پرسشي كه پاسخ آن خيلي چيزها را روشن مي‌كند
داماد عبدالحميد خودسرانه جاسوسي مي‌كرده يا با هماهنگي پدر همسرش

 

اظهارات اخير مولوي عبدالحميد در اعتراض به حكم حبس براي دامادش به جرم جاسوسي و بيان اين ادعا كه وي جواني سالم است كه به جرم پيگيري مطالبات اهل سنت با او برخورد شده، در حالي است كه اگرچه شواهدي در مورد يك طرف جاسوسي يعني عربستان اعلام شده اما مشخص نشده كه آيا وي خودسرانه چنين اقدامي كرده و يا فعاليت‌هايش با عبدالحميد هماهنگ بوده است.

به گزارش رجانيوز، ارتباط‌هاي گسترده و سؤال برانگيز عبدالحميد با جريان وهابيت در عربستان و سفرهاي مكرر او به اين كشور در جريان فتنه 88 و پس از آن نيز افزايش يافت و حتي از خروج وي از كشور ممانعت به‌عمل آمد.

در عين حال،‌ حدود یک‌سال پيش، دو تن از دامادهاي عدبالحميد بازداشت شدند و در حالي كه وي در قبال بازداشت يك دامادش سر و صداي زيادي به‌پا كرد و مدعي شد كه وي سر و كارش با سنگ و آجر و ساختمان‌سازي است و نبايد بازداشت مي‌شده، او با وثيقه و درخواست عفو آزاد شد.

اما ماجرا در مورد داماد ديگر عبدالحميد پيچيده‎تر شد، به‌طوري كه اقدامات "حافظ اسماعیل" كه مسئولیت بسیاری از ارتباطات خصوصی و همچنین نامه نگاری های خاص مولوی عبدالحمید را به نوعی بر عهده داشت، در زمينه ارتباط با بیگانگان و سفرهای مشکوک به خارج از کشور مورد دقت نهادهاي امنيتي قرار گرفت.

با اين حال، پس از گذشت يك سال از بازداشت داماد عبدالحميد، دادستان زاهدان اعلام كرد كه "محمد اسماعيل ملازهي" به اتهام جاسوسي به قصد اقدام عليه امنيت ملي كشور به 10 سال حبس محكوم شده است.

اتهام اصلي اين فرد مجرم، ارتباط با سفارتخانه يكي از كشورها، ارايه اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتي در آن سفارتخانه و برقراري ارتباط با عناصر اطلاعاتي در "دبي" و استفاده از كلمات رمز براي پيام‌هاي ارسالي بوده و همچنین اين فرد پرونده افراد مجرم آن كشور را كه در ايران دستگير شده بودند، پيگيري و تلاش زيادي براي آزادي آنان مي كرد.

از اتهامات دیگری این جاسوس، حضور در جلسات متعدد در سفارتخانه كشور مورد نظر و ديدار و گفت وگو با افسران اطلاعاتي آن كشور است.

دادستان زاهدان همچنین گفته است كه "به موجب حكم دادگاه انقلاب زاهدان نامبرده به استناد ماده 501 قانون مجازات اسلامي به 10 سال حبس محكوم شد اما با توجه به اينكه سابقه مجرميت و محكوميت امنيتي نداشت و در خواست عفو و بخشش كرده بود، مورد رافت نظام قرار گرفت و چهار سال از محكوميت وي به مدت پنج سال به حالت تعليق در آمده است." دادستان انقلاب زاهدان گفت: راي دادگاه انقلاب در شعبه اول دادگاه تجديد نظر به قطعيت رسيده و اين مجرم اكنون در حال گذراندن شش سال محكوميت باقي مانده از حكم صادره است.

در مقابل، مولوی عبدالحمید در گفت‌وگو با سایت خودش ـ مسجد مکی ـ تلاش کرده است ضمن پاک کردن صورت مسئله دست به فرافکنی بزند.

وی با ادعای اینکه معتقد است سیاست های جمهوری اسلامی درباره اهل سنت نسبت به گذشته تغییر کرده است، مدعی شد که اتهام جاسوسی به دامادش به خاطر انتقادها و دفاع او از اهل سنت است!

عبدالحمید در ادامه این مصاحبه درباره داماد جاسوسش گفت: "حافظ محمد اسماعیل ملازهی" جوانی بسیار سالم، وطن خواه و اسلام دوست و امانت‌دار است و تاکنون هیچ‌گونه خیانتی از وی مشاهده نشده است!

وي در ادامه نیز ضمن تلاش بر اینکه عملکرد نامطلوب خود و نزدیکانش را در پشت سر برخی مطالبات اهل سنت پنهان کند، مدعی شد: اظهارات دادستان محترم زاهدان، واکنشی به اعتراض بنده به تضییع بعضی حقوق انسانی، اسلامی و شهروندی و به ویژه ممانعت از نماز عید سعید فطر در بعضی کلان شهرهای کشور است.

اما به نظر مي‌رسد اكنون كه اتهام نزديك‌ترين فرد به عبدالحميد در جاسوسي ثابت شده بايد مشخص شود كه آيا اين اقدامات با هماهنگي عبدالحميد بوده است يا نه و چنانچه وي در جريان اقدامات مجرمانه داماد خود بوده و اكنون در حال فرار به جلو است، بخشي از اين موارد به اطلاع عموم برسد، چراكه در طول سال‌هاي اخير اغلب اظهارات وي در پازل تخريب وجهه جمهوري اسلامي به‌ويژه در زمينه حقوق اهل سنت بوده است. اين در حالي است كه بسياري از علماي اهل سنت حتي در ميان بلوچ‌ها مرجعيت وي را قبول ندارند و معتقد هستند كه او بيش از آنكه اهل سنت سيستان و بلوچستان و مدارس علميه آن را نمايندگي كند، منويات مفتي‌هاي سعودي‌ها را دنبال مي‌كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پرسش, پاسخی روشن کننده, داماد عبدالحميد, جاسوسي خودسرانه, جاسوسي با هماهنگي, مولوي عبدالحميد, اعتراض به حكم حبس, جرم جاسوسي, جرم پيگيري مطالبات, مطالبات اهل سنت, جاسوسي برای عربستان, اقدامی خودسرانه, ,