110امضا براي‌سؤال از وزير ارشاد درباره‌توقيف 9دي

 

تعداد نمايندگان امضاكننده سؤال از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص علت توقيف هفته‌نامه "9 دي " از 70 به 110 نفر افزايش يافت

به گزارش فارس، هفته گذشته هيأت نظارت بر مطبوعات، هفته‌نامه "9 دي " به صاحب‌امتيازي دفتر جريان‌شناسي تاريخ معاصر و مديرمسئولي حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده تهران و سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس را توقيف كرد.

دلايل توقيف اين هفته‌نامه "انتشار مطالب اقتصادي بدون قيد زمينه آن در مجوز نشريه، انتشار كاريكاتوري از سيدمحمد خاتمي با لباس روحانيت و تغيير صاحب‌امتياز "9 دي " بدون اطلاع هيأت نظارت بر مطبوعات " عنوان شده است.

چهارشنبه گذشته حجت‌الاسلام روح‌الله حسينيان نماينده تهران و رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با انتقاد از توقيف هفته‌نامه "9 دي " از نامه 70 تن از نمايندگان ملت به سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پاسخگويي درباره علت توقيف اين نشريه خبر داد.

خبرنگار پارلماني فارس كسب اطلاع كرد كه "تعداد نمايندگان امضاكننده سؤال از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص علت توقيف هفته‌نامه "9 دي " از 70 به 110 نفر افزايش يافته است ".

در ميان امضاكنندگان طرح سؤال از وزير ارشاد، نام حجت‌الاسلام مرتضي آقاتهراني نماينده تهران و استاد اخلاق دولت، احمد توكلي نماينده تهران و رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس و حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر نماينده اصفهان و رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي به چشم مي‌خورد.

همچنين روح‌الله حسينيان، علي‌اصغر زارعي، عليرضا زاكاني، حسين فدايي، محمداسماعيل كوثري، مهدي كوچك‌زاده، بيژن نوباوه، فاطمه رهبر، فاطمه آليا نمايندگان تهران، محمد دهقان و جاسم ساعدي نمايندگان طرقبه و شوش و از اعضاي هيأت رئيسه مجلس، حجت‌الاسلام آشتياني نماينده قم، حسن كامران نماينده اصفهان، محمدمهدي مفتح نماينده رزن، سيدعلي ادياني راد نماينده قائم‌شهر، ستار هدايتخواه نماينده بويراحمد و دنا، ، محمدجواد ابطحي نماينده خميني شهر، جعفر قادري نماينده شيراز، حسينعلي شهرياري نماينده زاهدان از جمله امضاكنندگان سؤال از حسيني هستند.

در خلاصه سؤال نمايندگان ملت از وزير فرهنگ و ارشاد آمده است: هفته‌نامه 9 دي كه در طول 20 شماره خود همواره در مسير اصولگرايي و دفاع از ولايت حركت كرده، به چه دليل قبل از هر گونه تذكر و اخطار شفاهي يا كتبي توقيف شده است؟

شرح سؤال مجلسي‌ها از حسيني نيز به قرار ذيل است: "هيأت نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 23خرداد ماه خود، هفته‌نامه 9 دي را توقيف كرده و در تشريح دلايل آن نيز اعلام شده اين نشريه زمينه فعاليت اقتصادي ندارد ولي يك تا دو صفحه خود را به موضوعات اقتصادي اختصاص داده در حاليكه طبق قانون و عرف رايج در همه مطبوعات، حداقل 50 درصد يك نشريه بايد طبق زمينه‌هاي مرتبط انتشار يابد كه 9 دي بيش از 50 درصد به موضوعات سياسي و فرهنگي مي پردازد و مطالب بخش هاي ديگر آن نيز با همين رويكرد منتشر مي شود.

هيئت نظارت بر مطبوعات اعلام كرده در يكي از شماره‌هاي 9 دي كاريكاتوري اهانت‌آميز درج شده است در حاليكه كاريكاتور آقاي خاتمي در حقيقت نقاشي اوست كه اولا متضمن توهين نيست و در يك ماه گذشته هم كارشناسان رسانه برداشت توهين‌آميز از آن نداشته‌اند و ثانيا قبلا در برخي رسانه‌ها منتشر شده بود.

آنگونه كه اين هيأت اعلام كرده صاحب‌امتياز 9 دي بدون اجازه و اطلاع اعضاي هيأت تغيير كرده در حاليكه در اين خصوص با معاونت مطبوعاتي سابق و فعلي مكاتبات لازم صورت گرفته و به آنها اعلام شده كه صاحب‌امتياز نشريه تغيير كرده است و لذا در خصوص هيچ يك از موارد ذكر شده، به هفته‌نامه مذكور تذكر و اخطار شفاهي يا كتبي داده نشده است".


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : 110امضا براي‌سؤال از وزير ارشاد درباره‌توقيف 9دي, ,