بی‌محلی به اعلام آمادگی خاتمی برای بازگشت به قدرت کار را به اینجا کشاند
دعوت‌لاریجانی‌از اصلاح‌طلبان‌برای‌شرکت‌در انتخابات و ذوق‌زدگی این‌جریان

 

ایلنا، خبرگزاري نزدیک به علی ربیعی (عباد) از اصلی‌ترین چهره‌های سیاسی تصمیم‌ساز در دولت خاتمي، روز گذشته با انتشار خبری به نقل از یک منبع آگاه از درخواست علی لاریجانی از اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس هشتم خبر داد.

به گزارش رجانیوز، منبع این خبرگزاری با يادآوري دیدار محرمانه لاریجانی با مشاور خود حسن زمانی گفت: حدود يك ماه قبل جلسه‌اي در دفتر رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور آقاي زماني مشاور دكتر لاريجاني تشكيل شده و آقاي لاريجاني از اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم خواست تا افراد معتدل و سرشناس جناح اصلاحات براي انتخابات مجلس نهم كانديدا شوند.

لاريجاني در اين ديدار از عملكرد مجلس هشتم انتقاد كرد و گفت كه بايد مجلس آينده از افراد معتدل و با تجربه دو جناح تشكيل شود تا مشكلات كنوني پيش نيايد.

این گزارش همچنین می‌افزاید: رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين قول مساعد داده است تا براي تاييد صلاحيت افراد معتدل جريان اصلاح‌طلب با شوراي نگهبان رايزني كند و گفت كه به احتمال زياد، شوراي نگهبان نيز اين افراد را ردصلاحيت نخواهد كرد.

به گفته اين منبع موثق افرادي كه با آنها تماس گرفته شده معتقدند كه اين موضوع نوعي سياسي كاري از سوي رئيس مجلس براي سنجيدن فضاي حاكم بر اردوگاه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات آينده مجلس تعبير شده است.

هر چند ترجیح علی لاریجانی برای همکاری با جریان اصلاح طلب در دوران ریاستش بر مجلس هشتم به جای همکاری و هماهنگی مواضع و اقدامات با جریان انقلابی مجلس به امری علنی و عادی از سوی وی و همفکران مجلسی‌اش تبديل شده است که آخرین نمونه آن نیز انتخاب محمدرضا باهنر به عنوان نائب رئیس مجلس با رای فراكسيون اقليت بود، اما واکنش جريان دوم خردادي به این اقدام لاریجانی وانتشار خبر دیدار محرمانه از جانب آنها نیز نشانه حسرت این جریان برای کوچک‌ترین چراغ سبز نظام مبنی براي حضور آن‌ها در انتخابات است.

در حالی که محمد خاتمی در هفته‌های اخیر با طرح موارد و برخی شروط به صورت ضمنی از تمایل برای بازگشت اصلاح طلبان به چرخه قدرت پرده برداشته و همچنين تمایل خود برای به دست گرفتن رهبری مجدد جریان اصلاحات و پس گرفتن آن از موسوي و كروبي را اظهار كرده است، به نظر می‌رسد برخورد سرد نظام، واکنش تند بدنه همراه با انقلاب به اين شرط گذاري‌هاي طلبكارانه و همچنین موضع صريح رهبر انقلاب در ديدار با نمايندگان مجلس در مورد جريان چپ، موجب ناکامی این طراحی جدید اصحاب فتنه شده، به‌طوري که كمترين اظهار تمایل یکی از مسئولان به یک نماینده اصلاح طلب در جلسه خصوصی نيز به خبر خبرگزاری این جریان تبديل مي‌شود.

در عين حال، راه براي بازگشت حتي افرادي كه به نحوي در ماجراي فتنه نقش داشتند، بسته نيست اما بر اساس اجماع موجود در مجموعه نظام، اين راه از محكوم كردن علني و صريح فتنه و عوامل آن به‌دور از كلي‌گويي و جبران خسارت‌هاي وارد شده به كشور مي‌گذرد و هرگونه اظهارنظر دوپهلو و يكي به نعل و يكي به ميخ زدن با انگيزه‌هاي قدرت‌طلبانه و در عين حال از دست ندادن بدنه فرسوده فتنه، راه بازگشت نيست.

گزارش‌هاي مرتبط:

پروژه لگد زدن به جنازه فتنه و عبور از موسوی کلید خورد

انتقاد سازماندهی‌شده دستور کار جدید جریان‌فتنه‌برای بازگشت به قدرت

تعارض راهبردي جريان داخلي و خارجي فتنه برای حضور در انتخابات

طراحي براي توجيه بخش خواهان بازگشت به قدرت جريان‌فتنه در"اعتماد"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دعوت‌لاریجانی‌از اصلاح‌طلبان‌برای‌شرکت‌در انتخابات و ذوق‌زدگی این‌جریان, بی‌محلی به اعلام آمادگی خاتمی برای بازگشت به قدرت کار را به اینجا کشاند, ,