"جبهه پايداري را علامه مصباح يزدي تأسيس و نام‌گذاري كرد"

 

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه علامه مصباح يزدي شخصاً جبهه پايداري را تأسيس و نامگذاري كرده است، گفت: نظر ما درباره عدم حضور مرتبطان با فتنه و جريان انحرافي و همچنين ساكتين در برابر فتنه در مركز تصميم‌گيري اتحاد اصولگرايان، دقيقاً منطبق بر نظر آيت‌الله مهدوي‌كني است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) و عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه آيت‌الله مصباح يزدي براي مقابله با گسترش انحرافات حاصل شده از فتنه و جريان‌هاي انحرافي جبهه پايداري را شخصا تاسيس كردند، افزود: اينكه آيت‌الله مصباح يزدي از تاسيس جبهه پايداري حمايت كرده باشند، درست نيست چرا كه استاد شخصأ اين جبهه را تاسيس كرده‌اند.

* آيت‌الله مصباح جبهه پايداري را شخصأ تاسيس كردند

وي با بيان اينكه علامه مصباح يزدي معتقد است كه جبهه به معناي سازمان فراگيري است كه معنا و مفهوم كاربردي حزب يا تشكل را ندارد، افزود: آيت‌الله مصباح يزدي جبهه پايداري را متفاوت از يك حزب يا تشكل مي‌داند و معتقد است كه همه افرادي كه اصول و مباني جبهه پايداري را قبول دارند به خودي خود عضو جبهه پايداري هستند.

* آيت‌الله مصباح نام جبهه پايداري را براي "جبهه پايداري" انتخاب كردند

روانبخش با بيان اينكه آيت‌الله مصباح يزدي فرمودند با استناد به اين آيه قرآن كه مي‌فرمايد(إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ)، فرمودند كساني كه بر اصول انقلاب اسلامي پايدار هستند، در جبهه پايداري تعريف مي‌شوند و اين جبهه نيروهايي را كه بر اصول انقلاب اسلامي استوار مانده‌اند را تقويت خواهد كرد.

* آيت‌الله مصباح امت حزب‌الله را جزء سازمان جبهه پايداري مي‌داند

عضو جبهه پايداري با بيان اينكه تبعيت محض از فرمان ولي فقيه، خدمت خالصانه براي رضاي خدا و نه كسب شهرت، قدرت و ثروت، دفاع اعتقادي از انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران از جمله اصول مشخص جبهه پايداري است، گفت: ما به همه كساني كه بر اصول جبهه پايداري استوار هستند و آن را قبول دارند مي‌گوييم كه لازمه عضويت در جبهه پايداري ثبت‌نامي نيست و امت حزب‌الله عضو اين جبهه هستيد.

وي افزود: بنا به توصيه حضرت استاد مصباح يزدي، جبهه پايداري يك سازمان فراگير برگرفته از امت حزب الله است كه حادثه سوم تير را به وجود آورد و براي دفاع از انقلاب اسلامي 9 دي را به يك حماسه جهاني تبديل كرد.

* مقابله با جريان انحراف از جمله اهداف آيت‌الله مصباح براي تاسيس جبهه پايداري

روانبخش با بيان اينكه يكي از اهداف اصلي آيت‌الله مصباح يزدي براي تاسيس جبهه پايداري مقابله با جريان انحراف جديد بوده است، گفت: از اظهارات برخي افراد همچون آقاي باهنر تعجب مي‌كنيم كه مي‌گويد جبهه پايداري بايد ارتباط خود را با جريان انحرافي مشخص كند در حالي كه ترديدي وجود ندارد كه روشنگري‌هاي آيت الله مصباح يزدي بود كه جريان انحرافي را از صحنه سياسي كشور حذف كرد.

* برخي‌ بعد از شنيدن اين‌عمار خودشان را به اين و آن كوچه زدند

وي گفت: حرف جبهه پايداري اين است كه اگر كسي خود را اصولگرا مي‌داند بايد به محض شنيدن «اين عمار» رهبر انقلاب خود را آماده اجراي فرمان ولي فقيه كند نه اينكه صبر كند تا همه دنيا صداي اين عمار رهبري را بشنوند و اين آقايان خودشان را به اين كوچه و آن كوچه بزنند.

* جبهه پايداري با همه اصولگرايان اتحاد دارد

روانبخش همچنين گفت: آيت‌الله مصباح يزدي همانگونه كه در روز اعلام موجوديت جبهه پايداري فرمودند، جبهه پايداري با ديگر تشكل‌هاي اصولگرا همانند دواير متحد مركز عمل مي‌كند؛ به طوري كه در مركز دايره اصولگرايي دوايري وجود دارد كه همه آنها با هم متحداند اما دايره‌هايي كوچك اتحاد و همبستگي بيشتري با يكديگر دارند. لذا جبهه پايداري با همه اصولگرايان اتحاد دارد اما ميزان وحدت اين جبهه با تشكل‌ها بر اساس نزديكي آنها به مباني و اصول انقلاب است.

