آغاز دومین مرحله رزمایش فداییان حریم ولایت 3

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید سرلشگر فکوری تبریز از آغاز دومین مرحله رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد

 
امیر سرتيپ دوم خلبان ستاد جعفر حلت‌آبادي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مرحله نخست این رزمایش از 16 شهریور با عنوان گسترش با حضور تمام پايگاه‌هاي هوايي كشور اعم از بندرعباس، بوشهر، دزفول، شيراز، اصفهان، همدان، مهرآباد و تبريز آغاز شد.
 
وي با بيان اينكه مرحله دوم رزمايش از شنبه به مدت سه روز با انجام تمرين‌ها، پروازهاي تاكتيكي و رهاسازي مهمات مشقي انجام می‌شود اظهار داشت: تمام خلبان‌هاي حاضر در اين رزمايش كساني هستند كه از صفر تا 100 آموزش‌هاي خود را در ايران اسلامی گذرانده‌اند.
 
حلت‌آبادی افزود: در اين رزمايش صدها سورتي پرواز جنگي را خواهيم داشت و اين كار بزرگ در صورت مساعد بودن شرايط جوي در طول مراحل مختلف رزمايش انجام خواهد شد.
 
فرمانده پایگاه دوم شکاری سرلشگر شهید فکوری تبریز با اشاره به تفاوت اين رزمايش با رزمايش‌هاي گذشته نيروي هوايي گفت: استقلال نیروی هوایی ارتش و جوانگرایی از عمده ویژگی‌های این رزمایش است که علاوه بر آنها می‌توان گفت در رزمايش‌هاي قبلي صرفاً مسابقه‌اي بين تيم‌ها و خلبان‌هاي مختلف انجام و تيم‌هاي برتر انتخاب مي‌شدند که در اين رزمايش قصد داريم با بخشي از امكانات نيروي هوايي ارتش، انواع و اقسام تاكتيك‌ها را به نمايش بگذاريم و مهمات مختلفي را شليك كنيم و بر اساس آن درصد خطاي مهمات‌هاي خود را اندازه‌گيري كنيم.
حلت‌آبادی اضافه کرد: نيروي هوايي ارتش موفق شده است كه خطاي مهمات‌ها را به حداقل برساند و در سومين رزمايش خود از سبك‌ترين تا سنگين‌ترين بمب تا تناژ 2 هزار پوند را رها خواهيم كرد و مهمات هوشمند نقطه‌زن را نيز آزمايش مي‌كنيم. 
 
وی بیان داشت: در اين رزمايش انواع موشك‌هاي هوا به هوا و هوا به زمين اعم از موشك‌هاي حرارتي، ليزري، راداري و تلويزيوني استفاده می‌شود. 
 
فرمانده پایگاه دوم شکاری سرلشگر شهید فکوری تبریز همچنین در ادامه گفت: در رزمايش‌هاي گذشته عمليات پرواز و بمباران شبانه را اجرا كرديم ولي در اين رزمايش اين عمليات را به صورت گسترده‌تر اجرا می‌کنیم چرا که كار پرواز و انجام عمليات در شب بسيار حساس و خطرناك است و براي آمادگي نيروهاي خود قصد داريم هم اهدافي را كه با منور مشخص مي‌شود و هم اهداف بدون استفاده از منور را در تاريكي مطلق توسط جنگنده‌های F4 و سوخو 24 انجام دهیم.
 
حلت‌آبادی، در خصوص استفاده از جنگنده بمب‌افکن صاعقه در این رزمایش نیز تصریح کرد: جنگنده صاعقه براي نخستين بار در این رزمایش شركت کرده و مهمات جنگي را با آمادگی بالا برای حمل تناژ بالا بر روی اهداف رها می‌کند.
در اين رزمايش هواپيماهاي جنگنده F4، F5 ، سوخو 24، ميگ 29 و هواپيماهاي ترابری c 130 و هواپیماهای شناسایی (پهپاد) شركت دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آغاز دومین مرحله رزمایش, فداییان حریم ولایت 3 , رزمایش نیروی هوایی ارتش, ,