واشنگتن: امریکایی‌ها سوریه را ترک کنند

 

امریکا ضمن تداوم دخالت در آشوب‌های سوریه و به رغم اطلاع از طرفداری مردم از بشار اسد، هم چنان سعی دارد شرایط سوریه را بحرانی نشان داده و ترس جنگ را دامن زند.

iranpn.com گزارش داد: دولت امریکا طی یک پیام تلفنی از اتباع خود خواست تا خاک سوریه را ترک کنند. امریکا علت این امر را گسترش خشونت در دولت ترس و نیز تهییج احساسات ضد خارجی در میان مردم خوانده است.
 
وزیر امور خارجه امریکا طی نوشتاری بیان کرده است که اگر اتباع امریکا هم اکنون که شرایط سفر طبیعی است خاک سوریه را ترک نکنند، مجبور خواهند شد تا در شرایط سخت‌تر و متناسب به امکانات بعدی سوریه را ترک کنند. وی بدون اشاره به تظاهرات‌های گسترده‌ی مردم در دفاع از بشار اسد، تأکید کرده است که با توجه به تداوم تظاهرات‌های ضد رژیم حاکم بر سوریه، ضرورت دارد تا اتباع امریکایی این کشور را ترک کنند.
 
وی هم چنین به عدم اطمینان و بی ثباتی رژیم در سوریه اشاره کرد و مجدد به تهدید اوباما مبنی بر تغییر رژیم در اواسط ماه آگوست (اوت) تأکید کرد. وی افزود: انتظار می‌رود که دولت سوریه برخی از امریکایی‌ها را به اتهام جاسوسی دستگیر کند.
 
مارک تونر (Mark Toner) سخنگوی وزارت خارجه امریکا، به منظور پیاده‌سازی الگوی لیبی در سوریه گفت: امریکا از تشکیل شورای ملی انتقالی از مخالفان بشار اسد استقبال می‌کند.
 
به گزارش ARD: روز پنجشنبه طی نشستی در استانبول، کمیته‌ای جهت تشکیل شورای ملی انتقالی سوریه تشکیل شد که نام 140 نفر به عنوان اعضای این شورا ثبت شده است که فقط 60٪ آنها در سوریه زندگی می‌کنند.
بنا بر همین گزارش: وظیفه‌ی اصلی این شورا، هماهنگ کردن مخالفان و سازماندهی تظاهرات‌های ضد رژیم حاکم بر سوریه [بشار اسد] است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واشنگتن, ترک امریکایی‌ها از سوریه, تداوم دخالت امریکا, آشوب‌های سوریه, طرفداری از بشار اسد, شرایط بحرانی سوریه, ترس جنگ, ,