شاهد معيوب بودن مكانسيم 8+7 از غيب رسيد
معماي سهم ويژه پيچيده‌تر شد/ اظهارنظر فردي كه قرار است حكميت و داوري كند عليه جبهه پايداري!

اظهارنظر شب گذشته حجت‌الاسلام و المسلمين تقوي عليه جبهه پايداري در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين (به دبيركلي محمد رضا باهنر) نشان داد كه انتقادهاي جبهه پايداري و تأكيد بر معيوب بودن مكانيسم 8+7 به‌دور از منطق نبوده است.

به گزارش رجانيوز، آقاي تقوي شب گذشته در حالي به دعوت محمد رضا باهنر به نشست جامعه اسلامي مهندسين رفت كه در طي روزهاي گذشته فشارها بر باهنر به‌منظور كناره‌گيري از كميته موسوم به 8+7 افزايش يافته به‌طوري كه حتي اسدالله بادامچيان از عدم تمايل آيت‌الله مهدوي‌كني به حضور باهنر در اين تركيب خبر داد و منطق حضور نمايندگان لاريجاني و قاليباف نيز هر روز مبهم‌تر و با توجيه‌هاي متناقض‌تري مواجه مي‌شود.

در عين حال، تقوي در نشست شنبه شب حزبي كه زير نظر باهنر اداره مي‌شود، هم عليه جبهه پايداري مطالبي بيان كرد و هم برخي از نظرات جبهه پايداري را تحريف و يا به‌طور ناقص بيان كرد.

وي كه به‌عنوان عضو كميته هفت نفره در كميته نظارت و داوري گروه موسوم به 8+7 فعاليت دارد، مدعي شد كه جبهه پایداری در مورد گروه هفت نفره گفته است كه عسگراولای به دلیل تعلق به جبهه پیروان و حداد عادل به دلیل نزدیکی با جمعیت ایثارگران نباید در گروه داوری و نظارت حضور داشته باشند.

اين در حالي است كه نظر جبهه پايداري در مورد كميته هفت نفره اين بود كه اولاً حكميت زماني معنا دارد كه بين چند گروه اختلافي وجود داشته باشد و آن افراد با نظر مشترك بر اساس اصل تراضي، يك يا چند نفر را به عنوان حَكَم و داور انتخاب مي‌كنند اما در كميته موسوم به 8+7، ابتدا حكم‌ها انتخاب شده‌اند كه اين بر خلاف منطق است.

در عين حال، بر خلاف ادعاي آقاي تقوي، جبهه پايداري هيچ‌گاه نگفته كه آقايان عسگراولادي و حدادعادل از كميته داوري حذف شوند، بلكه تأكيد داشت حال كه اول كميته حكميت تشكيل شده و خلاف روال منطقي عمل شده كه همه نمايندگان حاضر در اين كميته بايد مورد تأييد همه نمايندگان جريان اصولگرايي به‌عنوان داور باشند، حداقل يك نماينده از جبهه پايداري در كميته داوري حضور داشته باشد.

در مقابل اين پيشنهاد، برخي افراد مي‌گفتند كه همين اعضاي حاضر در كميته داوري، نظرات جبهه پايداري را نيز لحاظ مي‌كنند اما اعضاي جبهه پايداري تأكيد داشتند كه تركيب و روال جلسات چنين چيزي را نشان نمي‌دهد و حتي در مواردي برخي از اعضا، عليه اين جبهه نيز اظهارنظر مي‌كنند كه جديدترين نمونه‌ي آن، همين اظهارات آقاي تقوي است.

جهت يادآوري آقاي تقوي كه نماينده جامعه روحانيت مبارز در كميته هفت نفره است؛ كسي كه عليه آقايان عسگراولادي، ولايتي و حداد عادل اظهارنظر كرد و مدعي شد اين گروه سه نفره با جريان انحرافي مرتبط هستند، آقاي مصباحي مقدم عضو جامعه روحانيت بود نه اعضاي جبهه پايداري.

