است، تعدادی از اعضای این گروهک به شدت با ارتش درگیر شدند که منجر به کشته و زخمی شدن افرادی از دو طرف شد.

زمانی که یک سازمان در لیست سازمان‌های تروریستی وزارت امورخارجه امریکا قرار می‌گیرد، دولت امریکا می تواند تمام اموال متعلق به آن گروه را توقیف و محدودیت کامل برای افراد آن ایجاد کند. همچنين می تواند علیه افراد، اعضای گروه و حامیان مالی آن‌ها، مجازات‌های کیفری تعیین کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تلاش برای حذف‌منافقین از لیست تروریست‌ها به بهانه باج ندادن ایران, ,