هشدارهاي انتخاباتي حدادعادل به اصولگرايان
عضو كميته سه نفره وحدت اصولگرايان نسبت به احتمال كانديداتوري افراد نالايق و ناخالص در انتخابات مجلس نهم هشدار داد.
غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در پنجمين نشست سراسري شوراهاي بسيج جامعه پزشكي با بيان اينكه امسال انتخابات مجلس شوراي اسلامي را پيش رو داريم، گفت: مجلس قوه مهمي در كشور است.

وي با بيان اينكه ديديم و ديدند كه مجلس ششم مي خواست چه بر سر انقلاب بياورد و شاهد بوديد كه عاقبت كارگردان هاي مجلس ششم چه شد، افزود: مراقب باشيد كه اگر غفلت شود ممكن است اوضاع تكرار و حتي بدتر شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد از آدمي كه يك ميليارد خرج مي كند تا از شهري كوچك وارد مجلس شود پرسيد كه دنبال چيست، خاطرنشان كرد: اگر آدم خالص و لايقي را در شهرهاي خود مي شناسيد كه شايستگي نمايندگي را داشت بايد به او كمك كنيد تا به مجلس راه يابد.
عضو كميته سه نفره وحدت اصولگرايان خطاب به اعضاي شوراهاي بسيج جامعه پزشكي گفت: نيروهاي مخلص را براي مجلس انتخاب كنيد، كساني كه براي قدرت، مقام و نفوذ دنبال نمايندگي مجلس نيستند.
جامعتين ساز و كار اصولگرايان
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه اصولگرايان ساز و كار محكم تري از مجلس هشتم طراحي كرده اند، خاطرنشان كرد: اگر در جريان مجلس هشتم فرمول 6 به علاوه 5 بود كه از اصحاب اصولگرايي 6 نفر و 5 نفر از ديگران بودند، امروز جامعتين دو تشكل روحاني با سابقه قبل از انقلاب با توجه به حساسيت موجود احساس مسئوليت كردند و آيت الله مهدوي كني كه مورد وثوق امام(ره) و مقام معظم رهبري بوده و زهد، تقوا و علم ايشان روشن است و آيت الله يزدي در اين ساز و كار حضور دارند.
سيدمرتضي نبوي در گردهمايي اصولگرايان گيلان ادامه داد: اين شخصيت ها بر امور نظارت و اشراف دارند و همچنين شخصيت هاي ديگري كه مجموعاً حدود 15 نفر مي شوند تلاش مي كنند طيف عمده اصولگرايان پوشش داده شوند و آنها را به وحدت برسانند.
نبوي با بيان اينكه تلاش مي شود به ويژه در شهرهاي بزرگ به ليست واحدي برسيم، تصريح كرد: هر استاني اقتضائات خود را دارد.
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسان كشور به جريان سوم اشاره كرد و گفت: هنوز نمي دانيم اين جريان چگونه ممكن است وارد انتخابات شده و از موقعيت، قدرت و ثروت استفاده كند بنابراين بايد مترصد فعاليت اين جريان نيز باشيم.
نبوي مؤلفه هاي اصلي نظام را قرآن، عترت، رهبري و مردم ذكر كرد و بيان داشت: حضور حداكثري مردم در انتخابات، اقتدار نظام و پشتيباني عمومي مردم را به نمايش مي گذارد.
شاكري عضو جمعيت ايثارگران نيز در رابطه با ائتلاف اصولگرايان با افرادي از دور دست كه به منظور شركت در انتخابات از سمت هاي خود كناره گيري كرده اند، گفت: پيش از ائتلاف بايد توجه كرد اصولگرايي داراي تعريف، شاخصه و خط قرمز است يعني نمي شود فردي از طرفي با جريان فتنه و انحرافي همراهي كند يا در اصولگرايي وارد شود علاوه بر اينكه اين كار براساس تعريف اصولگرايي شدني نيست، مردم نيز آن را نمي پذيرند و خود آن افراد نيز آب در هاونگ مي كوبند.
وي با اشاره به وجود اختلاف سليقه در درون اصولگرايي تأكيد كرد اين موضوع اشكالي ندارد اما در هر حال قابل جمع با جريان انحرافي نيست.
شاكري در تحليل انتخابات پيش روي مجلس با توجه به رقابت طيف هاي اصولگرايي در ميان خود گفت: در مجموع تركيب اصولگرايي مجلس خيلي تغيير جدي نخواهد داشت و نسبت كنوني اصولگرايي در مجلس حفظ خواهد شد.
وي در پاسخ به اينكه آيا حضور برخي از اعضاي اين جمعيت در دولت وضعي همچون انتخابات رياست جمهوري نهم كه موجب دو دستگي ميان اين جمعيت براي حمايت از كانديداتوري آقاي قاليباف و احمدي نژاد بوجود آورده را رقم نخواهد زد، گفت: اساساً اصولگرايان با فرد كار نمي كنند و تصميم نمي گيرند و از طرف ديگر وجود يك نفر نمي تواند تعادل يك ليست را به هم بريزد. البته ما هر كسي را كه در دولت فعاليت مي كند به جريان انحرافي منتسب نمي كنيم.
تناقض در رفتار اصلاح طلبان
و فتنه گران
در حالي كه برخي از گروه هاي اصلاح طلب حاضر در مجلس سيستم انتخاباتي فعلي را براي انتخابات آينده بدون مشكل ارزيابي مي كنند و اعلام كرده اند كه در قالب اين سيستم به رقابت انتخاباتي مي پردازند و اعتقادي به تحريم و عقب نشيني در انتخابات ندارند، گروه هاي فتنه گر كه از اكنون وضعيت خود را نابسامان ارزيابي مي كنند از هم اكنون به دنبال تاكتيك هاي سوخته سابق هستند.
يك عضو حزب منحله جبهه مشاركت گفت: «با اجرايي نشدن خواست اصلاح طلبان اين طيف در انتخابات شركت نمي كند و اگر تعداد محدودي شركت كنند مورد قبول مردم واقع نخواهد شد و راي مناسبي كسب نمي كنند.»
اين اظهارات در حالي است كه افرادي نظير محمد خاتمي عقيده دارند اصلاح طلبان بايد با آنچه جنبش سبز خوانده مي شود مرزبندي كرده و راه خود را براي بازگشت به درون نظام بازكنند. در همين حال حميدرضا ترقي معاون امور بين الملل حزب مؤتلفه اسلامي با اشاره به تخلفات جريان افراطي اصلاح طلب و تقابل آنها با نظام گفت: انتخابات اين دوره بدون حضور جريان افراطي اصلاحات برگزار خواهد شد و اصلاح طلبان معتدل و معتقد به اصول و آرمانهاي انقلاب يك ضلع رقابت انتخابات خواهند بود كه احتمالاً با طرفداران هاشمي رفسنجاني ائتلاف مي كنند.

                                


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : هشدارهاي انتخاباتي, حدادعادل, اصولگرايان, ,