انفعال گروه‌هاي حقوق بشري داخلي براي بي‌اعتبار كردن گزارش ضد ايراني
گزارش احمد شهيد قرار است با همين دروغ‌ها پر شود؟
 

 

هم‌زمان با مأموريت احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل براي تهيه گزارش از وضعيت حقوق بشر در ايران كه بر مبناي يك قطعنامه كاملاً سياسي و تحت حمايت امريكا و رژيم صهيونيستي است و در حالي كه اجازه ورود وي به كشور داده نخواهد شد، گروه‌هاي مختلف ضد انقلاب در صدد پمپاژ اطلاعات دروغ براي درج در اين گزارش هستند.

به گزارش رجانيوز، كذب بودن برخي از اين اطلاعات آن‌قدر واضح است كه با آشنايي مختصر با سيستم‌هاي جستجو قابل كشف است اما گفته مي‌شود ولع گزارشگر حقوق بشر به پر كردن گزارش خود، موجب شده است كه اين اطلاعات ناقص و كاناليزه مورد استفاده وي قرار گيرد.

به‌عنوان يك نمونه، در برخي گزارش‌هاي منتشر شده در سايت‌هاي د انقلاب با انتشار تصويري ادعا شده كه دانشجوی ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد در یکی از رشته های مهندسی به‌خاطر یک قوطی آبجو، بعد از شش روز بازداشت، 80 ضربه شلاق خورده است.

اين در حالي است كه با جستجوي معكوس اين عكس در سرويس عكس گوگل (آپلود و جستجو)، نتايج كاملاً‌ متفاوتي به‌دست مي‌آيد.

اکثر نتایج این عکس مربوط به سایت های انگلیسی زبان است که به اسلام حمله کرده‌اند، یعنی مرجع اوليه عكس، اين سايت‌ها بوده‌اند كه در صدر نتایج گوگل قرارگرفته‌اند.

همچنين با مرتب كردن نتایج بر اساس تاریخ یک‌سال گذشته، باز هم به سايت‌هاي انگلیسی برخورد مي‌شود كه به اسلام حمله کرده و قوانیني از جمله اعدام، سنگسار و شلاق را زیر سوال برده اند.

اما شايد مهم‌ترين نكته در ميان نتايج ناشي از چستجو، يك سایت انگلیسی است که با ارائه این عکس به نقل از CNN اذعان به "تجاوز به دختر 14 ساله و شلاق زدن آن به دست ماموران پاکستانی" کرده است.

http://www.copts.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=3075&Itemid=41

در عين حال، به نظر مي‌رسد نقش گروه‌هاي حقوق بشري غيردولتي داخل كشور در افشاي حجم انبوهي از مطالب كذب و بدون سند كه قرار است در گزارش ضد ايراني حقوق بشري به آن‌ها استناد شود، كليدي است و بايد اين نمونه‌ها پيش از انتشار به‌عنوان گزارش رسمي افشا شوند تا گزارش پيش از انتشار بي‌اعتبار شود، در حالي كه تاكنون تحرك خاصي از سوي اين گروه‌ها مشاهده نشده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : انفعال گروه‌هاي حقوق بشري, حقوق بشري داخلي, بي‌اعتبار كردن, گزارش ضد ايراني, گزارش احمد شهيد, وضعيت حقوق بشر, ,