علی مطهری پس از دو سال دوندگی بالاخره 100 امضا جمع کرد!

 

علی مطهری پس از دو سال دوندگی موفق شد تنها 100 امضا برای سوال از رئیس جمهور جمع آوری کند. هر چند این سوال‌ها ابتدا به کمیسیون ها مربوطه خواهد رفت و در صورت قانع شدن امضا کنندگان به صحن علنی کشیده نخواهد شد

 
در همین زمینه علي مطهري که در سال‎های گذشته تلاش زیادی برای جمع آوری این 100 امضا از میان 270 نماینده مجلس انجام داده است در گفتگو با فارس و در پاسخ به اين سوال كه شنيديم كه يكشنبه نامه سئوال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه مجلس تحويل داده شد، آيا تاييد مي كنيد؟، گفت: بله، در ساعت 11 و 45 دقيقه روز يكشنبه 5/4/90 نامه سئوال از رئيس جمهور با صد امضاء به آقاي باهنر رئيس وقت جلسه علني مجلس داده شد و ايشان تاييد وصول كردند و در واقع سئوال از رئيس جمهور به جريان افتاد.
 
وي افزود: در اين نامه يازده سئوال مطرح شده، سه سئوال اقتصادي، سه سئوال درباره اجراي قانون، سه سئوال سياسي و دو سئوال فرهنگي.
 
به گفته علي مطهري، طبق مواد 196 و 197 آيين نامه داخلي مجلس هر سئوالي به كميسيون مربوط خواهد رفت و كميسيون موظف است حداكثر ظرف يك هفته با حضور نماينده معرفي شده رئيس جمهور و نماينده منتخب سئوال كنندگان تشكيل جلسه دهد. در اين جلسه نماينده رئيس جمهور پاسخ مقتضي را از طرف رئيس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمايندگان سئوال كننده گزارش شود. پس از يك هفته چنانچه هنوز تعداد 72 نفر از امضاء كنندگان از سئوال خود منصرف نشده باشند رئيس مجلس موظف است در اولين جلسه سئوال آنان را قرائت و فورا براي رئيس جمهور ارسال كند. رئيس جمهور موظف است ظرف مدت يك ماه از تاريخ دريافت سئوال در جلسه علني مجلس حضور يابد و به سئوال نمايندگان پاسخ بدهد.
 
اين نماينده مجلس در ادامه خاطرنشان كرد:‌ چشم انداز اين اقدام را خوب و روشن و به نفع مردم و نظام و موجب رفع سوء تفاهمات و تفاهم بيشتر دولت و مجلس مي بينم. بر خلاف آنچه كه برخي سئوال از رئيس جمهور را به صورت بك تابو جلوه داده اند و آن را اقدامي براي تضعيف دولت به شمار مي آورند، سئوال از رئيس جمهور مانند سئوال از وزير براي روشن شدن ابهامات و زدودن گرد و غبارها از روي واقعيت و نزديك شدن افكار به يكديگر و يافتن راه حل ها براي معضلات اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي است.
 
علي مطهري با بيان اينكه رسانه ها بايد آن را طبيعي جلوه دهند و نبايد بزرگ‌‌تر از آنچه هست معرفي كنند. انجام سئوال از رئيس جمهور نشانه استحكام دموكراسي در ايران و محكم بودن پايه هاي نظام جمهوري اسلامي است، افزود: در مجموع اين امر را مفيد به حال نظام و در جهت اصلاح امور و وحدت بيشتر ميان مجلس و دولت مي‌دانم. نمايندگان امضاء كننده سئوال نيز با همين نيت سئوال را امضاء كرده اند و به هيچ وجه قصد تضعيف دولت در كار نيست. تنها يك پرسش و پاسخ است كه نمايندگان و مردم پاسخ را مي شنوند و حتي بحث قانع شدن يا نشدن مجلس و راي گيري براي آن مطرح نيست. البته اين كار باعث اقتدار مجلس و تمكين بيشتر دولت از قانون خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : علی مطهری, دو سال دوندگی, 100 امضا, سوال از رئیس جمهور, هيئت رئيسه مجلس, جمع آوری این 100, ,