حجت‌الاسلام يحيي‌زاده در غرفه رجانيوز:
قرآن دستور مي‌دهد به‌گونه‌اي سخن نگوييد كه برداشت ناصواب از آن شود /امضاكننده نامه انتقاد از برخورد با مديرمسئول رجا هستم
 

 

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخي اظهارنظرهاي انحرافي و چند پهلو در حوزه فرهنگ به دستور قرآني براي پرهيز از استفاده از ادبيات متشابه در محكمات اشاره كرد و گفت: نبايد به‌گونه‌اي سخن گفته شود كه برداشت‌هاي ناصواب از آن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد جلال يحيي‌زاده با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه "آيا سياست‌هاي فرهنگي در دولت دهم نسبت به دولت نهم تغيير كرده است"، گفت: در اين زمينه بحث‌هايي در كميسيون فرهنگي مجلس نيز شده است اما آنچه كه محسوس است برآورده نشدن انتظارات متدينين و مردم ارزشي است.

وي اظهار عقيده كرد كه بسياري از ناهنجاري‌هاي فرهنگي ناشي از طراحي‌هاي سازمان يافته و همه جانبه دشمن است و تلاش‌هاي دشمن براي تهاجم فرهنگي با ابزار اينترنت و شبكه‌هاي ماهواره‌اي بيش از تلاش‌هاي دولت است، در عين حال، اگرچه دولت در بسياري از موارد به آن برنامه‌هاي مساعد ضد فرهنگي كمك نمي‌كند اما به اندازه كافي براي مقابله با اين برنامه‌ها هم كاري نمي‌شود.

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري برخي اظهارات رئيس‌جمهور در مورد اعتقاد نداشتن به جنگ فرهنگي نيز گفت: شايد منظور رئيس‌جمهور همان معنايي باشد كه در ذهن بزرگان نظام است اما در شأن رئيس‌جمهور نيست كه به‌گونه‌اي سخن گفته شود كه برداشت‌هاي ناصواب از آن شود.

وي با اشاره به توصيه قرآن كريم در اين زمينه افزود: در صدر اسلام گاهي مسلمانان مطالبي بيان مي‌كردند كه مورد سوء استفاده مشركان قرار مي‌گرفت و قرآن فرمود "لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا و اسمعنا".

عضو فراكسيون روحانيون مجلس ادامه داد: دستور اسلامي براي ماست كه در محكمات با ادبيات مشابه سخن نگوييم كه مورد سوء استفاده واقع شود.

وي با يادآوري نشريه موهن روزنامه ايران گفت: اين نشريه كام همه را تلخ كرد و همان چند مطلب مسأله‌داري كه در اين نشريه وجود داشت، در شأن دولت و نيروهاي ارزشي نبود.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در مورد اعتبارات فرهنگي تخصيص يافته از سوي دولت اظهار داشت: اگرچه فرهنگ هنوز مظلوم است اما افزايش اعتبارات نسبت به قبل خيلي خوب بوده است، در عين حال، گاهي اراده‌ها، تصميمات و رويكردها، هماهنگ و متناسب با افزايش اعتبارات نيست و انتظار مي‌رود در كنار افزايش اعتبارات، رويكردها نيز سالم باشد و مديران نيز معتقد به نگاه فرهنگي باشند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه برخي معتقدند نگاه‌هاي فرهنگي رئيس‌جمهور با توجه به شناخت و سابقه‌اي كه از او دارند، سالم است و رويكردهاي انحرافي مانند همان نشريه روزنامه ايران ناشي از نگاه‌هاي اطرافيان رئيس‌جمهور است، بيان داشت: يكي از ايرادهاي عمده نمايندگان اصولگرا در مجلس نيز نسبت به همين جريان انحرافي است و من هم معتقدم اغلب مواضع چالش برانگيز كه از سوي رئيس‌جمهور در حوزه فرهنگ بيان مي‌شود، از سوي اين جريان تنظيم مي‌شود.

يحيي‌زاده ادامه داد: با اين حال، عمده نظارت مجلس جنبه استطلاعي دارد نه استصوابي و ما در كميسيون فرهنگي نيز در جلسات مختلف نظرات خود را نسبت به اين جريان اعلام كرده‌ايم.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به سؤالي مبني بر آرايش سياسي اصولگرايان و اينكه با توجه به حضور آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله مصباح يزدي اميدواري در مورد وحدت وجود دارد، اظهار داشت: من هم به همين پيش‌بيني معتقد هستم، چرا كه امام راحل مي‌فرمود اگر تمام 124 هزار پيامبر در يك‌جا جمع شوند، با هم اختلافي نخواهند داشت و در روايات شريفه نيز داريم كه "علماء امتي كانبياء بني اسرائيل" يعني علماي امت را تشبيه به پيامبران امت مي‌كنند.

وي ادامه داد: با توجه به خلوصي كه در آقايان وجود دارد، احتمال وحدت زياد است و بايد تأكيد كنم كه مواضعي هم كه اكنون از سوي علما بيان مي‌شود، به هيچ وجه با انگيزه‌هاي مادي نيست، بلكه بر روي كبراي مسئله اتفاق نظر دارند و بحث در قسمت دوم و به‌اصطلاح صغراي مسئله است.

عضو فراكسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به سؤال ديگري در مورد برخورد با مدير مسئول پايگاه اطلاع رساني رجا در پي شكايت‌هاي آقاي علي لاريجاني و لزوم سعه صدر مسئولين تراز اول كشور گفت: بنده از امضاكنندگان نامه‌اي هستم كه از اين موضع در قبال مديرمسئول رجا انتقاد كرديم و اين نوع برخورد هم خلاف انتظار ما بود، هم از دكتر لاريجاني خواستار سعه صدر بيشتري هستيم.

وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نيز بارها به مسئولين به‌ويژه در يكي دو سال اخير در مورد سعه صدر و انتقادپذيري تأكيد داشته‌اند و اگر يك سايت يا خبرگزاري خودي حتي اگر لغزش داشته باشد، حتماً بايد با سعه صدر برخورد كنند، حتي در مقابل مخالفان نظام نيز بزرگان توصيه به صبر و سعه صدر مي‌كنند كه اگر بخشي از انتقادات ولو غرض ورزانه آن‎ها نيز مورد استفاده است، بهره‌برداري كنيد، بنابراين، رسانه‌هاي خودي كه جاي خود را دارند و نبايد براي آن‌ها شمشير را از غلاف بيرون كشيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حجت‌الاسلام يحيي‌زاده, غرفه رجانيوز, امضاكننده نامه انتقاد, برخورد با مديرمسئول رجا, دستور قرآن, برداشت ناصواب, اظهارنظرهاي انحرافي, برآورده نشدن انتظارات متدينين, ,