طلاب قم: به جای "9دی" با خاتمی برخورد کنید

 

به دنبال بیانیه سازی برخی از رسانه‎ها با عنوان حمایت طلاب قم از توقیف نشریه 9 دی، جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‏ای خطاب به رئیس دادگاه ویژه روحانیت، خواستار برخورد با عاملین انتشار بیانیه‎های جعلی به نام طلاب و همچنین سید محمد خاتمی به دلیل رفتار موهنانه نسبت به لباس مقدس روحانیت شدند.

به گزارش رجانیوز، متن کامل این بیانیه که نسخه‏ای از آن در ا ختیار خبرنگار ما قرار گرفته است، به شرح زیر است. گفتنی است اسامی طلاب و فضلای امضا کننده متن این بیانیه در دفتر این پایگاه خبری موجود است.

باسمه تعالی

دادستان محترم دادگاه ویژه روحانیت
 
با احترام، همان گونه که مستحضرید ملت مسلمان ایران در شرایط حساسی از تاریخ به سر می برد، شرایطی که کشتی انقلاب اسلامی جز با قطب نمای بصیرت الهام یافته از بیانات رهبری نمی تواند به ساحل نجات دست یابد. همانطور که در فتنه عمیق 88 که برخی از خواص در آن مردود شدند، این بصیرت توده های مردم بود که فتنه را خنثی کرد. بی شک امروز و آینده نیز جز با بصیرت نمی توان به نتیجه رسید و درست به همین دلیل است که مقام معظم رهبری همواره بر نقش بصیرت بخشی خواص تاکید کرده اند و فریاد أین عمارشان به گوش می رسد.
 
یکی از ابزاری که در جهت بصیرت بخشی به جامعه نقش اساسی ایفا می کند رسانه مکتوب است و هفته نامه وزین و تازه تاسیس 9 دی در همین عمر کوتاه خود توانست در این زمینه نقش مهمی ایفا کند و پرده را از چهره فتنه گران و مدعیان اصول گرایی و برخی جریانات انحرافی بر گیرد، تا فتنه ای عمیق تر از گذشته شکل نگیرد. مع الاسف این نشریه به دلایلی که مهم ترین آن درج تصویر شبیه به کاریکاتور از آقای خاتمی است، توقیف شده. جالب اینجاست که این تصویر در مجلسی عمومی به خاتمی اهدا شده و این فرد هم با آن عکس یادگاری گرفته و در بسیاری از رسانه ها هم آن را منتشر کرده اند.
 
اکنون مخاطبان وسیعی که هر هفته در انتظار روشنگری های هفته نامه 9 دی بوده اند، نگرانند که چرا سنگ ها بسته و سگ ها رهایند، چرا نشریات فتنه گر رفع توقیف می شوند اما نشریات انقلابی به بهانه های واهی توقیف؟ تردیدی نیست که هیأت نظارت چنانچه تخلف 9 دی را وارد می دانست، می باید ابتدا در این خصوص تذکر می داد و نیازی به توقیف نبود. بنابر این توقیف نشریه آن هم بدون هیچگونه سابقه اخطار و تذکر کتبی و شفاهی، شائبه برخوردی سیاسی دارد که البته با توجه به ترکیب هیأت نظارت، بعید هم نبود.
 
اکنون ما جمعی از طلاب و روحانیون که پیش از این نیز در شکایت از محمد خاتمی به دلیل ارتکاب برخی از جرایم حتمی و رفتارهای بر خلاف شئون روحانیت، شکوائیه ای را با یازده هزار امضای روحانیون و طلاب قم و مشهد برای آن دادگاه محترم ارسال کرده بودیم، ضمن درخواست رفع توقیف از هفته نامه انقلابی 9 دی که در طول بیست شماره خود به خوبی از مبانی و اهداف روحانیت اصیل و مرجعیت انقلابی دفاع نموده، از آن مقام محترم در خواست می کنیم :
 
1. در سال 85 محمد خاتمی در سفر به ایتالیا با لباس روحانیت در مقابل دوربین های خبرنگاران با زنان نیمه عریان مصافحه کرد و فیلم آن نیز در سراسر کشور پخش گردید و با این اقدام ناپسند و غیرمشروع به حیثیت روحانیت آسیب جدی زد. علاوه بر این وی رفتارهای ناپسند دیگری هم داشته که در شکوائیه ارسالی ذکر شده. انتظار این بود که دادگاه ویژه روحانیت که از سوی حضرت امام ره برای همین منظور تشکیل گردیده به عنوان مدعی العموم این فرد را در دادگاه محاکمه می کرد. حتما قبول دارید که دست دادن به نامحرم در لباس روحانیت به مراتب بدتر از درج کاریکاتور چنین فردی است.
 
2. فردی که کاریکاتور خاتمی را کشیده و همچنین شخص خاتمی که تاکنون چند بار با تصاویر کاریکاتوری خود عکس گرفته و آن را در رسانه ها و جراید منتشر کرده، در اولویت برخورد قرار دارند. بنابر این چنانچه اقدام هفته نامه 9 دی در خصوص درج این تصویر جرم است، قبل از 9 دی لازم است تا فرد کاریکاتوریست، خاتمی و رسانه هایی که این تصاویر را منتشر کرده اند، محاکمه شوند.
 
3. برای اطلاع عموم و ریاست محترم آن دادگاه یادآوری می کنیم، بیانیه ای که با عنوان مجعول و بدون امضای جمعی از طلاب در شکایت از مدیر مسئول متعهد و انقلابی 9 دی هفته گذشته در یکی از نشریات استانی قم و یک سایت اینترنتی بدنام فتنه گر منتشر شده و سپس به عنوان شکوائیه تقدیم آن دادگاه محترم گردیده، در نشست آقایان (ج) و (ب) و (خ) و (ی) و (د) در یکی از باغ های اطراف قم ساماندهی شده. این نامه علی رغم بهره بردن از عنوان "جمعی از طلاب" توسط کسانی تولید و منتشر شده که به نام اصولگرایان برای موسوی فتنه گر در استان قم ستاد انتخاباتی راه اندازی کرده بودند. خواهشمند است دادستان محترم تهیه کنندگان این نامه جعلی که افرادی شناخته شده و برخی از آنان در لباس روحانیت هستند و در آن دادگاه محترم نیز پرونده دارند را محاکمه نمایید. با کمال تشکر و امتنان.
 
جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : طلاب قم: به جای "9دی" با خاتمی برخورد کنید, ,