برنامه انگلیس برای دخالت در انتخابات مجلس نهم

 

رييس ستاد انتخابات كشور با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس نهم در سال جاري گفت: آمريكا، انگليس و ساير دشمنان براي اخلال در انتخابات برنامه دارند

 
به گزارش ايرنا، صولت مرتضوي صبح امروز يكشنبه در كنفرانس خبري در وزارت كشور، در پاسخ به سوال ايرنا درباره برنامه‌هاي دشمنان براي اخلال در انتخابات مجلس در سال جاري اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي دشمنان مايوس كردن مردم به منظور كاهش مشاركت عمومي در انتخابات است.
وي افزود: دومين برنامه دشمنان، اخلال در روند اجراي انتخابات و سومين برنامه آنان اعتمادزدايي از مجريان انتخابات است.
معاون سياسي وزير كشور با بيان اينكه دشمنان از ديرباز برنامه‌هايي را عليه كشور ما داشته‌اند، گفت: آگاه باشيم تا فرصتي براي سوء استفاده بيگانگان ايجاد نكنيم.
مرتضوي با بيان اينكه دشمنان همواره به دنبال آن هستند كه نقاط قوت را تبديل به ضعف كنند، خاطرنشان كرد: در فتنه 88، به رغم مشاركت بالا و راي منحصر به فرد مردم به احمدي‌نژاد و در حالي كه انتخابات در اتاق شيشه‌اي برگزار مي‌شود، بيگانگان با همراهي برخي عوامل داخلي، مزاحمت‌هايي را ايجاد كردند.
 
** ملاك رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات، قانون است
رييس ستاد انتخابات كشور در پاسخ به سوال ديگر ايرنا در خصوص تاييد يا عدم صلاحيت عوامل فتنه 88 در انتخابات مجلس اظهار داشت: در رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات، ملاك قانون است و ما به عنوان دولت و وزارت كشور و مجري انتخابات، بر آن هستيم كه قانون را مو به مو اجرا كنيم.
مرتضوي با تاكيد بر اينكه در اجراي قانون اهل مماشات نيستيم، تصريح كرد: قانون را به معناي حقيقي اجرا مي‌كنيم و چنانچه كسي تخلفي انجام داده باشد، در چارچوب قانون به صلاحيتش رسيدگي خواهد شد.
 
** انتخابات مظهر جمهوريت نظام جمهوري اسلامي است
رييس ستاد انتخابات كشور در ابتداي سخنانش در جمع خبرنگاران رسانه‌ها با گراميداشت ياد شهيد آيت‌ا... بهشتي و ياران باوفايش، به برگزاري كنفرانس مبارزه با تروريسم در ايران اشاره كرد و افزود: اين كنفرانس گام مثبت و نقطه عطفي براي محكوميت تروريسم دولتي دولت‌هاي استكباري همچون آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
وي با تاكيد بر اينكه انتخابات مظهر جمهوريت نظام جمهوري اسلامي ايران است، گفت: انتخابات بستر مشاركت مردم در تعيين سرنوشت خود است.
مرتضوي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره با اتكا به آراي عمومي توانسته است به عنوان ام‌القراي جهان اسلام، طرحي نو در ارايه حكومت ديني تدوين كند.
معاون سياسي وزير كشور ادامه داد: اگر بيش از 30 سال عمر جمهوري اسلامي ايران را مطالعه كنيم، مي‌بينيم كه منهاي انتخابات‌هاي ميان‌دوره‌اي و انتخابات‌هاي دور دوم، معمولا هر سال يك انتخابات برگزار شده است.
وي افزود: تاكنون 29 انتخابات اعم از رفراندوم جمهوري اسلامي، خبرگان قانون اساسي، خبرگان رهبري، انتخابات رياست جمهوري، مجلس و شوراهاي اسلامي شهر و روستا داشته‌ايم كه در تمامي اين انتخابات بنا به تعبير امام راحل، ميزان راي ملت بوده است.
مرتضوي با بيان اينكه مردم ايران طراز مناسبي را در مشاركت همه‌جانبه به ثبت رسانده‌اند، اظهار داشت: انتخابات نقطه قوت نظام جمهوري اسلامي است كه گاهي دشمنان خارجي و برخي عناصر پليد داخلي بر آن بودند كه اين نقطه قوت را تبديل به نقطه ضعف كنند اما با هوشياري مردم و رهبري انقلاب، نقشه‌هاي آنان نقش بر آب شده است.
 
