زيدي‌ها رهبر انقلاب را امام خود مي‌دانند/ هزينه سنگين عربستان براي وهابي كردن شيعيان
 

 

اين روزها كرمانشاه بستري است براي تجلي عشق و ارادت امت به امام خود آن هم از هر قشر و مذهب؛ ديروز همگان ديدند كه سني نشينان كرد پاوه  چگونه گوي سبقت را در ابراز محبت به مقام معظم رهبري از شيعيان ربوده‌اند.

 اما جالب است كه محبت به رهبر معظم انقلاب تنها در مرزهاي ايران نمي‌گنجد و بسياري از مسلمانان ديگر كشورها نه تنها به ايشان محبت داشته بلكه ايشان را به عنوان امام خويش مي‌دانند.

يمن از جمله اين كشورهاست. كشوري در جنوب شبه‌جزیره عربستان  که به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی که دارد از آن به عنوان پل خاورمیانه و آفریقا نیز یاد می‌شود. بسياري از ساكنان اين كشور را شيعيان زيدي تشكيل مي‌دهند.

"حسن علی یحیی العماد" از جمله رهبران شيعيان يمن است، اگرچه شهرت بين المللي برادرش "عصام العماد" را ندارد اما در ميان يمني‌ها به دليل بيان خطبه‎هايي انقلابي و اصالت خانوادگي چهره‌اي شناخته شده است.

اين رهبر شيعيان يمن چندي پيش در سفري كه به شيراز داشت با جمعي از فعالين فرهنگي شيراز در دفتر مطالعات فرهنگي تمهيد داشت. وي در اين ديدار طي سخناني ضمن بيان بخشي از اعتقاد شيعيان زيدي و چرايي محبت آنها به حضرت امام و مقام معظم رهبري اي ابه تلاش‌هاي گسترده عربستان در وهابي كردن شيعيان زيدي  اشاره كرد.

حسن العماد در سخنان خود تاكيد كرد كه بسياري از مردم يمن دلداده مقام معظم رهبري هستند.

وي ضمن بيان احساسات خود نسبت به شهداي انقلاب اسلامي از جمله شهيد آويني گفت اميدوارم روزي برسد كه بتوانيم در يمن، جوانانمان را با شهداي ايران آشنا كنيم.

به گزارش روايت، حسن العماد ادامه داد: شهداي ايران افراد مهمي هستند و از اينكه گروه هايي  از جوانان، جلسات آشنايي با انديشه هاي آنان تشكيل مي دهند غبطه مي خوريم.

اين روحاني يمني در بخشي از سخنان خود از جوانان ايران خواست كه همواره مقام معظم رهبري را از بحث‌هاي سياسي جدا كنند چرا كه  بحث ولايت فقيه و مقام معظم رهبري يك مسئله مهم براي جهان است و نبايد درون منازعات سياسي گروه‌ها قرار بگيرد.

وي در ادامه به تشريح وضعيت يمن پرداخت و با بيان اينكه 40 سال است كه عربستان با پول و همه امكانات خود تلاش مي كند دو هدف را محقق كند گفت: اولين هدف آنها اين است كه مذهبي هاي يمن را وهابي كنند و به آن نگرش متمايل سازند و بعد اين كشور به اتفاق امارات و برخي كشورهاي عربي ديگرتلاش مي كنند تا يمن در فقر و جهل باشد زيرا اگر يمن رونق داشته باشد آنها از رونق مي افتند.

حسن العماد تصريح كرد: ما در يمن انقلاب داريم ولي رهبران آگاه و متحد و حاضر در صحنه نداريم.

وي اظهار داشت: بسياري از طرفين درگير در منازعات يمن تفكر وهابي دارند و اين خيلي خطرناك است.

حسن العماد تاكيد كرد: عربستان تلاش مي كند كه اگر حتي علي عبدالله صالح سقوط كرد، گروه ديگري از وابستگان به عربستان سر كار بيايند.

وي ادامه داد: اكثر رهبران يمن مانند علي عبدالله صالح، عموماً زيدي هستند ولي به لحاظ تفكر تحت تاثير عربستان هستند.

اين مبارز يمني گفت: عربستان تلاش كرد همه زيدي‌ها را سني كند و از 40 سال پيش اين برنامه را پيگيري كردند.

حسن العماد افزود:  آنها با كار تبليغي زياد تلاش كردند سادات و زيدي‌ها را وهابي كنند و تا حدودي هم موفق شدند. چنانكه برخي از رهبران وهابيون يمن، از سادات هستند.

اين روحاني شيعي افزود نام تشكل ما مستقبل العداله است و ما در اين جنبش از همه مذاهب و گروه ها را جذب كرده‌ايم.

وي اظهار داشت: ما تلاش مي كنيم كه با پيشنهاد آرمان‌ها همه ملت را متحد كنيم و افكار انحرافي را خنثي كنيم.

حسن العماد تصريح كرد: تلاش كرديم مردم را با تفكر مهدوي آشنا كنيم و از اين نگاه با آنها مواجه شويم؛ ما درد مشترك همه مردم را بيان مي‌كنيم.

وي همچنين با اشاره به بخشي از اعتقادات زيدي‌ها گفت: ما شيعيان معتقديم امامت با نصب است ولي زيدي ها نصب را تا امام حسين(ع) قبول دارند ولي بعد از آن معتقدند هر سيدي قيام كند امام است؛ چنانكه عده اي از آنان با امام خميني (ره) و بعد هم با مقام معظم رهبري بيعت كردند.

اين روحاني شيعي در يمن  افزود: آنها به شدت به مقام معظم رهبري علاقه دارند و وقتي ايشان را مي بينند كه نمازجمعه مي خوانند  و با صوت دلربا قرآن تلاوت مي كند و نيروهاي مسلح زير نظر ايشان كار مي كنند و سلاح هاي موشكي مي سازند، آنها خيلي خوشحال مي شوند و لذت مي برند و كلاً مردم سلحشوري هستند كه با ديدن مقام معظم رهبري به ياد صدر اسلام  و اميرالمومنين(ع) مي افتند.

اين مبارز يمني اضافه كرد: حاكمان يمن حركات انقلابي را به حساب ايران مي گذارند و دليل جنگ چند ساله با حوثي‌ها اين بود كه آنها مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل مي گفتند و اين شعارها مال ايران است.

حسن العماد با بيان اينكه  تمام تلاش ما اين است كه دعواي مذهبي راه نيفتد و در مقابل هواداران علي عبدالله صالح تلاش مي‌كنند به هر صورتي درگيري مذهبي ايجاد كنند، افزود: اينكه در يمن جنگ داخلي راه نيفتاده چيزي شبيه معجزه و از الطاف خداوند است.

اين روحاني يمني ادامه داد: بازار سلاح در يمن مانند بازار ميوه در شيراز است و در آن به جز تانك و هواپيما همه چيز را مي شود با پول خريد و در اين حال شعار صلح جويي مردم يمن خيلي امر عجيبي است كه خود ما هم به سختي آن را باور مي كنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : زيدي‌ها, رهبر انقلاب, امام زيدي‌ها, هزينه سنگين عربستان, هزينه براي وهابي كردن, حسن علی یحیی العماد, رهبران شيعيان يمن, عصام العماد, مستقبل العداله, ,