سرلشكر صفوي:


شهيد ميثمي به آنچه که اعتقاد داشت عمل مي‌کرد
سپاه نیوز: دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت: شهيد ميثمي، عارف عامل، مجاهد في سبيل‌الله و عبدصالح خدا بود.
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار سيديحيي صفوي، که در جلسه ستاد يادواره شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالله ميثمي، مسوول دفتر نمايندگي حضرت امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبياء، سخن مي‌گفت، افزود: وي عليرغم اين‌که مسئول دفتر نمايندگي حضرت امام (ره) در قرارگاه خاتم الانبياء بود اما حضورش در بين رزمندگان، فرماندهان و دفاع مقدس يک حضور تعيين‌کننده و سرنوشت‌سازي بود.
رئيس ستاد يادواره شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالله ميثمي گفت: قرار است که ستاد يادواره اين شهيد در روز ششم بهمن امسال، يادواره‌اي را در سطح ملي در تهران با عنوان ميثم ولايت – روحاني خط مقدم، برگزار کند.
وي با اعلام اين خبر و در ادامه به بيان تأثير حضور شهيد ميثمي در دفاع‌مقدس و خصوصيات انديشه‌اي، رفتاري،فکري و اعتقادي اين شهيد پرداخت و گفت: در طول هشت سال دفاع‌مقدس،روحانيون زيادي در جبهه‌هاي حق عليه باطل هم به عنوان رزمنده و هم به عنوان گروههاي تبليغي حضور يافتند و تعداد زيادي از اين بزرگواران به شهادت رسيدند و روحانيون بسياري بودند که تأثيرات بزرگي را در پيروزي‌هاي دفاع مقدس ايجاد کردند که البته در بين اين روحانيون شهيد ميثمي يک روحاني منحصربه فرد بود.
سرلشكر صفوي ادامه داد:اين شهيد در خانواده‌اي مذهبي و پاک‌نهاد در شهر شهيدپرور اصفهان در محله مسجد حکيم به دنيا آمد . پدرش براي نامگذاري فرزند به قرآن مجيد تفأل زد که آيه 32 سوريه مريم آمد که فرمود: "قال اني عبدالله اتاني الکتاب و جعلني نبيا "پس نام مبارک عبدالله بر او نهاده شد.
دکتر صفوي با اشاره به مقطعي از زندگي نوجواني و جواني اين شهيد،گفت: شهيد عبدالله ميثمي در سنين جواني با همکاري جوانان و نوجوانان مخلص انجمن ديني و خيريه‌اي را تشکيل داد و عملا نقش ارشاد و راهنمايي همسالان خويش را با آموزش قرآن و آشنا ساختن آنان با ظلم‌هاي رژيم ستمشاهي به مردم و خيانت به اسلام و مسلمين شروع کرد. وي در سالهاي 53 و54 به همراه برادر شهيدش حجت‌الاسلام رحمت‌الله ميثمي و شهيد مصطفي رداني پور به قم هجرت کرد تا از درياي بيکران علماي اسلام در قم سيراب شوند.
وي ادامه داد: اين سه يار به مدرسه حقاني وارد شدند و در طول سالهاي دفاع مقدس هم با هم بودند و هرسه بزرگوار به شهادت رسيدند. ماه‌هاي پاياني سال تحصيلي‌، ساواک در تعقيب شهيد ميثمي به مدرسه حقاني يورش برد و او به همراه عده‌اي از طلاب مبارز دستگير شد. شهيد ميثمي به پيروي از امام موسي بن جعفر(ع) سالها در زندان اصفهان شکنجه‌هاي رژيم ستمشاهي را بدون ذره‌اي نرمش و با ثبات عقيده و استقامت عجيب در مقابل دژخيمان و شکنجه گران ساواک تحمل کرد و به ايستادگي خود ادامه داد. ايشان حتي در زندان هم کار تبليغي انجام مي‌دادند و روي همه زندانيان تأثيرگذار بود.
سرلشکر صفوي با بيان مسئوليت‌هاي شهيد ميثمي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مدت 30 ماه مسئوليت در سپاه کهگيلويه و بويراحمد داشت و خدمات او به روستائيان و عشاير بويراحمد خصوصا مستمندان همچنان به يادگاري مانده است.
