اختصاصي رجانيوز
تست اول با انتشار گزارش متكي به منابع منافقين و ضدانقلاب/ تنبلي احمد شهيد و ناآشنايي‌اش با امور ايران داد شوراي حقوق بشر را در آورده
 

 

هفت ماه پس از فضاسازي عليه ايران در شوراي حقوق بشر سازمان ملل و به‌دنبال آن، انتخاب احمد شهيد به‌عنوان گزاشگر ويژه حقوق بشر براي سفر به ايران و تهيه گزارش، وي روز جمعه تست اول خود را زد و گزارش نسبتاً اجمالي درباره ايران منتشر كرد.

به گزارش رجانيوز، بر اساس شواهد و قرائن موجود از آنجايي كه احمد شهيد وزير خارجه اسبق مالديو امكان حضور در ايران را نيافت، منابع منافقين و ايرانيان فراري زخم خورده از انقلاب منبع اصلي گزارش‌هاي وي بوده و اولين گزارش او را كه به‌دنبال ايجاد جنگ رواني گسترده عليه ايران مي‌توانست بسيار تأثيرگذار باشد، به يك گزارش دم دستي كم‌مايه، حاوي پراكنده گويي و بدون ارائه مستندات تبديل كرد.

بنا بر اين گزارش، احمد شهيد پس از دريافت بازخوردهاي اين گزارش در روز گذشته با اظهار نارضايتي به يكي از منابع خود تأكيد كرده است كه براي گزارش ماه مارس (اسفند ماه) بايد اطلاعات مستندي را جمع‌آوري كرد و به اين منظور بايد به‌جاي تمركز بر منابع خارج از ايران، پيوندهاي داخلي را برقرار كرد.

يكي از گاف‌هاي اين گزارش، اعتراض به اعدام‌هاي اخير در ايران است، در حالي كه در طي هفته‌هاي اخير مردم استقبال ويژه‌اي از اعدام متجاوزان به عنف، قاتلان و قاچاقچي‌هاي مواد مخدر داشته‌اند، يكي از محورهاي انتقادي گزارش به همين موضوع اختصاص يافته است.

دفاع از مجرمان فتنه پس از انتخابات نيز يكي ديگر از محورهاي گزارش احمد شهيد است و افرادي كه از آن‌ها با عنوان "مطلعين" و "شهود" ياد شده، ادعا كرده‌اند كه اين مجرمان از حقوق شهروندي برخوردار نيستند.

در مجموع به‌نظر مي‌رسد تعدادي از ضد انقلاب‌هاي فراري و عوامل منافقين كه در طي چهار ماه گذشته به احمد شهيد مرتبط شده‌اند، از مجموعه ادعاهايي كه تاكنون در رسانه‌هايشان عليه جمهوري اسلامي مطرح مي‌كردند و كذب بودن مواردي از آن‌ها با اسناد دقيق ثابت شده است، سياهه‌اي تهيه كرده و در اختيار وي قرار داده‌اند كه با توجه به بي‌آبرويي اين گروه‌ها و نگراني نداشتن آن‌ها از تكرار سريال بي‌آبرويي‌ها، اين نقطه منفي مستقيماً متوجه سازمان ملل و گزارشگر ويژه آن خواهد شد.

با اين حال، جمهوري اسلامي مي‌تواند پس از انتشار رسمي گزارش احمد شهيد، با تهيه پاسخ‌هاي مستدل و حقوقي به مراجع قضايي بين‌المللي عليه وي و شوراي حقوق بشر سازمان ملل به‌منظور اعاده حيثيت اقامه دعوا كند كه رسيدن چنين خبرهايي از اراده ايران براي پيگيري حقوقي ادعاها و بي‌اعتبار شدن شوراي حقوق بشر موجب شده كه اين شورا، احمد شهيد را براي ارتباط گرفتن با داخل ايران و جمع‌آوري مستندات تحت فشار قرار دهد.

برخي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل معتقد هستند كه احمد شهيد گزينه مناسبي براي ورود به موضوع حقوق بشر ايران نبوده، ظرف چند ماه گذشته تلاش مؤثري براي جمع‌آوري اطلاعات مستند انجام نداده و به‌دليل ناآشنايي با امور و رابطان پرونده ايران، احتمال تحت تأثير قرار گرفتن او از سوي منابع غير موثق وجود دارد كه در شرايطي كه كميسيون حقوق بشر اخيراً‌ در سازمان ملل به شوراي حقوق بشر تبديل شده و بايد از مخدوش شدن اعتبار آن به‌شدت جلوگيري شود، اين روند مي‌تواند به ضرر شورا تمام شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : گزارش متكي به منابع منافقين, گزارش احمد شهيد, فضاسازي عليه ايران, شوراي حقوق بشر سازمان, گزاشگر ويژه حقوق بشر, وزير خارجه اسبق مالديو, ,