وقتی مشاور ارشد بی‌بی‌سی هم تحریم انتخابات را مسخره می‌کند
خیمه‌شب بازی جدید برای جا انداختن تکاپوی انتخاباتی فتنه‌گران

اعتراف یکی از فعالان اپوزیسیون در خارج از کشور که ارتباط گسترده و نزدیکی با مراکز رسانه‌ای غرب دارد، درباره حضور بیشتر از 60 درصدی مردم در انتخابات مجلس نهم که اسفندماه امسال برگزار می‌شود، با واکنش سایر فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب روبرو شده است و به‌نظر خیمه‌شب بازی در راستای پروژه "پاسکاری خاتمی و تندروها" برای هدف نهایی توجیه بازگشت به قدرت علی‌رغم شعارهای رادیکال ادامه دارد.

 
به گزارش رجانیوز، شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم به پررنگ‌ترین مباحثه میان اصلاح‌طلبان و جریان اپوزیسیون بدل شده است؛ تا جایی که اختلاف نظر در این موضوع سبب شده تا وحدت نمادین این جریانات که در حوادث سال 88 و فتنه پس از آن حول حمایت از آشوبگران خیابانی تشکیل شده بود، به طور گسترده‌ای از بین برود و اختلافات عمیق و راهبردی گروه‌های مختلف نظیر سلطنت‌طلب، منافقین، لیبرال‌ها، اصلاح‌طلبان و فمینیست‌ها بار دیگر به وضوح نمایان شود.
 
اوج این درگیری‌ها بر سر اظهارات "مسعود بهنود" مشاور ارشد رئیس تلویزیون دولتی انگلیس "بی بی سی فارسی" شکل گرفت؛ تا جایی که بهنود در یادداشتی که روز گذشته در سایت گویانیوز منتشر کرد، ضمن اعلام ناراحتی شدید از این واکنش‌ها به سخنان خود، فعالان اپوزیسیون در خارج از کشور را افرادی خواند که به جز فحاشی و ناسزاگویی، کار دیگری بلد نیستند.
 
بهنود چند روز پیش، در یک گفتگوی تلویزیونی درباره نحوه مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم، اعلام کرد که حداقل 60 درصد از مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد و پروژه تحریم که مدتی است از سوی برنامه‌ریزان جریان موسوم به سبز تبلیغ می‌شود، نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.
 
این سخنان عضو اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی بازتاب زیادی در میان رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی مخالف نظام ایران داشت؛ تا جایی که طبق روال مرسوم در این فضای رسانه‌ای و سیاسی، مسعود بهنود هم به فعالیت در چارچوب ماموریت برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران متهم شد؛ اتهامی که تاکنون بسیاری از سران اپوزیسیون نظیر اکبر گنجی، نیک آهنگ کوثر، ابراهیم نبوی و حتی اخیرا اردشیر امیرارجمند را نیز دربر گرفته است.
 
با این حال، بهنود در واکنش به این اظهارات، با لحنی تمسخرآمیز گفته است: همه دوستانی که رگ گردن‌شان برآمده، بسيار به‌جاست به‌جای آن که سيلی در گوش پزشک بزنند کمی به خود آيند، اگر معتقدند نبايد در انتخابات شرکت کرد دور هم جمع شوند، کاری حسينی کنند، در ماه‌های مانده، بجنبند و مردم ايران را با خبر کنند و جريان تحريم را که مورد نظرشان هست به قوت برسانند، وگرنه اگر هم‌چنان بزرگ‌ترين مبارزه‌شان ناسزاگوئی به کسانی باشد که نتيجه را حدس زده‌اند، ماجرا تکرار می‌شود و نظام با بيش از شصت درصد انتخابات را برگزار می‌کند.
 
این فعال رسانه‌ای طیف اصلاحات که مدیریت فکری بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در زمان حضور در ایران را برعهده داشت، همچنین فعالیت‌های اینترنتی علیه ایران را به استهزا گرفته و نوشته است: اگر اين بحث ها و گفتگو ها حداقل نتيجه اش اين باشد که به من بفهماند که نشستن پای اينترنت و با اسم مستعار ناسزا گفتن مبارزه نيست، مطابق هيچ فرهنگی مبارزه نيست، چه باک که در ميانش سنگ ريزه ای هم به پای کسی اصابت کند. به نظرم ماجور است.
البته درگیری بر سر حضور یا عدم حضور در انتخابات، منحصر به مسعود بهنود نشد. "مجتبی واحدی" مشاور مهدی کروبی در خارج از کشور هم چند روز پیش نسبت به اظهارات چند نفر از اصلاح‌طلبان مجلس درباره اعلام رائت از فتنه‌گران و همچنین سخنان سیدمحمد خاتمی درباره زوم فراموشی آنچه در دو سال گذشته روی داد، واکنش نشان داد و با بیان اینکه به هیچ عنوان اصلاح‌طلب نیست، این افراد را منفعت‌طلب نامید.
 
واحدی در سخنان خود صراحتا به خاتمی حمله کرد و او را خائن به آرمان‌های سبز نامید و با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال پر کردن جیب خود هستند، گفت: واقعاً من نمی‌دا‌نم این دوستانی که دنبال شرکت در انتخابات هستند دنبال چه می‌گردند؟ آیا چهار پنج میلیون تومان حقوق نمایندگی و یک ماشین و یک محافظ و یک دفتر این‌قدر ارزش دارد که از خواسته‌های جنبش سبز عدول کنیم؟
سردبیر سابق روزنامه افتاب یزد همچنین با یادآوری اظهارات هفته قبل "مصطفی کواکبیان" و اعلام برائت ضمنی او از جریان فتنه که با انگیزه پالس دادن به نهادهای نظارتی برای تأیید صلاحیتش بیان شده بود، اصلاحات را فاقد پایه‌های اجتماعی در ایران دانسته و افزود: توی این شرایط من معتقدم که این خیانت، به صراحت می‌گویم، این خیانت به آرمان‌های مردم است که مردم را دلسرد بکنیم، یا آنها را به این نتیجه برسانیم که مقاومت فایده‌ای ندارد و آخرش سران اصلاح طلب قرار است کوتاه بیایند.
گفتنی است فعالان سیاسی معتقدند جریان اصلاحات به ‌دلیل حفظ منافع خود هم که شده از اینکه به‌ عنوان «جریان تحریمی» شناخته شود، ابا دارد و در صورت چراغ سبز نظام و تأیید صلاحیت حداقلی، هرگز انتخابات را تحریم نخواهد کرد؛ به‌ طوری که در انتخابات مجلس هشتم نیز علی‌رغم تبلیغات گسترده مبنی بر تحریم انتخابات، در شهر تهران دو لیست انتخاباتی کامل با عناوین «اعتماد ملی» و «یاران خاتمی» ارائه کرد که البته شکست سنگینی نیز متحمل شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خیمه‌شب بازی جدید برای جا انداختن تکاپوی انتخاباتی فتنه‌گران, مشاور ارشد بی‌بی‌سی, تحریم انتخابات, انتخابات مجلس نهم, مسعود بهنود, بی بی سی فارسی, ,