حجت‌الاسلام روانبخش در غرفه رجانيوز:
فوري‌ترين پاسخ به شبهات هاشمي را مردم كرمانشاه دادند/ اگر مسئولين از نقد بترسند، به خود آن‌ها هم آسيب مي‌رسد
 

 

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي تأكيد كرد كه فوري‌ترين پاسخ به اظهارات هاشمي رفسنجاني درباره اعتماد از دست رفته و رأي تزئيني را مردم شيعه و سني كرمانشاه دادند.

حجت‎الاسلام و المسلمين قاسم روانبخش با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در واكنش به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه نبايد رأي مردم تزييني باشد، گفت: دفعه اول نيست كه آقاي هاشمي اين موارد را مطرح مي‌كند، در سال 76 شبهه تقلب درانتخابات را مطرح كرد، در سال 84 نيز همين شبهه را در نمازجمعه مطرح كرد و در سال 88 هم كه خيلي شديدتر بحث صيانت از آرا را عنوان كرد.

وي با بيان اينكه "طرح اين بحث‌هاي انحرافي، يعني نظام، شوراي نگهبان و وزارت كشور را قبول نداريم" گفت: آقاي هاشمي مي‌گويد كه رأي مردم نبايد تزئيني باشد و اعتماد از دست رفته را بايد برگردانيم. پاسخ آن خيلي روشن است، كدام اعتماد از دست رفته است، مردم كرمانشاه از شيعه و سني پاسخ سئوال شما را فوري دادند.

دبير سياسي هفته نامه پرتو سخن افزود: به نظر مي‌رسد، براي آقاي هاشمي، ملاك خود ايشان و دوستان‌شان باشد كه اگر مردم به نامزدهاي مورد علاقه‌شان رأي بدهند، تزئيني نيست.

وي با يادآوري سابقه انتخابات‌هاي قبلي گفت: آقاي هاشمي و آقاي خاتمي دو دور به‌عنوان رئيس‌جمهور از مردم رأي گرفتند، آقاي هاشمي چند دور در رأي مجلس گرفتند، چند دوره در خبرگان رأي گرفتند، فائزه هاشمي براي نمايندگي مجلس رأي گرفت، برادر آقاي خاتمي رأي دوم تهران شد، چرا آن زمان اين مسائل را نمي‌گفتند، آيا اگر مردم به كس ديگري رأي دادند، تزئيني مي‌شود.

روانبخش ابراز عقيده كرد كه چون آقاي هاشمي مي‌داند در انتخابات آينده وي و دوستانش رأي ندارند، از قبل فرار به جلو مي‌كند و مي‌خواهد مطرح كند كه رأي مردم تزئيني است.

وي با هشدار دادن در مورد طراحي شده و حساب شده بودن اين اظهارات گفت: اگر مسأله امنيتي در آينده اتفاق بيفتد، ايشان بايد پاسخگوي آن باشند كه اين بحث‎هاي انحرافي را مطرح مي‌كند، چنانچه در قضيه فتنه 88 به‌خاطر تحريكات قبل از انتخابات بايد پاسخ‌گو باشد.

عضو جبهه پايداري در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به سؤالي در مورد برخورد اخير با مديرمسئول پايگاه اطلاع‌رساني رجا در قبال شكايت‌هاي آقاي علي لاريجاني گفت: سعه صدر در مسئولين بسيار مهم است و چه رئيس جمهور، چه رئيس قوه قضاييه و چه رئيس مجلس، عملكردشان مي‌تواند براي ساير مسئولين هم درس باشد. خودشان مي‌دانند كه كار رسانه مخصوصاً سايت خبري سخت است.

وي اضافه كرد: البته توصيه من به دوستان اين است كه با اينكه سايت آنلاين است، دقت بيشتري كنيم. ما موظفيم كه واقعاً خبري را كه مي‌آيد با دقت و دغدغه بررسي كنيم اما به هر حال، احتمال اشتباه در سايت مي‌رود.

دبير سياسي هفته نامه پرتو سخن، از سايت رجانيوز به‌عنوان يك سايت انقلابي، حزب‌اللهي و دوستدار نظام ياد كرد كه اگر انتقاد هم مي‌كند، از سر انتقام نيست، بلكه از سر دوستي و محبت است.

