رئيس فراكسيون روحانيون مجلس در گفت‌وگو با رجانیوز:
مردودين‌فتنه نمی‌توانند در مرکزیت تصمیم‌گیری اصولگرايان قرار بگیرند
 

 

رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي گفت: کسانی که در حوادث سال 88 و پس از آن به هر دلیلی مردود شدند یا یک جای کارشان لنگ می‌زد، نمی‌توانند در انتخابات پیش روی مجلس به نفع خود موج سواری کنند زیرا جامعه این جریان را به خوبی می‌شناسد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با رجانیوز، با بیان اینکه هدف از وحدت، انسجام ملی، آینده‌نگری، تامین آینده انقلاب و حمایت از اصول انقلاب است، اظهار داشت: ما هم در امور خارجی و هم در امور داخلی به وحدت نیاز داریم اما باید دید که این وحدت حول چه محوری بايد باشد.

وي به تشریح چارچوب‌های ديگر وحدت پرداخت و ادامه داد: افراد را نباید زود از نظام طرد کنیم بلکه باید جذب حداکثری داشت که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند، صداقت داشته باشیم و خود را برای نظام بخواهیم و نه نظام را برای خود، قبیله‌گرایی و سهم‌خواهی وجود نداشته باشد. صراحت، شفافیت و قاطعیت در امور نیز از دیگر چارچوب‌های این وحدت است.

امام جمعه موقت اصفهان، اظهار صريح مواضع‌ را از لوازم اصولگرایی برشمرد و بیان داشت: اکنون راه روشن است، جریان فتنه و عقبه آنان و بعضی جریان‌های انحرافی دنبال فرصت می‌گردند.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: افرد نباید در هر کاسه‌ و سفره‌ای دست‌شان باشد و فرصت‌‌طلبي كنند، زیرا آن وقت است که جوهره اصلی اصولگرایی از دست می‌رود هر چند که متاسفانه کم و بیش افرادی هستند که در نوشته‌ها و گفته‌های خود به دنبال فرصت‌طلبی و سیاسی کاری هستند.

وی تصریح کرد: انقلاب 32 سال از عمر خود را طی کرده است و شاخصه‌های انقلاب معلوم است اما باز هم افرادی با فرصت طلبی به دنبال جذب رای دیگران هستند که این عاقبت خیری ندارد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نخبگاني که در جریان فتنه مردود شدند، نمی‌توانند در مرکزیت تصمیم‌گیری برای اصولگرايان قرار گیرند، گفت: افرادی که در حوادث سال 88 و پس از آن به هر دلیلی مردود شدند یا یک جای کارشان لنگ می‌زد و چالش داشتند نمی‌توانند به نفع خود موج سواری کنند زیرا جامعه این جریان را به خوبی می‌شناسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم درک سیاسی و بصیرت بالایی دارند و سیاه و سفید و خاکستری را از هم تشخیص داده و حق و باطل را می‌شناسند و با انتخاب صحیح، تصمیم‌گیری می‌کنند بنابراین نسبت به کسانی که در کارنامه‌اشان بی‌اعتمادی عمومي وجود دارد، نمی‌توان مجدداً چندان اعتماد کرد.

حجت‌الاسلام رهبر ساز و كار تصميم‌گيری وحدت اصولگرايان را همان اصول و خط امام دانست و اظهار داشت: در منشور جامعتین همه اصول آورده شده است، پایبندی به قانون اساسی، استکبار ستیزی، جدایی از فتنه‌گران و فاسد نبودن از جمله اصول این منشور است که ساز و کار مطلوب و مناسبی برای انجام کارهاست.

وی با اشاره به برخی سهم‌خواهی‌ها گفت: همه به محوریت نیاز دارند، اکنون نیز کمیته 8+7 با محوریت آیت‌الله مهدوی و جبههه پايداري با محوريت آیت‌الله مصباح یزدی به خوبی فعالیت می‌کنند اما برخی ملاحظات هم دارند، مثلا می‌گویند چرا فلان گروه باشد و ما نباشیم. در واقع چون و چراهایی هست اما منشور جامعتین محوریت خوبی می‌تواند داشته باشد و چون و چراها در مسائل بعدی است.

رهبر در مورد محورها و شاخص‌هاي اصلي جبهه پایداری نيز گفت: پايبندي به خط امام و ولایت‌فقیه و اصولی که انقلاب بر اساس آن شکل گرفته و نباید به مرور زمان کمرنگ شود و همچنان باید قوی و پررنگ مطرح باشد، مجال ندادن به نفوذ جریان‌‌های فاسد و اینکه نگذاریم در صفوف انقلاب نفاق پیش آید، از محورها و شاخص‌هاي جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.

رئيس فراكسيون روحانيون مجلس افزود: معتقدم بايد بنا را بر جذب حداکثری گذاشت و خودی‌ها را جذب کرد و باید تعامل و تامل در این مسئله بیشتر باشد تا منجر به اختلاف بین خود دوستان نشود.

وی در مورد این فرمايش رهبری مبنی بر رعايت احترام انتخابات و دخالت نكردن قوا، همچنين پرهيز نمايندگان از نزديك شدن به كانون‌های قدرت و ثروت و اینکه افراد نباید خارج از چارچوب جريان‌ها و احزاب اصولگرا، سهم ويژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: ملاک آقا، ملاک خوبی است اما بعضی افراد و جریان‌ها و نیروها یک موجودیت در انقلاب و جامعه دارند در حالی که نگاه مجموعه باید به گونه‌ای باشد که افراد دیگر را در برگیرد.

وی گفت: دایره اصولگرایی باید وسیع‌تر شود تا طیف‌های مختلف نیز جذب شوند باید نگاه جذبی داشت و به نوعی از این پتانسیل و جهت‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام رهبر همچنین با بیان اینکه جریان‌های نزدیک به فتنه نمی‌توانند در انتخابات شرطی تعیین کنند، خاطرنشان کرد: باید از این طرف برای این افراد شرط تعیین شود و مارک‌داران که به جریان فتنه چسبیده بودند در جامعه پذیرش ندارند اما افرادی که دمخور فتنه‌گران نبودند و راه خود را از این افراد جدا کردند می‌توانند وارد فضا شوند زیرا عرصه برای آنان باز است و می‌توانند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: نمی‌توان جلوی کسی را گرفت بلکه همه می‌توانند وارد صحنه رقابت انتخابات شوند به شرطی که با نظام همراه باشند و از فتنه‌گران حمایت نکرده باشند و نکنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رئيس فراكسيون روحانيون مجلس, مردودين‌فتنه, مرکزیت تصمیم‌گیری اصولگرايان, حوادث سال 88, حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر, ,