جوابيه شركت نهان‌گل و توضيح رجانيوز
شركت نهان گل هيچ ارتباطي با گروه امير منصور آريا ندارد
 

 

در حالی‌که وزارت بازرگانی با انتشار جوابیه‌ای به خبر رجانیوز با عنوان "آقاي وزير اين سند توصيه يك ميليارد دلاري‌ است، پشت‌پرده‌اش را شما بگوييد"، در خواست وزیر وقت بازرگانی را به رئیس بانک مرکزی برای تخصیص یک میلیارد دلار اعتبار بانکی به شرکت تجارت گستران منصور (از زیر مجموعه‌های گروه امیر منصور آریا) بي‌پاسخ گذاشت، بررسی‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که شرکت نهان‌گل یکی دیگر از شرکت‌های مطرح شده در خبر مذکور، از زیرمجموعه‌های گروه امیر منصور آریا نبوده است و درخواست وزیر برای مستثنی شدن این شرکت از شمول بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی، ارتباطي با موضوع مورد بحث در اين خبر ندارد.

بر اساس توضیحات شرکت نهان‌گل و بررسی‌های خبرنگار رجانیوز، مشخص شد كه تاسیس اين شرکت مربوط به سال 73 و چندین سال پیش از تاسیس گروه امیر منصور آریا بوده و شرکت نهان‌گل با این گروه ارتباطی نداشته است.

شرکت نهان گل در جوابيه خود توضيح داده است:

مدیریت محترم رجانیوز

با سلام

احتراماً پیرو اخبار مندرج در سایت خبری آن مجموعه در مورخ 19/07/90 مبنی بر اینکه این شرکت از زیرمجموعه‌های گروه امیرمنصور آریا است، و در طرح مباشرین نیز خارج از عرف شرکت داشته خواهشمند است با عنایت به سوابق موجود، موارد ذیل جهت روشن شدن افکار عمومی به اطلاع عموم رسانده شود.

اولا این شرکت در سال 1373 (سال‌ها قبل از تاسیس شرکت امیرمنصور آریا) تاسیس و در زمینه تولید روغن نباتی کشور با نگاهی ملی و عزم جدی مشغول به فعالیت بوده و در ضمن هیچگونه نقطه مشترکی اعم از سهامداران و هیئت مدیره و... با گروه فوق‌الذکر نداشته و از سال 1380 نیز هیچ‌گونه تغییری در ترکیب سهامداران و هیئت مدیره شرکت ایجاد نگردیده است.

ثانیا این شرکت با در اختیار داشتن سه کارخانه تولید روغن در آن زمان و تامین حدود 10% نیاز کشور به انواع روغن خوراکی اقدام به مباشرت در طرح ذخیره سازی کالا جهت واردات 16500 تن انواع روغن خام، با دریافت کمتر از 20 میلیون دلار (کمترین میزان نسبت به سایر مباشرین در طرح روغن) نموده که حتی قبل از دریافت تسهیلات جهت اجرا شدن هرچه بهتر  طرح اقدام به تحویل دو هزار تن روغن ساخته شده از موجودی خود به سازمان‌های بازرگانی استان‌ها نموده و تتمه کالا نیز طبق توافقنامه فی مابین تحت کلید بانک می‌باشد و این در حالی است که طرح مذکور با توجه به سوابق هیچ‌گونه منافعی جهت این شرکت و مابقی شرکت‌ها نداشته و تنها به دلیل همکاری و همراهی با دولت اقدام به مشارکت در این طرح شده است لذا خواهشمند است با عنایت به موارد فوق اطلاعات لازم در اختیار عموم فوق قرار گیرد تا از ضایع شدن حق و حقوق این شرکت و سایر اشخاص جلوگیری به عمل آید.

و من الله التوفیق

غلامحسین حسینخانی

مدیر عامل

بررسی‌های رجانیوز نشان می‌دهد که شرکت نهان گل ارتباطی با گروه امیر منصور آریا نداشته وسال‌ها پیش از تاسیس این گروه اقتصادی تاسیس شده است که رجانیوز بدینوسیله ضمن اصلاح خبر مذکور، از این گروه فعال تولیدی عذرخواهی می‌کند.

این در حالی است که مستندات موجود و مستندات دیگری که در اختیار رجانیوز است درخواست وزیر وقت بازرگانی از بانک مرکزی برای تخصیص اعتبار یک میلیاردی به شرکت تجارت گستران منصور را تایید می‌کند و کماکان سوالات رجانیوز از وزیر صنعت معدن و تجارت پابرجاست كه به جهت بي‌پاسخ ماندن آن‌ها، بار ديگر تكرار مي‌شود.

1- مجموعه آریا با کدام صلاحيت يا پشتوانه و توصیه‌نامه موفق به اخذ جایگاه مباشرت وزارت بازرگانی در امر واردات کالاهای اساسی برای تنظیم قیمت‌های در بازار شده‌ است.

2- آیا توصیه وزیر محترم به رئیس بانک مرکزی برای افزایش سقف اعتبارات این شرکت نزد بانک ملی به مبلغ ریالی هزار میلیارد تومان، خارج از سقفی که پیش از این نزد بانک ملی برای شرکت تجارت گستران منصور در نظر گرفته شده بوده است، با علم به وضعیت مالی شرکت و عدم امکان تامین وثیقه از جانب این شرکت از یک سو و نیاز بسیاری از واحدهای تجاری و تولیدی به مبلغی بسیار کمتر از این برای جلوگیری از ورشکسته شدن صادر شده است؟

3- ملاک وزیر وقت بازرگانی برای انتخاب یک شرکت به عنوان مباشر این وزارتخانه در امر واردات تنظیم بازار و درخواست از بانک مرکزی برای افزایش سقف اعتباری شرکت‌ها چیست؟

4- آيا هر شركتي مي‌توانسته به‌عنوان مشاور وزارت بازرگاني از چنين توصيه‌هايي برخوردار باشد و يك توليد كننده سالم كه افتضاحات مالي گروه امير منصور آريا را ندارد، مي‌تواند در سيستم چنين رشدي كند؟

5- آيا توصيه وزير بازرگاني متعاقب توصيه يك مقام ديگر بوده است يا وي رأساً تشخيص داده كه بايد چنين توصيه‌اي بكند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جوابيه شركت نهان‌گل, توضيح رجانيوز, گروه امير منصور آريا, ,