وي همچنين گفت: اگر بخواهيم اينگونه برخورد كنيم، قاعدتاً رسانه‌ها دچار افت خبري، محافظه كاري و خودسانسوري مي‌شوند.

روانبخش با تأكيد بر اينكه "اگر مسئولين از نقد بترسند، در واقع به خود آن‌ها هم آسيب مي‌رسد"، بيان داشت: رهبر معظم انقلاب نقد را تأييد مي‌كنند و وقتي دانشگاهيان را دعوت مي‌كنند، مي فرمايند بايستيد و نقد كنيد. اينكه آقا مي‌گويند كرسي‌هاي آزادانديشي را در دانشگاه‌ها راه بياندازيد، بخاطر اين است كه نشاط واقعي سياسي در دانشگاه‌ها رونق بگيرد و در نتيجه جامعه پويا شود.

وي با بيان اينكه "ما حركت بزرگي را در پيش داريم ولي اگر خودمان كاري كنيم كه بچه‌هاي اصيل انقلاب امروز دادگاه و فردا زندان بروند، آسيب آن به دست‌اندركاران نظام خواهد رسيد"، توصيه كرد: آقايان به‌جاي اينكه شكايت كنند تذكر دوستانه بدهند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه برخي از شكايت‌ها از رجانيوز به‌دليل انتشار نطق‌ها و مذاكرات مجلس بوده است، گفت: وقتي كه در مجلس نطقي مي‌شود، هم در روزنامه رسمي مجلس منتشر مي‌شود و هم همه مردم از راديو مي‌شنوند.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ادامه داد: در جريان دوم خرداد و هشت سال اصلاحات، حتي كاريكاتور آيت‌الله مصباح را هم كشيدند و اهانت كردند. اگر تمام توهين‌هايي را كه به ايشان شده‌است، جمع كنيم چند جلد كتاب و مثنوي هفتاد من كاغذ مي‌شود. كجا دفتر ايشان شكايت كرد؟ خود نيك‌آهنگ كوثر كه كاريكاتور را كشيد و الآن فراري است، حتي دفتر آيت‌الله مصباح نرفت از اين فرد شكايت كند، بعدها نيك‌آهنگ نامه نوشت به محضر آيت‌الله مصباح و رسماً پشيماني خود را اظهار كرد كه من اشتباه كردم.

وي با بيان اينكه "برخي گفتند كه اين نامه اظهار پشيماني نيك‌آهنگ كوثر را در نشريه بزنيد"، افزود: آيت‌الله مصباح اين را هم اجازه ندادند و آقايان بايد از بزرگان اينگونه ياد بگيرند. حالا آيا آيت‌آلله مصباح زمين خورد، خير، بلكه‌ روز به روز بالاتر رفت.

روانبخش در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به تحولات منطقه و امريكا و اروپا گفت: اگر كسي با دقت نگاه كند، اوضاع سياسي جهان و منطقه و كشور را مي‌فهمد كه نه منطبق بر شرايط سال 76 است، نه سال‌هاي 84 و 88، بلكه امروز انقلاب اسلامي به رغم اينكه سدهاي زيادي جلوي آن ايجاد كردند كه صادر نشود، صادر شده و بيخ گوش كاخ سفيد است.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ابتدا ماركسيسم را دچار چالش جدي كرد و امروز هم مستقيماً با ليبرال دموكراسي غربي درگير شده است.

عضو جبهه پايداري ادامه داد: ممكن است كسي بگويد شما در اين تحولات نقشي نداريد، و ما نمي‌بينيم كه شما آنجا باشيد، در حالي كه ما بنا نبوده كه آنجا باشيم، بلكه انديشه انقلاب اسلامي آنجاست و با فكر نمي‌توانند مبارزه كنند.

وي با بيان اينكه "امروز ارباب اصلاح‌طلبان كه ليبراليسم است و جريان ليبرال دموكراسي دچار چالش جدي مشروعيت شده است"، گفت: تابلوي 99 درصد در دست مردم است و مي‌گويند ما اين وضعيت را نمي‌خواهيم، آن‌وقت آيا ملت ايران كه در سال 90 زندگي مي‌كند و 32 سال از انقلابش گذشته شده است، مي‌رود دنبال نسخه دست‌مالي شده و كهنه ليبرال دموكراسي غربي كه دچار چالش جدي شده است. قطعاً چنين چيزي نيست. لذا بعضي‌ها متأسفانه درست تحليل نمي‌كنند.