تقوي در بخش ديگري از سخنان خود مدعي شده كه "اعضاي جبهه پايداري گفته‌اند ما احمدي‌نژاد را رئيس‌جمهور كرديم و حماسه‌ي 9 دي را به‌وجود آورديم"، اگرچه نقش اعضاي جبهه پايداري و بدنه گفتماني آن در اين زمينه غيرقابل انكار است و در مقابل نقش برخي مدعيان اصول‌گرايي در سكوت و يا تأييد فتنه نيز قابل انكار نيست، اما جريان جبهه پايداري همواره تأكيد داشته كه نقش اصلي در گفتمان سازي حماسه‌هاي سوم تير 84، 22 خرداد 88 و 9 دي 88 را رهبر انقلاب برعهده داشته‌اند.

تقوي در مقام توجيه نمايندگان لاريجاني و قاليباف در كميته موسوم به 8+7 نيز برآمده و در حالي كه ظرف دو هفته گذشته ناگهان آقاي لاريجاني ادعا كرد جلالي نماينده وي نيست بلكه نماينده جمعي از نمايندگان مجلس است، آقاي تقوي نيز همين نظر را مطرح كرده است.

رجانيوز پيش از اين در گزارشي با نقد جلسه انتخاباتي لاريجاني و حدود 70 نفر از نمايندگان (كه در رسانه‌ها ادعاي حضور 150 نماينده مطرح شده بود) توضيح داده بود كه اين جلسه نه تنها توجيهي براي حضور نماينده خارج از اضلاع اصولگرايي نبود، بلكه بر ابهام‌ها افزود.

افزايش ابهام‌هاي سهم ويژه و اثبات منطق جبهه پايداري با جلسه انتخاباتي لاريجاني

حضور نمايندگان عضو تشكل‌هاي اصولگرا و يا حضور افرادي مانند عضو پروژه كشته‌سازي فتنه، عاملان يكشنبه سياه مجلس و ساكتين فتنه در اين جلسه و قالب كردن مجدد آن‌ها به نام جريان اصولگرايي جزو انتقادهاي مطرح شده در آن گزارش بود.

تقوي همچنين براي توجيه نماينده قاليباف گفت كه وي در كل كشور و تهران تشكيلات دارد. اين در حالي است كه مشخص نيست اگر اين تشكيلات وجود خارجي دارد، كجا و چگونه فعال است و اعضاي آن چه كساني هستند؟ آيا مديران شهرداري تهران اعضاي اين تشكيلات را تشكيل مي‌دهند؟ آيا جلسه انتخاباتي آقاي لاريجاني و نمايندگان با استفاده از امكانات مجلس براي ماندن در قدرت و تشكيلات متعلق به آقاي قاليباف، مصداق نهي صريح رهبر انقلاب مبني بر نزديك نشدن به كانون‌هاي قدرت و ثروت و دخالت نكردن قوا در انتخابات نيست؟

سكوت و توجيه‌هاي متناقض در قبال معماي سهم ويژه

آقاي تقوي كه رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه نيز هست و بايد در زمينه رعايت تقوا و پرهيز از ادعاي بدون مبنا و سند الگو باشد، در پاسخ به سؤالی در مورد رابطه جریان انحرافی و جبهه پایداری اظهارنظر تخريبي و كذب ديگري عليه اين جبهه مطرح كرده و گفت: تفسیرهای زیادی در این زمینه وجود دارد و اطلاع داریم در برخی استان‌ها کاندیداهای آن‌ها یکی هستند، حتی برخی اعضای جبهه پایداری عنوان کرده بودند که می خواهیم از پول جریان انحرافی استفاده کنیم.

به نظر مي‌رسد برخي جريان‌هاي نزديك به افرادي مانند باهنر كه زخم خورده روشنگري‌هاي جبهه پايداري و رسانه‌هاي انقلابي هستند، در تلاش هستند تا جبهه پايداري را به اقداماتي مانند رو در رو شدن با آيت‌الله مهدوي‌كني وادارند تا در اثر اين اقدام، زمينه براي حذف اين جريان گفتماني كه بدنه اصلي جريان اصولگرا نيز همين گفتمان را مي‌پسندد، فراهم شود و در ضمن بستر رويكردهاي ارتجاعي نيز مهيا شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : معيوب بودن مكانسيم 8+7, معماي سهم ويژه, اظهار نظر تقوي, تقوي عليه جبهه پايداري, نشست جامعه اسلامي مهندسين, دبير كل جامعه مهندسین, محمد رضا باهنر, انتقادهاي جبهه پايداري, معيوب بودن مكانيسم 8+7, ,