اولين نشانه‌هاي جستن وزير اقتصاد از استيضاح/ يك نماينده: داريم راضي مي‌شويم!

 

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس گفت: با برکناری و استعفای مدیران عامل سه بانک بخشی از نظرات طراحان وزیر اقتصاد تامین شده است،اما تنها برکناری و استعفا کافی نیست و قصوری اگر بوده باید روشن شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با فارس در خصوص استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهارداشت: با برکناری و استعفای مدیران عامل سه بانک به نظر می‌رسد یک مرحله کار انجام شده اما تنها برکناری و استعفا کافی نیست و قصوری اگر بوده باید روشن شود.

وی افزود: علاوه بر وزارت اقتصاد، بانک مرکزی هم در این ماجرا مسئول است و در واقع اگر ضعف نظارتی بانک مرکزی نبود این اختلاس صورت نمی‌گرفت.

به گفته وی انتقاد نمایندگان مطرح کننده استیضاح، نظارت بانک مرکزی و دولت بر سیستم بانکی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه استیضاح،تحقیق و تفحص و کمیسیون اصل نود از ابزارهای نظارتی مجلس است،گفت: مردم از نمایندگان خود توقع دارند و انتظارت آنها در جلسات با نمایندگان پیگیری این مساله است و استیضاح هم یک ابزار نظارتی است که مجلس می‌تواند از آن استفاده کند.

فولادگر با اشاره به وجود بانک‌های متخلف دیگر در این پرونده اظهارکرد: نمی‌توان در این باره پیش داوری کرد،اما باید نقش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در این مساله مشخص شود. در هر صورت این بزرگترین تخلف کشور بوده و حداقل وظیفه مجلس تحقیق و تفحص و استیضاح است البته پیش داوری نمی‌کنیم که نتیجه چه خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه با استیضاح مخالفتی ندارد، گفت: این یک فرصت برای پاسخگویی مسئولان است و اگر آنها وظایف خود را به درستی انجام داده باشند، نمایندگان استیضاح کننده هم قانع خواهند شد و درصورتی که نتیجه این کار بررسی استیضاح در صحن علنی بود، وجدان عمومی مجلس قضاوت خواهد کرد.

وی افزود: ما نسبت به شخص وزیر اقتصاد خوشبین هستیم. وی از وزاری فعال دولت بوده و معتقدیم که وی می‌خواهد به این مساله رسیدگی شود اما بحث اصلی ضعف عملکرد‌ است.

وی تاکیدکرد: قوه قضائیه باید با دقت، سرعت و انصاف این پرونده را بررسی کند تا هر کسی با این اختلاس مرتبط بوده شناسایی و مجازات شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: کشف و پیگیری این پرونده نشان دهنده سلامت نظام است زیرا در غیر این صورت به هیچ وجه امکان شناسایی این اختلاس وجود نداشت و در مجموع این یک آزمون بزرگی برای سه قوه است و اگر به درستی عمل نشود سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم است آسیب خواهد دید.


نظرات شما عزیزان:

مجتبی جعفري موزیكـ
ساعت22:32---7 مهر 1390
رادیو ستاره به مناسبت جشن تولد بیست و یكسالگیم افتتاح شده كه علاوه بر برنامه هاي شاد دیگش؛ یه شوخی و گپ فانتزي هم با محسن یگانه و چاوشی انجام داده كه فقط كافیه این رادیوي سه مگابایتی رو از هنربلاگـ دانلود كنی تا از خنده بري رو هوا... براي حمایت از بنده و هدیه تولدم؛ حتما اولین سري از این رادیو رو دانلود كنید و حتی در وبلاگها و سایتهاتون قرار بدین...

آدرس هنربلاگـ:
www.HonarBlog.BlogFa.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نشانه‌هاي جستن وزير اقتصاد, جستن وزير اقتصاد از استيضاح, رئیس کمیسیون اصل 44, برکناری و استعفا, مدیران عامل سه بانک, نظرات طراحان استیضاح, برکناری و استعفا, حمیدرضا فولادگر, ,