فراری پاریس‌نشین هم در گرداب وزارت اطلاعات به هذیان‌گویی افتاد

 

سردرگمی و ایجاد گسست در میان جریان ضد انقلاب به دلیل افشای پروژه "الماس فریب" که با پخش یک مستند از رسانه ملی بالا گرفت، هنوز نیز ادامه دارد، به‌‌طوری که سران این جریان راه به جان هم انداخته است

حدود سه ماه پس از آنكه رجانيوز در گزارشي از همكاري‌هاي بين گروهكي و بين سرويسي با هدايت سرويس‌هاي جاسوسي امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در زمينه فعاليت‌هاي نيمه سخت در ايران خبر داد، مستند مهمي از نفوذ وزارت اطلاعات در شبكه بين گروهكي دولت در تبعيد از تلویزیون پخش شد که بازتاب گسترده‌ای در میان افکار عمومی داخل و خارج از کشور داشت.

پس از پخش این مستند، ابتدا رسانه‌های وابسته به جریان فتنه تلاش کردند تا با بايکوت کردن مسائل مطرح شده در آن، از کنار این افتضاح رسانه‌ای و تبلیغاتی بگذرند اما حساسیت و تاثیرگذاری جایگاه مدحی به‌عنوان عامل نفوذی وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون به حدی بود که این سناریو در همان ساعات اولیه شکست خورد و افرادی را که به نوعی با این ماجرا ارتباط داشتند، براي بازيابي بي‌آبرويي‌شان در اين ماجرا به واکنش واداشت.

اما در جدیدترین واکنش‌ها، ابوالحسن بنی‌صدر که تلاش می‌کند با اظهارنظرهای تند، جنجالی و همچنین عوامگرایانه، چهره مخدوش خود را تصحیح کند، روز گذشته در مصاحبه با یک رادیوی اینترنتی مخالف جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با تشکیل هرگونه "دولت در تبعید"، دلیل مخالفت خود با این موضوع و پیشنهاد دهندگان آن را، عدم انتخاب آن توسط مردم ایران، نقض آزادی انسانی، استقلال و حاکمیت ملی و همچنین بازتولید استبداد و گرفتار شدن توسط یک دولت دست نشانده بیگانگان ذکر کرد.

این اظهارنظر درحالی است که پروژه نفوذ و سناریوی تشکیل دولت در تبعید مربوط به حدود دو سال قبل است و مشخص نیست چرا بنی‌صدر که اکنون به رفیق گرمابه و گلستان منافقین در فرانسه تبدیل شده، تاکنون سکوت کرده بود و الان پس از افشا شدن این ماجرا، لب به انتقاد گشوده است.

البته اولین واکنش از سوی "علیرضا نوری‌زاده" از چهره‌های بی‌اعتبار ضد انقلاب ابراز شد؛ وی که عامل اصلی معرفی مدحی به سایر طیف‌های اپوزیسیون بود و حدود یک سال و نیم با او ارتباط گسترده رسانه‌ای و تحقیقاتی داشت؛ تا جایی که بارها با او در جلسات و همایش‌های گوناگون که برای بررسی راهکارهای براندازی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد، شرکت کرد.

نوری زاده ابتدا مدعی شد که از اول در جریان مشکوک بودن اظهارات مدحی بوده اما این مساله را به مخاطبان خود نگفته است! البته او در واکنش به اظهار تمسخر مخاطبانش در اینترنت مجبور شد تا به فریب خوردن در این ماجرا اعتراف كند و دلیلش را سادگی و پاک بودن خود بخواند!

اگرچه تیغ تند حملات ضد انقلاب و جریان داخلی آن که به همراهی با فتنه‌گران می‌پرداخت، بیشتر به سمت نوری‌زاده پیش رفت اما با این حال، سایر طیف‌های این جریان هم از این رسوایی در امان نماندند و هر کدام، دیگری را مسئول بروز این افتضاح که از آن به عنوان یک آبروریزی بزرگ برای مخالفان جمهوری اسلامی نام می‌برند، معرفی کنند.

در اين زمينه، سایت وابسته به سازمان سیا هم واکنش تندی به این ماجرا نشان داد و مدحی را ماری خواند که در آستین اپوزیسیون پرورش یافت و نهایتا به آنان نیش زد. گویانیوز نوشت: «"پروژه الماس فریب" قصه کسانی است که ناخواسته به‌سوی سراب گام برداشتند، و با گندم نمای جوفروش "معامله" کردند. "الماس را فقط می توان با الماس بـُرید"، این ادعای سردار سید محمد رضا مدحی (حسینی) بود که برخی از چهره های مشتاق اپوزیسیون وی را از ژرف‌نای گمنامی در سواحل تایلند نجات داده و بعنوان "محقق" به اروپا آوردند، و ناخواسته همانند مار افعی در آستین پروراندند و نوازش دادند تا در فرصت مناسب نیش زهرآگین خود را در بدن اپوزیسیون فرو برد.»

این سایت همچنین ضمن هشدار نسبت به تکرار موارد مشابه نوشت: «تنها راه واکسیناسیون اپوزیسیون در مقابل عوامل نفوذی و "ورودی"های نامطلوب، پیشه كردن شیوه مستقل، شفاف و علنی مبارزه و احتراز از پنهان کاری محفلی و "آلترناتیوسازی" در تبعید و نفی باند های کهنه کار خودشیفته و خودمحور است. آنهایی که می‌خواهند با هدفمندی خاصی از طریق خصوصی سازی مبارزه ملت ایران خود را نماینده خودگماشته بخش یا بخش هایی از مردم معرفی کنند، جایگاهی در بدنه اپوزیسیون صادق ندارند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فراری پاریس‌نشین هم در گرداب وزارت اطلاعات به هذیان‌گویی افتاد, الماس فریب, سرويس‌هاي جاسوسي امريكا, ابوالحسن بنی‌صدر, ,