صالحي: استيصال آمريكا علت طرح اتهام عليه ايران است

وزير خارجه كشورمان، استيصال آمريكا را علت طرح اتهام ترور عليه ايران دانست
علي اكبر صالحي در مصاحبه با راديو گفت وگو به فرافكني هاي غرب در مورد اتهام ترور سفير عربستان به ايران پاسخ داد.
وي در ابتدا با اشاره به ضعف اين سناريوي اتهام اظهار داشت: درصد بالايي از مردم عربستان به اين سناريوي تصنعي واقفند و مي دانند كه اين پوششي بر شكست هاي آمريكا در داخل و خارج است.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: رسانه هاي غربي با يك صحنه سازي ناشيانه به اين موضوع پرداختند كه كاملا كذب آن مشهود بود.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: برخي از كارها را نمي شود اعلام كرد اما جمهوري اسلامي ايران در اين 32 سال بسياري از اين تحركات شيطنت آميز را عليه خود ديده و الحمدلله با درايت مجموعه نظام پشت سر گذاشته است.
صالحي گفت: ما به زودي تمام اتهام زنندگان به ايران را به شرمساري خواهيم كشاند. اينها مي خواهند كه ايران در مدار اميال سياسي آنان باشد اما كشور ما 32 سال هزينه استقلال خود را پرداخته است.
وي گفت: ما مشكلي با عربستان نداريم و مشكل ما درباره تفسيرهاي جداگانه اي است كه هر كدام از ما در خصوص تحولات منطقه داريم.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: اميدواريم سعودي ها با رعايت تمامي جوانب احتياط به اين موضوع بپردازند چون دشمن همواره مي خواهد بين كشورهاي منطقه تفرقه ايجاد كند. سعودي ها هم عاقل تر از آن هستند كه وارد اين بازي سياسي شوند.
صالحي گفت: دشمن ما اتهامات بسياري را بر ما وارد كرده است اما نتوانسته هيچكدام را ثابت كند و در غايت خود نيز زير سؤال رفته است.
وي تاكيد كرد: استيصال مسئولان آمريكا علتي است كه باعث مي شود اين اتهامات به ايران وارد شود چون ايران محور و الگوي بيداري در تمام كشورهاي دنيا است.
عضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در بيروت نيز در گفت وگو با روزنامه الجمهوريه لبنان، طرح اتهام عليه ايران را در راستاي تلاش آمريكا براي سرپوش نهادن بر شكست بزرگش پس از سقوط رژيم مبارك دانست كه به دژ مستحكم حافظ منافع اسرائيل تبديل شده بود. وي در پاسخ به سؤالي درباره احتمال افزايش تحريم ها عليه ايران افزود: اگر چهار يا چهل تحريم جديد عليه ايران وضع كنند، برايمان مهم نيست و تاثيري بر ما نمي گذارد. ما يك كشور هسته اي شده ايم و به خودكفايي در بسياري از بخش ها رسيده ايم. اعتماد مردم به نظام در ايران بزرگترين بمب هسته اي است.
ركن آبادي درباره ديدار اخير سفير عربستان با معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: اين ديدار در فضاي بسيار مثبتي برگزار شد و سفير سعودي از اعلام موضع رسمي عربستان در روزهاي آتي خبر داد. البته برخي در صدد تخريب روابط دو كشور و ماهي گرفتن از آب گل آلود هستند. اما بار ديگر تاكيد مي كنيم كه روابطمان با عربستان مثبت و سازنده است.
در همين ارتباط محمد كريم عابدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، اتهامات آمريكا و عربستان را عليه ايران، معادله چند مجهولي توصيف كرد و گفت: آمريكا براي تحت تاثير قرار دادن قيام معترضان جنبش وال استريت تصور مي كرد كه نياز به يك شوك دارد و بر همين اساس ايران را به ناامني در آمريكا متهم كرد.
عابدي با بيان اين كه شكست آمريكا و عربستان در مصر، يمن، ليبي و بحرين آمريكا و عربستان را دچار سرگرداني و آشفتگي كرده است، تصريح كرد: آمريكا و عربستان در قيام هاي مردمي از انقلاب اسلامي ايران شكست خوردند و براي انتقام از ايران توطئه ناشيانه اي را طراحي كرده اند كه قطعا بايد هزينه آن را بپردازند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه عربستان عامل ترور نماينده آيت الله سيستاني و برهان الدين رباني است، گفت: آل سعود دست پيش گرفته تا پس نيفتد. آل سعود بايد در مجامع بين المللي به دليل ترور شخصيت هاي برجسته جهان اسلام محاكمه شوند.

   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : صالحي, استيصال آمريكا, علت طرح اتهام, طرح اتهام عليه ايران, اتهام ترور سفير عربستان, ,