روانبخش اضافه كرد: در منطقه ببينيد چه وضعيتي به‌وجود آمده است. ديكتاتورها يكي پس از ديگري در حال سقوط هستند. ارباب‌شان در غرب دچار چالش جدي شده است و در عين حال، انقلاب اسلامي در يك نقطه بسيار بالايي سير مي‌كند.

وي با تأكيد بر اينكه "امروز بايد تلاش كنيم آن گفتمان خالص و اصيلي را كه امام مطرح كرد، بدون كمترين ناخالصي معرفي كنيم"، بيان داشت: آقا نيز فرمودند فرهنگ خالص ناب اسلامي و ببينيد چقدر دنيا تشنه اين فرهنگ ناب است.

روانبخش ادامه داد: ما امروز بايد اين گفتمان را در داخل و خارج شفاف كنيم. موج سوم اسلام‌خواهي در راه است. اگر ما اين كار را انجام دهيم، نه در داخل جريان‎هاي انحرافي مورد پسند مردم هستند و نه در خارج.

وي با يادآوري اظهارات روز گذشته گورباچف كه گفت "آثاري كه در غرب مي‌بينم، همان چيزي است كه در شوروي ديده بودم"، اظهار داشت: واقعاً اين نظامات در حال فروريختن است و تنها چيزي كه مي‌تواند نسخه جايگزين باشد، همان تفكر اسلام ناب است، بنابراين، خيلي وحشت كرده‌اند ولي ما در داخل هيچ نگراني نداريم، آنهايي كه نگران هستند از نظر فكري عقب هستند و اصولگرايان بايد بدون سهم‌خواهي پاي گفتمان بايستند.

عضو جبهه پايداري همچنين گفت: در انتخابات هم هركس شاخص‌هاي گفتمان امام و انقلاب را داشته باشد، ما از آن حمايت مي‌كنيم، چه خود ما در آن جريان باشيم و چه نباشيم.

وي با تأكيد بر اينكه همه بايد در قالب گفتمان حرف بزنند،‌گفت: طبيعي است روشي را كه آقايان الف و ب براي سهم خواهي انتخاب كرده‌اند، نمي‌پسنديم، بلكه به‌دنبال شاخص‌ها هستيم، اگر آن شاخص‌ها باشد، ولي ما هم در آن جمع نباشيم، حمايت مي‌كنيم.

روانبخش به تيتر روزنامه شرق در دفاع از نظام سرمايه‌داري اشاره كرد و گفت: روزنامه شرق كه روزنامه‌اي بود كه وقتي تعطيل شد، بوش اظهار تأسف كرد، با آقاي زيباكلام مصاحبه كرده و گفته مردمي كه در وال‌استريت تظاهرات كردند، در واقع سد معبر كرده‌اند. من يادم مي‌آيد وقتي در زمان شاه در قم بوديم، پليس گفت كه شما سد معبر كرديد و به ما حمله كرد.

وي ادامه داد: جنبش مردمي آمريكا را سد معبر تلقي مي‌كنند و مي‌گويند نظام سرمايه‌داري از اين بحران عبور خواهد كرد. اين يعني اين‌قدر نوكران فكري غرب در داخل روحيه خود را باختند كه وي به عنوان يك نظريه‌پرداز در تيتر روزنامه شرق به آن‌ها روحيه مي‌دهد كه نگران نباشيد، از اين مسأله عبور خواهيم كرد.

عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني با يادآوري بيانات رهبر انقلاب در كرمانشاه در مورد حزب گفت: ايشان فرمودند ما آن حزبي را كه براي قدرت آمده باشد، تأييد نمي‌كنيم. حزب شكل گرفته كه به قدرت برسد، تشكلي را تأييد مي‌كنيم كه براي قدرت نيامده است، براي گسترش فرهنگ اسلام و ارزش‌هاي اسلامي آمده است و آقا فرمودند همين‌ها در انتخابات پيروز مي‌شوند.

