تجلیل از حرکت ارزشمند قهرمان كشتي جهان در اهدای مدال قهرمانی به خانواده شهید درگيري با گروهك پژاك

 

در مراسمی با حضور مدیرکل تربیت بدنی استان خوزستان و مسئولین اندیمشک از قهرمان کشتی جهان در نمازجمعه‌ی شهرستان اندیمشک تجلیل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله خدامی امام جمعه‌‌ی اندیمشک در خطبه‌ی دوم نمازجمعه ضمن تبریک قهرمانی سعید عبدولی در مسابقات کشتی جهانی به خانواده‌ی وي، مردم و جامعه‌ی ورزش کشور، این وزرشکار را افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: امیدواریم همانطور که عبدولی الگوی مناسبی در قهرمانی است، بتواند الگوی پهلوانی هم باشد.

وی داشتن روحیه ی پهلوانی و جوانمردی را رمز موفقیت جهان پهلوان تختی بیان کرد و افزود: کشتی گیران زیادی در طول تاریخ داشتیم ولی هیچ کدام مانند تختی محبوب نشدند، زیرا این کشتی گیر قهرمانی‌اش با پهلوانی و مردمی بودن عجین شد و این روحیه از وی یک اسطوره، پهلوان و الگوی جهانی ساخت.

امام جمعه‌ی اندیمشک با تجلیل از حرکت ارزشمند عبدولی در اهدای مدال قهرمانی‌اش به شهید مجتبی بابایی زاده ادامه داد: اهدای مدال قهرمانی سعید عبدولی به خانواده‌ی شهید بابایی زاده نیز در همین راستا بود و افتخار دیگری برای میهن اسلامی‌مان بود که امیدواریم این کارهای ارزشمند ادامه یابد.

خدامی در ادامه با بیان اینکه همه به‌ویژه خانواده‌ی عبدولی بیشتر بر پهلوانی فرزند خود تاکید کنند تا قهرمانی، اضافه کرد: آقای عبدولی روحیه‌ی پهلوانی را در خود حفظ و تقویت کند تا به عنوان یک الگوی مناسب به ورزشکاران و جوانان جهان اسلام معرفی شود.

سعید عبدولی قهرمان اندیمشكی كشتی فرنگی ایران، در جریان پیكارهای كشتی فرنگی قهرمانی سال 2011 بزرگسالان جهان و گزینشی بازی های المپیك 2012 لندن در شهر استانبول در وزن 66 كیلوگرم به مقام قهرمانی رسید و مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.

وی در بدو ورود به زادگاهش با حضور در منزل شهید مجتبی بابایی زاده با تقدیم مدال طلای خود به خانواده شهيد، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

عبدولی به همراه استقبال كنندگان در شهرستان اندیمشک، با حضور در منزل شهید بابایی زاده، مدال قهرمانی خود را به پدر این شهید اهدا كرد. شهید بابایی زاده از شهدای حملات گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور است.

عبدولی در حاشيه مراسم تجليل در گفت‌وگو با خبرنگار رجانيوز، خود را 22 ساله، متولد 13 آبان 1368 در محله‌ی بهارستان اندیمشک معرفی کرد و افزود: نخستین فرزند خانواده‌ی 10 نفره از میان هشت فرزند هستم که یک سال است متاهل شده ام و یک فزرند تو راهی دارم.

وی مشوق اصلی خود در روی آوردن به ورزش کشتی را پدرش دانست و گفت : از سال 81 وارد کشتی شدم و تا کنون سه مدال طلای جهانی را کسب کرده ام.

این قهرمان کشتی جهان در خصوص مشکلاتش نیز گفت: هم اکنون دو مشکل اصلی سد راهم است؛ یکی خدمت سربازی و دیگری هم بیکاری که با وجود داشتن زن و بچه هنوز بیکارم.

وی در ادامه، شهدا را ضامن اصلی امنیت و آسایش امروز مردم ایران دانست و هدف خود را از اهدای مدال قهرمانی‌اش به شهید مجتبی بابایی زاده این گونه بیان کرد: اگر جان فشانی شهدا نبود، ما اکنون زندگی راحت و آسوده ای نداشتیم و معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار می شدیم، لذا ما وظیفه داریم هر چه در توان‎مان است، در راه بزرگداشت شهدا گام برداریم و این کار کوچک من ادای دینی بود در مقابل از جان گذشتگی و ایثارگری تمامی شهدا به‌ویژه شهید مجتبی بابایی زاده.

عبدولي اضافه كرد: این مدال را به تمام شهدای انقلاب اسلامی به‌ويژه شهید مجتبی بابایی زاده از اهالی شهرستان اندیمشک که در حمله های گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسید، تقدیم می کنم.

وي در پایان از زحمات همسر و خانواده اش برای رسیدن به این افتخار نيز قدردانی کرد و اظهار داشت: از جوانان برومند ایران اسلامی می خواهم قدر شهدا را بدانند و خانواده های معظم آنها را تکریم کنند زیرا حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران به‌ویژه ما جوانان دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تجلیل از حرکت ارزشمند, قهرمان كشتي جهان, اهدای مدال قهرمانی, خانواده شهید, درگيري با گروهك پژاك, تربیت بدنی استان خوزستان, مسئولین اندیمشک, قهرمان کشتی جهان, نمازجمعه‌ی شهرستان اندیمشک, حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله خدامی, امام جمعه‌‌ی اندیمشک, سعید عبدولی, ,