احمدی نژاد سال84: اگر زبان علیه مؤمنین و افراد دلسوز گشوده شود از ما و مورد تأیید ما نیست

 

خبرنامه دانشجویان ایران: انتخابات سوم تیر ماه سال 84 نقطه عطفی بود بر حاکم شدن شعارها و سخنانی که کشور و مردم پس از گذشت چند سال از به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی نیازمند شنیدن چنین سخنانی به صورت برجسته بودند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، محمود احمدی نژاد که در دور اول انتخابات نهم ریاست جمهوری توانسته بود با سردادن شعارهای انقلابی و بر گرفته از گفتمان امام (ره) از برخی چهره های مطرح سیاسی مانند لاریجانی و قالیباف پیشه بگیرد، به همراه هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات راه یافت.

در مرحله دوم نیز قرار گرفتن وی در مقابل شخصی که مردم به مدت 2 سال در دولت وی با نام سازندگی زندگی کرده بودند به جایی رسید که توانست از آراء 5 میلیونی خود در این مرحله به 17 میلیون برسد و خود را پیروز انتخابات ببیند.

انتخاب شدن احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور در حالی بود که خیلی ها در زمان انتخابات و در بین گمانه زنی ها از وی به عنوان گزینه ای که پیروز انتخابات خواهد بود، نام نمی بردند.

اما بدون شک آنچه که موجب شد احمدی نژاد مورد توجه مردم قرار بگیرد بیان شعارهای عدالت خواهانه و رویکرد وی در حاکم شدن گفتمان انقلاب و اسلام در کشور بود.

بر همین اساس بود که مردمی که در سال های گذشته چیزی جز به وجود آمدن فاصله طبقاتی و دور ماندن از شعارهای اصیل انقلاب ندیده بودند، با روی آوردن به چنین شعارهایی خواستار قرار گرفتن این شعارها در کشور شدند.

احمدی نژاد که در شعارهای خود حرف از ایجا دولت اسلامی می زد در سخنان خود می گفت: "دکتر احمدی نژاد تحقق جامعه نمونه و پیشرفته اسلامی را منوط به شکل گیری انقلاب سوم ملت ایران دانست و گفت : انقلاب سوم ما همان تشکیل دولت اسلامی است ، دولتی که جهت گیری ها ، وضع قوانین و طراحی های آن برای اداره کشور منبعث از اسلام و تفکر اسلامی است و به نوعی یک تحول در عرصه مدیریت های کشور است."

البته برجسته ترین شعاری که مورد اقبال اکثر جامعه قرار گرفت، شعار عدالت خواهی بود که عملا در 4سال اول بر اساس آن عمل شد که البته در برخی از موارد مخالفت با آن بسیار مورد سؤال قرار گرفت.

اما پس از گذشتن چند سال از انتخابات سال 84 که مردم با شعارهایی از جنس عدالت خواهانه و مطابق با شرایط خود مواجه بودند برخی از چالش های موجود در دولت که اکنون از آن به جریان انحرافی نام برده می شود کاری کرده که حتی بسیاری از مردمی که پا به پای شعار وی می آمدند دیگر هیچ میلی به برخی از مواضع وی و نیز اطرافیان وی ندارند.

رفتار و عملکردهای این گروه که در بسیاری از موارد مخالف فرهنگ اسلام و در اصل به عنوان ضد فرهنگ مطرح می شود دیگر به مضاق خیلی ها خوش نیامد.

سخن گفتن از دوستی با اسرائیل، زیر سؤال بردن حکومت اسلامی پیامبران، و حرف زدن از حکومت ایرانی و حذف اسلام و انقلاب از آن، برگزاری مراسم های ضدفرهنگی با شرایط نا مساعد و اکنون نیز ایجاد حواشی در رویکرد دولت و فضای کشور از جمله عملکرد این جریان به مشار می رود.

وجود این افراد در دولت در حالی است که احمدی نژاد در انتخابات سال 84 این نوع افراد را نابود کننده ی هنر دانسته بود،" احمدي نژاد دولت اسلامي را طرفدار تعالي فرهنگ و هنر دانست و تاكيد كرد: وقتي آقايان در عرصه فرهنگ و هنر به ابتذال جايزه مي دهند هنر را نابود مي كنند."

البته این جریان با قرار گرفتن در کنار احمدی نژاد و رویکرد دولت توانست به عملکرد خود ادامه دهد و حاشیه آفرینی و هزینه سازی خود را ادامه دهد. با این وجود و با هزینه سازی های لیدرهای این جریان در کشور برخلاف خواست مردم و همان کسانی که روزی احمدی نژاد را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کرده بودند از کنار گذاشتن این جریان خودداری کرد به طوریکه انتقاد برخی از دوستان را که نقدی منصفانه در مورد عملکرد این جریان داشته اند را نپذیرفت.

هر چند که وی در سخنان تبلیغاتی خود در سال 84 در شهر قم گفته بود : "در مسيري كه در پيش داريم به افراد كاري نخواهيم داشت و با همه دوست هستيم اما آنچه كه مهم است روش هاي غيرعادلانه و فساد انگيز است پس ضمن احترام به همه افراد حرف هاي خود را مي زنيم و كساني كه به نوعي رفتار كنند كه زبان ها عليه مومنين و افراد دلسوز گشوده شود از ما و مورد تاييد ما نيستند.ما وظيفه داريم كه آگاهانه و هوشيارانه در صحنه باشيم و البته تصميم با ملت بزرگ ايران است و هرچه كه ملت تصميم بگيرد مورد حمايت مومنين و همه نيروهاي انقلاب خواهد بود."

رویکرد این جریان به جایی رسید که به اصطلاح با ساختن یک ایدئولوژی برای خود با نام مکتب ایرانی، زمینه به حاشیه راندن اسلام و شعارهای انقلابی و ارزشی را به فکر خود فراهم کردند.

البته گفتنی است که احمدی نژاد در بدو ورود خود به ریاست جمهوری و در دوران انتخابات به این موضوع نیز اشاره کرده بود. "در جامعه اسلامي مديران بايد همراه و شبيه مردم باشند و اگر مي بينيد غصه و دغدغه عده‌اي از مديران شبيه مردم نيست، بايد بدانيد با آن مديران نمي توان به جامعه اسلامي رسيد. در نخستین گام باید نگرش ها نسبت به دین و اسلام تغییر کند و مسئولان بدانند که اقتباس از برنامه های دیگران فقط مشکلات جامعه را افزایش می دهد ، سعادت جامعه در اجرای احکام نورانی اسلام است و جهت گیری مدیریت ها در برنامه ریزی باید بر مبنای مکتب اسلام باشد."

اما وجود برخی از افراد و جریانات در کنار دولت و فعالیت آنها به گونه ای که اجازه تحقق بسیاری از شعارهای دولت عدالت خواه را نداده و یا در اجرای آن سدی ایجاد کرده، و در کنار آن اصرار رئیس دولت در ماندن آن افراد ضربات فراوانی را به رویکرد این دولت وارد آورده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : احمدی نژاد سال84: اگر زبان علیه مؤمنین و افراد دلسوز گشوده شود از ما و مورد تأیید ما نیست, ,