وي اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب، حزب با شاخص‌ها و كاركردهاي غربي را نمي‌خواهند و براي ملت ايران نيز جا نمي‌افتد. اگر يك حزب در كشور همايش بگيرد ببينيد چند نفر شركت مي‌كنند. در مقابل، جبهه پايداري كه به‌دنبال گفتمان است، ظرفيت بالايي دارد و اگر همايش‌هاي آن را در استان‌ها مانند قم ببينيد، معلوم مي‌شود كه ظرفيت حزب چقدر است و ظرفيت گفتمان چه ميزان است.

عضو جبهه پايداري با بيان اينكه "ما به دنبال تحقق و گسترش فكر امام هستيم و مواضع ما نسبت به آقاي هاشمي خيلي شفاف است"، گفت: در عين حال، افرادي كه گويا براي خود وظيفه تخريبي تعريف كرده‌اند، همه چيز مي‌گويند. يكي ما را به هاشمي منسوب مي‌كند و ديگري به جريان انحرافي.

وي با يادآوري اين جمله از "هابز" كه اگر مي‌خواهيد دروغ بگوييد، دروغ بزرگ بگوييد تا درصدي از آن دروغ بزرگ را مردم قبول كنند، افزود: اين دروغ‌هايي كه مي‌گويند دروغ بزرگ است به اين اميد كه درصدي از آن را مردم قبول مي‌كنند.

روانبخش خاطرنشان كرد كه جبهه پايداري شكل گرفته بر مبناي همان گفتمان امام است كه امروز رهبر انقلاب پرچمدار آن است و آقا خون دل خوردند تا اين خط امام را در اين فراز و نشيب‌ها پيروز و حفظ كنند.

وي همچنين گفت: سال 84 كه اين گفتمان براساس خط امام شكل گرفت و اثر گذاشت، بيداري اسلامي منطقه و جنبش وال‌استريت را از اين خط مي‌دانيم. آقاي احمدي‌نژاد با سخنراني‌هاي داخلي و خارجي نقش به‌سزايي ايفا كرد و متأسفانه اكنون يك نفر پيدا شده كه جرياني شكل داده و مي‌خواهد اين ظرفيت را مصادره كند. اگر اين گفتمان با اين اهميت مصادره شود، هزينه زيادي دارد.

عضو هيئت علمي موسسه امام خميني ادامه داد: آيت‌الله مصباح از تابلويي حمايت مي‌كند كه تابلوي اصيل گفتمان سوم تير است، تا هركس مي‌خواهد راه درست را انتخاب كند، روشن شود راه حق كدام است و باطل كدام.

وي با تأكيد بر اينكه سعي مي‌كنيم با خط كش و معيارهايي كه رهبري تبيين فرمودند، حركت كنيم و در هر موضع‌گيري سعي مي‌كنيم آن را با مواضع آقا تطبيق دهيم، گفت: اگر اينگونه شود قطعاً موفق خواهيم شد.

روانبخش با طرح اين سؤال كه "آيا نظام ليبرال دموكراسي غرب حاضر است رفراندوم بگذارد كه آيا مردم،اين نظام را مردم مي‌خواهند يا نه؟"، افزود: ما مدعي هستيم كه اگر امروز رأي گيري شود، آن 99 درصد به ضد ليبراليسم رأي مي‌دهند. آنهايي كه ادعاي دموكراسي دارند و مي‌گويند مردم اراذل هستند، حالا وقت آن رسيده است كه ليبرال دموكراسي غرب خود را به رفراندوم بگذارد كه آيا مردم اين نظام مي‌خواهند يا نه؟

وي در پايان تصريح كرد: مشروعيت آنها به رأي مردم است. ما كه مشروعيت الهي داريم و مردم را در كف خيابان هم داريم. 86 درصد پاي صندوق رأي هم داريم. شما كه مشروعيت‎تان براساس رأي مردم است، امروز مردم 99 درصد مي‌گويند نمي‌خواهيم، مي گوييد دروغ مي‌گويند، زير نظر ناظران بين‌المللي كه ايران هم جزو آن باشد، رفراندوم برگزار كنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پاسخ به شبهات هاشمي, حجت‌الاسلام روانبخش, اعتماد از دست رفته, رأي تزئيني, ,