* آيت‌الله مصباح انتخابات آتي را براي جبهه پايداري فرعي مي‌داند

عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) (ره) تصريح كرد: آيت‌الله مصباح يزدي قائل نيستند كه جبهه پايداري انتخابات مجلس نهم را هدف قرار داده است چرا كه ايشان معتقد است انتخابات آتي براي جبهه پايداري يك بحث فرعي است نه يك موضوع اصلي.

* برخورد جبهه پايداري با زوايه گرفتن‌ها

وي ادامه داد: جبهه پايداري بنا دارد از سر خوردگي جواناني كه حماسه 3 تيرها را خلق كرده‌اند جلوگيري و آنها را در فعاليت آنها را در صحنه سياسي كشور حفظ كند؛ اين جبهه همان كساني بودند كه به آقاي احمدي‌نژاد راي دادند اما به محض زاويه گرفتن آقاي احمدي‌نژاد از اصول انقلاب در مقابل وي به دفاع از انقلاب و ولي فقيه صف آرايي كردند. حال چگونه برخي‌ها ادعا مي‌كنند كه جريان انحرافي جبهه پايداري را هدايت مي‌كند؟

* ابهامات جبهه پايداري به كميته7+8

روانبخش با بيان اينكه اساس تاسيس جبهه پايداري به هيچ عنوان براي تقابل با كميته 8+7 نبوده است، گفت: البته جبهه پايداري ابهاماتي را درباره برخي حاضرين در كميته 8+7 دارد و آن را مطرح كرده است.

* جبهه پايداري در حال رايزني براي اصلاح مسير وحدت اصولگرايان است

وي افزود: جبهه پايداري در شرايط فعلي در مقام رايزني و مذاكره با 8+7 است تا روند وحدت اصولگرايان را اصلاح و در مسيري كار آمد هدايت كند.

*آيت‌الله مصباح تاكيد فرموند حرمت آيت‌الله مهدوي‌كني و يزدي حفظ شود

عضو جبهه پايداري گفت: آيت‌الله مصباح يزدي به اعضاي جبهه پايداري تاكيد فرمودند كه بايد حرمت شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت الله مهدوي كني و آيت الله محمد يزدي حفظ شود و اعضاي جبهه نيز بر خلاف ادعاهاي واهي و بي اساس قائل به حراست از شخصيت اين 2 بزرگوار هستند.

* آيت‌الله مهدوي‌كني و جبهه پايداري موضعي يكسان دارند

روانبخش گفت: آيت‌الله مهدوي كني فرموده بودند افرادي بايد در ليست اصولگرايان قرار بگيرند كه با جريان انحرافي و جريان فتنه اعلام موضع داشته باشند و در حقيقت آيت‌الله مهدوي كني مواضع و مطالبه جبهه پايداري را تأئيد كردند و از اين جهت ما قدردان ايشان هستيم.

وي افزود: حرف ما اين است كه چرا برخي‌ها كه با سكوت خود به آتش فتنه دميدند و به اين عمار رهبري در دوران فتنه پاسخ نگفتند بايد در جبهه اصولگرايي تصميم گير باشند در حالي كه آيت‌الله مهدوي كني همانند جبهه پايداري حضور اين نوع فكر را در جبهه اصولگرايي رد مي‌كند.

عضو جبهه پايداري با بيان اينكه جبهه پايداري تلاش مي‌كند تا با اصلاح ساز و كار اهداف آيت الله مهدوي كني را براي وحدت اصولگرايان به كرسي بنشاند، اظهار داشت: جبهه پايداري معتقد است ساز و كار فعلي 8+7 منتج به عملي شدن رهنمون‌هاي آيت‌الله مهدوي كني نخواهد شد و تناسب لازمي بين اين سازوكار و اهداف آيت‌الله مهدوي‌‌كني وجود ندارد. بنابراين از 8+7 خواسته است تا ساز و كاري را ترتيب بدهد كه فتنه‌گران و منحرفان در خروجي آن نباشند.

*آيت‌الله مصباح در جريان جلسات هفتگي جبهه پايداري است

روانبخش با بيان اينكه آيت الله مصباح يزدي جبهه پايداري را هدايت مي‌كند، گفت: جلسات هفتگي جبهه پايداري به طور منظم در تهران يا قم برگزار مي‌شود و سپس دستور جلسات به خدمت حضرت علامه مصباح يزدي مي‌رسد و ايشان نيز دستور العمل‌ها و رهنمودهاي خود را ارائه مي‌كند.

* جبهه پايداري به دنبال عملي كردن اهداف آيت‌الله مهدوي‌كني است

وي گفت: در شرايط كنوني سياست جبهه پايداري اصلاح ساز و كار وحدت اصولگرايان در راستاي عملياتي كردن بيانات آيت‌الله مهدوي كني است اما برخي‌ها كه مي‌خواهند توصيه‌ها و اهداف آيت‌الله مهدوي كني در حد حرف باقي بماند جبهه پايداري را هدف قرار داده‌اند و بدون سند و مدرك زبان به هرگونه اهانتي باز مي‌كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جبهه پايداري, علامه مصباح يزدي, تأسيس, نام‌گذاري, مرتبطان با فتنه, جريان انحرافي, ساكتين, فتنه, مركز تصميم‌گيري, اتحاد اصولگرايان, نظر آيت‌الله مهدوي‌كني, ,