او در تشکيل بسياري از نهادهاي انقلاب اسلامي در استان سهم اساسي داشت و مسئولان استان او را صاحب کمال و عقل براي مشورت‌دهي مي‌دانستند. او ناصحي امين و انقلابي و دورانديش بود و پس از 30 ماه خدمت شبانه‌روزي به اسلام و مسلمين در ياسوج از سوي نماينده حضرت امام در سپاه به مسئوليت نمايندگي دفتر امام (ره) در منطقه 9 سپاه که شامل استان‌هاي فارس، بوشهر و هرمزگان مي‌شد منصوب شد و مدت 30 ماه در شيراز خدمت کرد و از طرف آيت‌الله محلاتي نماينده حضرت امام (ره) به مسئوليت دفتر نمايندگي امام در قرارگاه خاتم الانبياء منصوب شد.
رئيس ستاد يادواره شهيد ميثمي با تشريح نقش اين شهيد روحاني دردوران دفاع مقدس، گفت:اين بزرگوار سهم بسيار بزرگي در پيروزي عمليات‌هاي سخت دفاع مقدس داشت. حضور او در جبهه‌هاي نبرد براي سپاهيان، بسيجيان و ارتشيان، به مثابه خورشيدي نورافشان، قلب‌هاي رزمندگان را نور معرفت قرآن و عشق و محبت به ائمه امام (ره) مي‌داد. بگونه‌اي که تقويت روحي و تأثير تربيتي و حتي مديريتي بر فرماندهان و رزمندگان سپاهي و بسيجي، ارتشي و عزيزان جهاد سازندگي را مي‌توان يکي از نقش‌هاي اين شهيد در جبهه‌ها دانست.
وي ادامه داد: فرماندهاني همچون حسين خرازي، احمد کاظمي و حتي خود من به شدت تحت تأثير اخلاق، رفتار و تربيت ايشان قرار گرفته بودم. خودم هر هفته دوشنبه‌ها بعد از نماز صبح در قرارگاه خاتم‌الانبياء، به صورت خصوصي در محضر اين عالم بزرگوار درس تفسير قرآن مي‌آموختم و در اين جلسات متوجه درک و فهم عميق ايشان از قرآن شدم.
سرلشكر صفوي در خصوص بصيرت‌افزائي فرماندهان توسط شهيد ميثمي وحضورش در خطوط مقدم جبهه‌ها گفت:در عمليات‌ها و در خط نبرد و در جايي که خطر شهادت بسيار زياد بود در ميان رزمندگان ارتش و سپاه با لباس روحاني بدون هيچ ترسي حاضر مي‌شد و با تک تک فرماندهان جلسه مي‌گذاشت. همچنين با شهيد صياد شيرازي، آقاي محسن رضايي و فرماندهان ديگر ارتش و سپاه. او با برنامه‌ريزي مرتب به فرماندهان سرکشي مي‌کرد و با تک تک آنها هم يک ارتباط قلبي داشت.
وي افزود: شهيد ميثمي در جلسات طرح‌ريزي‌هاي عمليات با اينکه نظامي نبود، با قدرت فهم و حکمت و عقلانيت که متأثر از آن قلب نوراني به معرفت قرآن و ائمه (ع)بود نظرات بسيار ارزشمندي مي‌داد. گويا او از نظر معرفتي به دنياي ديگر رفته و بازگشته بود. در دنيا زندگي مي‌کرد ولي در دنيا نبود. من مي‌توانم بگويم از نظر عقلي و معرفتي 20 سال از سن خودش بالاتر بود. شهيد ميثمي در بعضي از ناموفقيت‌هايي که ما در عملياتهاي خيبر و بدر و داشتيم همه را دعوت به استقامت و ادامه جهاد مي‌کرد که نتيجه آن عمليات بزرگ و فتح عظيم «فاو» در سال 64 بود.
سرلشکر صفوي در خصوص خصوصيات انديشه‌اي و اعتقادي شهيد ميثمي گفت: خودسازي زيادي که شهيد ميثمي در دوران زندان انجام داده بود او را به مرحله‌اي والا از کمالات انساني، اخلاقي و عقلاني رسانده بود. اگر در يک جمله بخواهم شهيد ميثمي را تعريف بکنم، بايد بگويم: او انساني متقي،خردمند،شجاع و مخلص بود. فهم او از قران و کلام معصومين (ع) و عمل به قرآن از او انساني خارق‌العاده ساخته بود.
شهيد ميثمي به آنچه که اعتقاد داشت عمل مي‌کرد مرد عمل بود، آن هم عمل خالصانه براي خدا.
وي در پايان گفت: اين شهيد ارزشمند بسيار ساده‌زيست بود. او با اينکه مسئول دفتر نمايندگي امام بود هيچگاه از خودرو استفاده نمي‌کرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سرلشكر صفوي, شهيد ميثمي, سردار سيد يحيي صفوي, حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالله ميثمي, ,