حرف‌های علی مطهری، حرف اصولگرایان نیست

 

کیهان نوشت:

وزير كشور دولت اصلاحات مي گويد معلوم نيست خاتمي از شرايطي كه براي حضور در انتخابات گذاشته عدول نكند اما جريان اصولگرايي به استثناي كساني چون علي مطهري موافق حضور اصلاح طلبان در انتخابات نيست.

موسوي لاري در گفت وگو با اعتماد درباره اين نظر كه «برخي معتقدند ممكن است خاتمي از شروط خود عدول كند» اظهار داشت: به هر حال زير آسمان سياست نمي توان چيز قطعي گفت اما حرف هايي كه آقاي خاتمي گفته اصلا شرط نيست، او تفسير خود را از انتخابات سالم و آزاد و رقابتي اعلام كرده و گفته برداشت من اين است.

وي در عين حال با تاكيد بر مخالفت قاطبه اصولگرايان با حضور انتخاباتي كساني چون خاتمي ( به خاطر دخالت در فتنه 88) اظهار داشت: جريان اصولگرايي به هيچ نحو علاقه مند به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نيستند. اينكه افرادي مثل آقاي باهنر يا علي مطهري گاهي اوقات سخناني مي گويند، ملاك نيست. آقاي مطهري فرد منحصر به فردي و يك شخص است و نماينده جناح اصولگرا نيست. آقاي باهنر هم عنصر سياسي است و مي گويد چرا ما هزينه عدم حضور اصلاح طلبان را بدهيم. اما در وضعيت موجود جريان اصولگرايي با اين حضور مخالف است. فكر نمي كنم راه حضور براي ما باز باشد.

يادآور مي شود كه برخي اعضاي تشكل متبوع موسوي لاري (مجمع روحانيون) نقش پررنگ و خيانت باري در دامن زدن به فتنه و آشوب 8 ماهه سال 88 داشتند و برخلاف تظاهر به همراهي با جمهوري اسلامي، حماله الحطب آتش فتنه شدند. بنابراين حداقل انتظار از آن طيف از اعضاي مجمع كه خود را در ادعاي همراهي با نظام و انقلاب صادق مي دانند اين است كه از فتنه گران اعلام بيزاري و برائت كنند؛ در غير اين صورت بازي با كلماتي چون اصلاح طلبي و لزوم اصلاحات و... در كنار حركت دوشادوش با فتنه انگيزان، طيف ياد شده را از موضع اتهام خارج نخواهد كرد.

برخي شواهد و اخبار حكايت از آن دارند كه سياست ناز و كرشمه حضور در انتخابات، صرفا يك ژست از پيش طراحي شده است تا - به زعم طراحان- اسباب خطاي محاسبه در اردوگاه اصولگرايان و نرم شدن موضع آنان در مقابل فتنه انگيزان شود. همزمان تحركات گسترده اي از سوي اصلاح طلبان براي جمع آوري نامزدهاي سوخت نرفته در آشوب سال 88 در جريان است.

طيف معتدل تر اصلاح طلبان به انتخابات به عنوان يك فرصت حضور در رقابت هاي سياسي و غالب در چارچوب نظام مي نگرند اما طيف افراطي كه همچنان به ساختارشكني و اغتشاش مي انديشد، به اين نتيجه رسيده كه با تحريم علني انتخابات و كنار كشيدن از آن نمي توان به تشنج و ساختارشكني دامن زد بلكه مقدمه اين امر، حضور به هر بهانه در فضاي انتخابات است. همين امر باعث سردرگمي گفتار و رفتار افراطيون شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حرف‌های علی مطهری, حرف اصولگرایان, وزير كشور دولت اصلاحات, حضور اصلاح طلبان, حضور در انتخابات, موسوي لاري, ,