«9 دی» هفته آینده منتشر می‌شود

 

سردبير 9 دي اعلام كرد چنانچه دستور موقت رفع توقيف هفته نامه 9 دي توسط دادگستري تهران تأييد شود شماره جديد اين نشريه هفته آينده منتشر خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، عليرضا معاف سردبير هفته نامه 9 دي در گفت‌وگو با فارس با تأييد خبر روز چهارشنبه اين خبرگزاري مبني بر صدور دستور موقت رفع توقيف هفته نامه متبوعش از سوي دستگاه قضايي به خبرنگار ما گفت كه در پي توقيف هفته نامه 9 دي توسط هيئت نظارت بر مطبوعات، مديرمسئول اين نشريه شكايتي را تسليم مجتمع قضايي شهيد بهشتي تهران كرد.

وي شكايت حجت الاسلام حميد رسايي را بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون مطبوعات كه رأي هيئت نظارت را مانع از شكايت و اقامه دعواي افراد ذينفع در محاكم نمي‌بيند و به منظور رفع توقيف موقت 9 دي تا زمان برگزاري دادگاه و جلوگيري از ضرر و زيان به اين نشريه عنوان كرد.

سردبير هفته نامه 9 دي گفت: شكايت حجت الاسلام رسايي از رأي صادره توسط هيئت نظارت بر مطبوعات حدود 2 هفته قبل به يكي از شعب مجتمع قضايي شهيد بهشتي ارجاع شد و قاضي پس از بررسي پرونده دستور رفع توقيف نشريه را صادر كرد.

معاف در عين حال خاطرنشان كرد: از آنجا كه اين حكم موقت بوده، بايد به تأييد دادگستري تهران برسد كه متأسفانه معاون رئيس دادگستري با طرح اشكالي شكلي نسبت به رأي صادره آن را مجددا به شعبه مربوطه بازگرداند.

وي تصريح كرد: طي دو هفته گذشته قاضي پرونده با دعوت از نماينده هيئت نظارت جلسه دوم رسيدگي به شكايت 9 دي از اين هيئت را تشكيل داد و اين بار اشكال شكلي دادگستري با حضور وكيل هفته نامه 9 دي بررسي شد و قاضي مجددا رأي به رفع توقيف مجدد نشريه داد.

به گفته معاف در حال حاضر رأي صادره در اختيار رئيس دادگستري تهران قرار گرفته و طبق روال هفته نامه 9 دي بايد تا زمان برگزاري دادگاه موقتا رفع توقيف شود اما تاكنون اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته و دستگاه قضا نسبت به رأي صادره سكوت كرده است.

سردبير هفته نامه 9 دي گفت: در حالي كه پيش از اين روزنامه‌اي كه به جرم ترويج بهاييت توبيخ شده بود و همچنين روزنامه ديگري كه به دلايل مختلف لغو مجوز شده بود را يك روزه با موافقت با رأي قاضي و موافقت دادگستري يك روزه رفع توقيف شد و اكنون نيز منتشر مي‌شوند و اكنون جاي تعجب است كه رفع توقيف از 9 دي بيش از دو هفته و با وجود دو دستور ز قاضي پرونده انجام نشده و تأييد اين حكم موقت با تعلل مواجه است.

معاف در پايان با بيان اينكه انتظار ما از دستگاه قضايي آن است كه بدون دخالت دادن برخي عوامل همانطور كه با دو روزنامه ديگر رفتار كرد در برخورد با 9 دي نيز رفتار كند، خاطرنشان كرد: چنانچه دستگاه قضايي بر اساس روال حاكم دستور موقت رفع توقيف هفته نامه را تأييد و اجرايي كند شماره 21 هفته نامه 9 دي هفته آينده منتشر خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : «9 دی» هفته آینده منتشر می‌شود, شكايت حجت الاسلام حميد رسايي, ,