** رشد كمي و كيفي انتخابات در دولت احمدي‌نژاد
رييس ستاد انتخابات كشور در ادامه با اشاره به برگزاري چهار انتخابات در دولت احمدي‌نژاد يادآور شد: انتخابات‌هاي مجلس خبرگان رهبري چهارم، مجلس شوراي اسلامي هشتم، شوراهاي اسلامي شهر و روستاي سوم و رياست جمهوري دهم در دولت دكتر احمدي‌نژاد برگزار شد.
وي با اشاره به مطالعه كمي و كيفي خود درباره انتخابات تاكيد كرد: مدعي هستيم كه به ملت ايران عرض كنيم هم از حيث كيفيت يعني زيبايي برگزاري انتخابات و هم از حيث كميت يعني ميزان مشاركت مردم با دوره‌هاي قبل غيرقابل مقايسه است.
 
** مقايسه انتخابات در دولت احمدي‌نژاد با ساير دولت‌ها
مرتضوي در بخش ديگري از سخنانش با مقايسه مشاركت مردم در انتخابات در دولت احمدي‌نژاد نسبت به قبل خاطرنشان كرد: در سومين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري كه در اول آبان 1377 برگزار شد، ميزان مشاركت مردم 46 درصد بوده و در چهارمين دوره انتخابات مجلس خبرگان، ميزان مشاركت 61 درصد بوده است. يعني دولت احمدي‌نژاد موفق شد 46 درصد مشاركت مردم را به 61 درصد برساند.
وي افزود: در دومين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا ميزان مشاركت 96/49 درصد و نزديك به 50 درصد بوده است و در سومين دوره انتخابات شوراها، ميزان مشاركت 83/64 درصد بوده است.
معاون سياسي وزير كشور ادامه داد: در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ميزان مشاركت مردم 84/62 درصد و در دهمين دوره 84 درصد بوده است.
مرتضوي اضافه كرد: در انتخابات مجلس هفتم، 50 درصد مردم مشاركت كردند و در انتخابات مجلس هشتم، 55 درصد مشاركت مردم را شاهد بوديم.
رييس ستاد انتخابات كشور با تاكيد بر اينكه اين آ‌مار مويد مشاركت‌پذيري مردم و سلامت در انتخابات است، تصريح كرد: يكي از نكات برجسته در جمهوري اسلامي ايران، انتخابات است كه با ساير نقاط دنيا قابل مقايسه نيست.
 
** در جمهوري اسلامي ايران راي عالي‌ترين مقام كشور با راي يك روستايي برابر است
مرتضوي در ادامه اظهار داشت: در جمهوري اسلامي ايران آراي مردم معادل است، چرا كه در نظام جمهوري اسلامي راي عالي‌ترين مقام كشور با راي يك روستايي برابري مي‌كند.
وي افزود: اما در برخي كشورها همچون آمريكا، براي برخي صاحبان ثروت و قدرت، انحصارات ويژه‌اي را قايل هستند.
معاون سياسي وزير كشور با يادآوري اينكه دشمنان همواره به دنبال آن هستند كه اين نقطه قوت را به ضعف تبديل كنند، خواستار هوشياري همگان شد تا دشمنان نتوانند تهديدي را متوجه كنند.
 
** در انتخابات دهم ركوردهاي جهاني را شكستيم
مرتضوي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش موثر و منحصر به فرد رسانه‌ها در برگزاري انتخابات گفت: در انتخابات دهم ركوردهاي جهاني را شكستيم و ميزان مشاركت حدود 85 درصدي مردم بي‌نظير است.
وي خاطرنشان كرد: رسانه‌ها مي‌توانند به مشاركت مردم در انتخابات، در سلامت، صحت و سرعت اجراي انتخابات كمك كنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : برنامه انگلیس, دخالت در انتخابات, مجلس نهم, اخلال در انتخابات, اعتمادزدايي, ,