سرنخ‌هاي جديد از ترور رئيس‌جمهور سابق افغانستان
رباني از تهران به شارجه رفت اما با اصرار سفيران‎امريكا و انگليس به كابل بازگشت/ تهدید از سوی عربستان پیش از سفر به ایران

 

در حالي كه روز گذشته برخي منابع ادعا كردند كه برهان الدين رباني در بازگشت به كابل از تهران هدف حمله انتحاري در منزلش قرار گرفت و كشته شد، يك منبع آگاه با انتشار جزئيات جديدي، سرنخ‌هاي دست داشتن غربي‌ها در اين حادثه را تشريح كرد.

به گزارش رجانيوز، وبسایت خبری europeanphoenix با انتشار خبری در این باره نوشت: رباني در بازگشت از همايش بيداري اسلامي در تهران، براي ديدار با خانواده‌اش به "شارجه" رفت و قصد نداشت كه به‌زودي كشور امارات را به مقصد افغانستان ترك كند.

اين وبسایت خبری به نقل از یک منبع آگاه افزود: اما پس از رسيدن رباني به شارجه، بلافاصله يك مقام افغان با او تماس گرفت و با اصرار از وي خواست كه براي حضور در جلسه مهمي به افغانستان بازگردد.

این منبع آگاه ادامه داد: فرد تماس گيرنده تأكيد داشت كه سفيران امريكا و انگليس بر بازگشت رباني به كابل و حضور او در اين جلسه اصرار زيادي دارند.

وی يادآور شد كه پس از اين تماس، رباني ديدار با خانواده‌اش را ناتمام گذاشته و به‌طور فوري عازم كابل شده است.

در عين حال و به گزارش خبرنگار رجانیوز، يكي از حاضران در همايش بيداري اسلامي نيز به برگزار كنندگان اين همايش خبر داد كه رباني به او گفته است كه پيش از سفر به تهران براي حضور در همايش از عربستان با وي تماس گرفته و به او هشدار داده شده است كه به نفعش نيست كه در اين همايش شركت كند.

عصر روز سه‌شنبه يك عامل انتحاري با منفجر كردن خود در جلسه‌اي در منزل برهان الدين رباني، وي و پنج نفر از حاضران را كشت و تعدادي را نيز مجروح كرد.

عصر سه‌شنبه بلافاصله پس از انجام اين ترورو، طالبان مسئوليت آن را برعهده گرفت.

رجانيوز نيز بلافاصله پس از ترور در گزارشي تشريح كرد كه جريان‌هاي تندور و امريكايي‌ها بيشترين نفع را از حذف برهان الدين رباني مي‌برند.

گزارش مرتبط:

جزئيات ترور برهان‌الدين رباني/ چه جريان‌هايي از كشته‌شدن رئيس شوراي‌عالي صلح سود مي‌برند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : سرنخ‌هاي جديد, ترور, رئيس‌جمهور سابق افغانستان, رباني, اصرار سفيران ‎امريكا و انگليس, تهدید از سوی عربستان, سفر به ایران, ,