مجله آمريكايي: انقلاب مصر به ايران اسلامي سلام مي كند

يك مجله آمريكايي هشدار داد انقلاب مصر با اسلامگرايي به ايران سلام مي كند

فرانت پيچ با اشاره به انتخابات پيش رو در مصر نوشت: در حالي كه قرار است انتخابات در مصر با هدف استقرار دموكراسي در اين كشور انجام شود، اخوان المسلمين از هم اكنون در حال سوق دادن كشور به سوي نوعي استبداد ديني با الگوي ايران است. سازمان اخوان المسلمين از دولت خواسته است كه مقررات سخت تري را در زمينه جهانگردان، پوشيدن مايو براي زنان و مصرف مشروبات الكلي در اماكن عمومي، به اجرا گذارد. در دولت مبتني بر قوانين شريعت، كه اخوان المسلمين اميدوار است در مصر پياده شود، مصرف الكل و پوشيدن برخي لباس ها براي زنان ممنوع است. درخواست اخوان المسلمين اولين قدم در حركت به سوي چنين الگويي است.
محمدسعد الكتاني، دبيركل حزب آزادي و عدالت به مقامات جهانگردي مصر گفت: «حضور جهانگردان در سواحل ما بايد از ارزش ها و معيارهاي ما پيروي كند.» حزب آزادي و عدالت، حزب سياسي اخوان المسلمين است. اين حزب در انتخاباتي كه قرار است در نوامبر برگزار شود با 17 حزب سياسي ديگر به رقابت خواهد پرداخت و امكان دارد به قوي ترين حزب در مجلس آينده مصر بدل شود. ليكن بسياري از مصري ها از اين نگرانند كه پيروزي اين حزب جامعه مصر را راديكال تر كند و آن را به سمت الگويي مشابه رژيم ايران سوق دهد.
هاني هانري، استاد دانشگاه آمريكايي قاهره گفت «در انقلاب ايران هم به همين صورت شروع شد. همان موضوع اكنون در مصر توسط اخوان المسلمين در حال روي دادن است. اين واقعا مرا نگران مي كند.»
موضوع جالب توجه در تحليل مجله آمريكايي اذعان آن به محبوبيت و مقبوليت اسلامگرايان در كشور مصر و احتمال تبديل آنها به قوي ترين حزب در پارلمان مصر است. با اين حال نشريه مذكور مانند بسياري از محافل تناقض گو، پيشاپيش به انتخاب اكثريت ملت مسلمان مصر انگ استبداد مي زند! پيش بيني پيروزي اسلامگرايان در انتخابات آتي به دليل انتشار نظرسنجي هاي متعدد در آمريكاست كه نشان مي دهد 80 تا 90 درصد مردم مصر از حاكميت ارزشهاي اسلامي حمايت مي كنند و همزمان همين درصد از آنها آمريكا و رژيم صهيونيستي را دشمن تلقي مي كنند. انقلاب ملت مصر كه در نمازهاي جمعه و فرياد الله اكبر آغاز شد، در هفته گذشته به تسخير غيورانه سفارت رژيم صهيونيستي به دست جوانان غيور اين كشور ختم شد. رژيم اشغالگر قدس پيش از اين مصر را متحد و ذخيره استراتژيك امنيت خود تلقي مي كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : مجله آمريكايي, سلام انقلاب مصر, ايران اسلامي, فرانت پيچ, استقرار دموكراسي, اخوان المسلمين, ,