بي‌اعتنايي برخي روزنامه‌ها به دستاورد ملي

 

روزنامه‌هاي ابتكار، جهان اقتصاد، مردم‌سالاري، دنياي اقتصاد، فرهنگ آشتي، هفت صبح، آفتاب يزد، روزگار، تهران امروز و شرق از انعكاس خبر خودكفايي ايران در ساخت سد و افتتاح بومي‌ترين سد ساخته‌شده در كشور -كارون 4- در صفحه اول خود، امنتاع كردند.

در حالي كه تقويت روحيه خودباوري ملي يكي از وظايف اصلي رسانه‌هاي كشور محسوب مي‌شود، شماري از روزنامه‌ها حتي از انعكاس بجا و مناسب اقدامات مثبتي كه در كشور انجام مي‌شود، خودداري مي‌كنند.

در حالي كه هرگونه خبر يا اظهارنظري از هر مسئول و شخصيت درجه چندمي كه در آن نقاط ضعف و مشكلات جاري كشور مطرح شده باشد، توسط اين رسانه‌ها با رنگ و لعاب و بزرگنمايي منتشر مي‌شود، متاسفانه اين نشريات در مقابل توفيقات كشور، رويه كاملا خودباخته‌اي دارند.

نمونه اين رويكرد نادرست، مجددا در نحوه پوشش خبر افتتاح رسمي سد كارون 4 نمايان شده است. در حالي كه اين سد به عنوان بلندترين سد بتني كشور با كمترين بهره‌برداري از توان خارجي، طراحي و احداث شده و به عنوان نماد خودكفايي ايران در صنعت سدسازي محسوب مي‌شود، این روزنامه‌ها آنگونه كه حق اين واقعه ملي است، به انعكاس آن نپرداخته‌اند.

در اين ميان، عملكرد روزنامه هفت صبح متعلق به جريان نفوذی نيز جالب توجه است كه از نگاه اين جريان، قتل يك دختر، ارزشي بيش از خودكفايي كشور در صنعت سدسازي داشته است.

بد نيست گردانندگان اين رسانه‌ها، اين بخش از سخنان مقام معظم رهبري را كه رويكرد خودباختگي برخي رسانه‌ها درباره موضوع انرژي هسته‌اي را مورد انتقاد قرار دادند، دوباره بخوانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در 1/4/1383 در ديدار هيأت علمى و كارشناسان جهاد دانشگاهى‏ فرمودند: «از آن طرف ياوه‏گويى مى‏كنند و متهم مى‏كنند كه جمهورى اسلامى دارد بمب اتم درست مى‏كند، فاصله‏اش تا سلاح اتمى اين‏قدر فاصله‏ى كمى است و امروز اگر اراده كند، چند ماهِ ديگر يا دو سال ديگر به سلاح اتمى دست خواهد يافت؛ از طرف ديگر و با زبان ديگرى اين‏طور وانمود مى‏كنند كه فايده‏يى ندارد و دنبال دانش هسته‏اى نگرديد؛ كوچك‏ابدال‌ها و غلامان حلقه به گوششان هم در داخل همين كارها را دارند دنبال مى‏كنند و اين مطالب را مى‏نويسند. اين قلم‏به‏مزدها، كه متأسفانه در كشور ما هميشه بوده‏اند، مى‏گردند تا قلم و نوشته و دست و هنر خودشان را دقيقاً در خدمت همان موضوعى قرار دهند كه دشمن اين ملت دنبال آن است. اين متملق‏هاى حقير و پست و البته پُرمدعا، با زبانهاى مختلف مى‏گويند دنبال دانش هسته‏يى نگرديد و اگر آن را مى‏خواهيد، بايد برويد عتبه‏ى امريكا را ببوسيد، تا بتوانيد به آن برسيد. آنها مى‏گويند، اينها هم همان را بازتاب مى‏دهند و تكرار مى‏كنند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بي‌اعتنايي برخي روزنامه‌ها به دستاورد ملي, روزنامه‌ها, ابتكار, جهان اقتصاد, مردم‌سالاري, دنياي اقتصاد, فرهنگ آشتي, هفت صبح, آفتاب يزد, روزگار, تهران امروز, شرق, خودكفايي ايران در ساخت سد, افتتاح بومي‌ترين سد كشور, كارون 4-, ,