آغاز رسمی چپاول لیبی

 

ظاهراً کار سلطه‌ی غرب بر انقلاب لیبی بسیار با سرعت انجام شده است. اکنون جهت آغاز فعالیت‌های اقتصادی و چپاول نفت و سرمایه‌های لیبی، لازم است تحریم‌ها لغو شود. قطعنامه‌ی مربوطه جهت سازمان ملل توسط بریتانیا تدوین می‌گردد.

iranpn.com گزارش داد: به گزارش رسانه‌های غربی: ظاهراً قطعنامه لغو تحریم‌ها و آزاد شدن میلیاردها دلار ثروت لیبایی‌ها در بانک‌های خارجی توسط بریتانیا تدوین می‌شود و ظاهراً ناتو نیز قصد دارد پایان مأموریت خود در لیبی را اعلام کند.
 
جالب آن که تمامی خبرگزاری‌ها از واژه‌ی «ظاهراً» استفاده می‌کنند که اگر اتفاق خاصی رخ داد، توقعی ایجاد نشده و مانعی برای چرخش بر سر راه نباشد.
 
در این قطعنامه قید خواهد شد که با توجه به اطمینان از رهبری جدید لیبی، تحریم لغو و اموال بلوکه شده آزاد می‌گردد. هیچ یک از خبرگزاری‌ها اشاره نکردند که چگونه از مفاد قطعنامه‌ای که هنوز نوشته و تسلیم سازمان ملل نگردیده است، مطلع شدند؟!
 
از مفاد جالب دیگر این قطعنامه و نیز سیاست‌های در نظر گرفته شده، اعطای وام به بانک مرکزی لیبی است که بتواند فعالیت‌های نفتی خود را مجدداً آغاز نماید. در ضمن قرار است به شورای انتقالی مجوز واردات سلاح نیز اعطا گردد.
 
بدیهی است که هر دو امتیاز، فقط به نفع اروپا است که بتواند از یک به نام بازسازی وام با بهره‌های کلان داده و از سوی دیگر مابقی ثروت بلوکه شده را بابت فروش تسلیحات اخذ نماید.
 
ناتو نیز اعلام کرده است در نظر دارد مداخله در لیبی را پایان داده و ظرف مدت سه ماه از این کشور خارج گردد.
 
به گزارش روزنامه‌ی آلمانی زبان زوید دویچه سایتونگ (Süddeutschen Zeitung ): ناتو قصد دارد قانون «منطقه‌ی پرواز ممنوع» را در لیبی، دست کم برای پروازهایی که مقصد معینی دارند لغو نموده و ظرف سه ماه از لیبی خارج شود.
 
سفرهای رؤسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای فرانسه، انگلیس و ترکیه به لیبی جهت کنترل یا دیکته‌ی چگونگی انتقال قدرت و عقد قراردادهای نفتی و ...، از هم اکنون آغاز شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آغاز رسمی چپاول لیبی, سلطه‌ی غرب بر انقلاب لیبی, آغاز فعالیت‌های اقتصادی, چپاول نفت و سرمایه‌های لیبی, لغو تحریم‌ها, قطعنامه‌ی بریتانیا, سازمان ملل, ,