اخطار قانون اساسي و تذكر دو نماينده نسبت به برخورد با مدير رجا +صوت
چرا با رجانيوز كه مورد هجمه معاندان و فتنه‌گران است، برخورد مي‌شود/ علي‌رغم گذشت يك‌ماه از فرصت فائزه هاشمي با او برخورد نشد

 

يك هفته پس از بازداشت موقت مديرمسئول سايت رجانيوز در پي شكايت علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، هنوز اعتراض‌ها به اين مسأله ادامه دارد و در حالي كه روز يكشنبه ولي اسماعيلي نماينده مردم گرمي در نطق ميان دستور خود به اين مسأله اعتراض كرد، امروز نيز حجت‌الاسلام و المسلمين سيد علي محمد بزرگواري نماينده مردم کهگیلویه و حجت‌الاسلام والمسلمين حميد رسايي نماينده مردم تهران در قالب اخطار قانون اساسي و تذكر آيين‌نامه‌اي به اين موضوع پرداختند.

 

به گزارش رجانيوز، حجت‌الاسلام بزرگواري گفت: برابر اصل 24 قانون اساسي اخطار دارم. نشريات و مطبوعات در بيان مطالب آزادند مگر آنچه مخل به مباني اسلام يا حقوق عمومي باشند. در حالي كه رسانه‌هايي مانند كيهان و رجانيوز به بصيرت‌دهي و روشنگري در جامعه اسلامي ما مشغول هستند و به همين خاطر مورد هجمه شديد معاندين و مخالفين نظام اسلامي و به‌ويژه فتنه‌گران و منحرفين قرار گرفته‌اند و هراز گاهي نيروهاي اصولگرايي كه گفتار و رفتار آن‌ها مورد نقد اين رسانه‌هاي ارزشي قرار مي‌گيرد، برخوردارهايي با اين رسانه‌هاي بابصيرت دارند كه در شأن نيروهاي ارزشي و اصولگرايي نمي‌باشد كه نمونه آن برخورد با مدير ارزشي و حزب‌اللهي رجانيوز مي‌باشد.

وي در ادامه افزود: عزيزاني كه در رأس قواي سه‌گانه نظام اسلامي هستند بايد بيشتر از ديگران سعه صدر نشان دهند و از اين‌گونه برخوردها كه در شأن آن‌ها نيست، پرهيز نمايند.

در ادامه، حجت‌الاسلام رسايي نيز با اظهار تشكر از شهاب الدين صدر كه رياست جلسه را برعهده داشت، به‌دليل فرصت دادن براي اظهار نطق و تذكرها گفت كه تذكر وي نيز شبيه اخطار قانون اساسي حجت‌الاسلام بزرگواري است.

 

وي با بيان اينكه "امر به معروف و نهي از منكر يكي از اصول ديني ماست و در اصل هشتم قانون اساسي نيز به آن تأكيد شده است"، افزود: ما كه به هر ترتيب به مسئولين و نهادهاي مختلف نقد مي‌كنيم، گاهي اوقات بايد يك جوالدوز هم به خودمان بزنيم.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: مستحضر هستيد مسئولين كشور به ويژه رؤساي قوا از رانت شهرت و تريبون بهره‌مند هستند، دائماً روي آنتن هستند و مواضع خودشان را اعلام مي‌كنند. زكات اين شهرت و زكات اين اعلام مواضع نظرات و استفاده از تريبون‌ها اين است كه گاهي هم هزينه بدهند كه هزينه‌ آن هم نقد است.

وي با يادآوري اينكه "ممكن است اين نقدها هميشه نيز درست نباشد"، گفت: شايسته نيست به‌دليل نقد از رؤساي قوا و يا برخي مسئولين به‌خصوص رؤساي قوا كه سمبل كشور هستند، بلافاصله شكايت صورت گيرد.

رسايي افزود: گاهي اوقات اين شكايت‌ها مبنا ندارد مثل شكايت از اينكه چرا مواضع نمايندگان مجلس در انتقاد از رئيس مجلس در يك سايت پوشش داده شود آن هم به نقل از يك سايت ديگر.

وي با اشاره به حقوق و تكاليف قانوني رسانه‌ها گفت: اگر رسانه‌اي مطلبي را خلاف واقع بزند، مي‌توان پاسخ و جوابيه داد. اگر جوابيه را چاپ نكند، حق با كسي است كه مورد نقد قرار گرفته و مي‌تواند برود شكايت هم بكند. شكايت حق قانوني است، بايد صبوري بيشتري به‌ويژه رؤساي قوا در اين خصوص داشته باشند. به ويژه آن هم با رسانه‌هايي كه جزء خانواده‌هاي انقلاب و رسانه‌هاي انقلابي هستند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري برخورد اخير با ميثم نيلي مديرمسئول رجانيوز گفت: اخيرا ديديم رياست محترم مجلس كه ما منتظريم ايشان تشريف بياورند و احتمال مي‌دهيم خود ايشان از اين قضيه اطلاع نداشته باشند، از سايت رجانيوز شكايت كرد كه مدير آن فرزند يك شهيد است.

وي ادامه داد: از وي شكايت مي‌شود و بدون اينكه وثيقه‌ او را بپذيرند، بازداشتش مي‌كنند. يعني طبق قانون بايد وثيقه اين فرد پذيرفته مي‌شد. اين حداقل حقوقي است كه دارد.

رسايي با انتقاد از اين برخورد فوري و مقايسه آن با برخي از پرونده‌هاي ديگر گفت: بلافاصله اينجا برخورد صورت مي‌گيرد اما چرا در برخي پرونده‌هاي ديگر علي‌رغم اينكه يك ماه از فرصت داده شده فرزند آن مسئول خاصه؛ خانم فائزه هاشمي مي‌گذرد اما هنوز طرف را نخواستند كه بيايد و توضيح دهد.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس تصريح كرد: ما مي‌گوييم در اين گونه مواقع بايد صبوري بيشتري صورت گيرد در عين حال رسانه‌ها هم بايد رعايت عدل و انصاف را بكنند ولي طبيعي است رسانه‌ها نقد و تحليل مي‌كنند كه شايد اين نقد وتحليل درست هم نباشد اما مي‌توانند جواب بدهند. از رؤساي قوا پذيرفته نيست اين‌قدر سريع با ابزار شكايت و بازداشت نسبت به منتقدان دلسوز و درون خانواده انقلاب برخورد كنند و انتظار صبوري بيشتري مي‌رود.

در ادامه جلسه نيز مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي گفت كه ما نجابت داريم گاهي حرف نمي‌زنيم اما آقاي بقايي معاون رئيس جمهور و آقاي پوستين‌دوز رئيس سايپا از بنده شكايت كردند و ما را به دادگاه فراخواندند و بنده هم تابه‌حال نگفته بودم ولي امروز دارم مي گويم اينكه دولت مي‌گويد ما تا ‌به‌حال از هيچ كس شكايت نمي كنيم، خلاف واقع است.

 

وي ادامه داد: حالا بحث مطبوعات، است شكايت كردند، بايد برويم، اگر كسي تخلف كرده است فرق نمي كند رجانيوز باشد يا مردمسالاري.

 

کد خبر:105324 -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : اخطار قانون اساسي, تذكر دو نماينده, برخورد با مدير رجا, صوت, فرصت فائزه هاشمي, معاندان و فتنه‌گران, سيد علي محمد بزرگواري, حميد رسايي, ,