حميد رضا مقدم‌فر در غرفه رجانيوز:
تاكتيك اصلي جريان فتنه مشاركت فعال با مهره‌هاي سفيد است/ هركس در سلامت انتخابات تشكيك كند قطعاً خائن است
 مدير عامل سابق خبرگزاري فارس تاكتيك اصلي جريان فتنه در انتخابات مجلس آينده را مشاركت فعال با استفاده از مهره‌هاي سفيد خواند و تأكيد كرد كه امروز هر كس بخواهد ادبيات و تاكتيك‌هاي اين جريان در زمينه شبهه در سلامت انتخابات را بازتوليد كند، خائن است.

حميد رضا مقدم‌فر با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به این سوال که جریان فتنه در آینده چه برنامه‌هایی دارد، با بیان اینکه اين جريان بعد از 9 دي 88 دچار فروپاشي شده است، گفت: اگرچه جریان فتنه امروز ظرفيت اجتماعي ندارد اما ظرفيت‌هاي خاص خود را دارد و آن عناصري كه فتنه را رقم زدند، هنوز از داخل و بیرون از زندان مشغول هستند.

وي همچنين گفت: جریان فتنه به دنبال استفاده از فرصت‌ها برای بازگشت مجدد به حاكميت هستند که يكي از اين فرصت‌ها، مجلس است.

این کارشناس مسائل سیاسی، "مشاركت فعال، مشروط و تحريم" را سه تاکتیک فتنه گران برای انتخابات مجلس دانست و افزود: البته تاکتیک اصلی آنها مشاركت فعال است و دو تاكتيك ديگر، فرعي است.

وی در توضیح این مطلب گفت: يعني خاتمي و ديگران در پيشبرد هدف مشاركت مشروط براي نظام شرط بگذارند به این معنا که فتنه‌گراني كه بايد محاكمه شوند و جمهوري اسلامي بنا بر مصالحی آنها را آزاد گذاشته است، بيايند شرط بگذارند و يا بعضي‌ از آنها بيان كنند كه اين نظام به درد نمي‌خورد و آن را تحريم كنند، هر دو تاكتيك است اما تلاش اصلي آن‌ها بر محور مشاركت فعال است.

مقدم‌فر افزود: جریان فتنه به دنبال مهره‌هاي سفيد هستند كه بتوانند از فيلترهاي شوراي نگهبان رد کنند و با پول و سرمايه‌هايي که دارند، با مشارکت فعال در مجلس نفوذ دهند اگرچه در تابلوي ظاهرشان، مشاركت مشروط و تحريم را مطرح می‌کنند اما در واقع به شدت فعال هستند،‌ چرا كه نمي‎خواهند به حيات سياسي بازگردند.

وی اظهار داشت: آن‌ها با این گمان که نيمه‌جاني براي‌شان باقي‌مانده است، از اين نيمه‌جان مي‌خواهند استفاده كنند بلكه بتوانند به اندازه همين تعدادی كه در اين مجلس هستند، در مجلس بعد حضور داشته باشند.

مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تشکیک دوباره هاشمي رفسنجانی درباره سلامت انتخابات گفت: هر شخصي كه امروز بخواهد تاكتيك جريان فتنه را تكرار كند، خائن است.

وی در توضیح تاکتیک جریان فتنه گفت: این تاکتیک که از سوی امريكا، اسرائيل و انگليس به عنوان رمز عمليات تبیین شد، همان چيزي بود كه آقاي ابطحي در دادگاه گفت که تقلب رمز آشوب است، يعني تشكيك در انتخابات.

مقدم‌فر با یادآوری اینکه در انتخابات گذشته مقدمه تهمت تقلب، زمينه‌چيني‌هاي كميته صيانت از آرا و تشكيك در سلامت انتخابات بود، اظهار داشت: هركسي که بخواهد همان رویه گذشته را ادامه دهد و در سلامت انتخابات تشکیک ایجاد کند، بین مردم خائن تلقي مي‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه زماني این ممكن بود كه مردم درصحت و سقم این تشکیک‌ها و تهمت‌ها تأمل كنند، گفت: اما امروز مردم ما تاريخ دوساله‌اي را پشت سر گذاشتند دیدند كه اين تهمت چه كرد و چه هدف و افقي را در سر داشت به همین دلیل است که امروز مردم به هر كس كه اين بيان را داشته باشد، به عنوان خائن نگاه مي‌كنند.


 
مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس در ادامه در خصوص شكايت علی لاريجاني از مدیر مسئول رجا با بیان اینکه مسئولان بايد سعه صدر داشته باشند، افزود: درست است كه دستگاه قضايي مرجع اين قضايا است و درست است كه در برخي رسانه‌ها افراط و تفريط داريم اما بايد از مسئولين توقع سعه صدر داشته باشيم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها هم باید ملاحظه داشته باشند خصوصاً ملاحظه مسئولانی كه در رئوس نظام هستند و آقا تأكيد دارند كه بايد مورد احترام قرار گيرند، احترام آقاي احمدي‌نژادي هم كه خيلي از او گله داريم، بايد در رسانه حفظ شود.

مقدم‌فر با یادآوری اینکه شكايت از مدیر مسئول رجا موجب دلگيري اصحاب رسانه خصوصا طيف حزب‌اللهي اين عرصه شد، تصریح کرد: ما در اين چند ساله كه آقاي لاريجاني در مجلس بودند، شاهد شكايتی از ایشان نبودیم اما اخيراً‌ اين نوع شكايت‌ها آن هم كسي مثل آقاي نيلي كه فرزند انقلاب است، قطعاً اقدام صحيح و پسنديده‌اي نيست.

در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، حميدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران، اين معاونت‌ را معاونتي راهبردي در عرصه جنگ نرم فرهنگي برشمرد و گفت: به اين دليل كه رسالت پيش برندگي انقلاب اسلامي جزو وظايف سپاه پاسداران است و احساس مي‌كند كه نسبت به ابعاد انقلاب نه فقط در بعد دفع تهديد بلكه در بعد پيشرفت انقلاب و پيش برندگي آن وظيفه دارد.

مقدم‌فر با بيان اينكه امروز در مواجهه با جنگ نرم هستيم، افزود: ما هم بايد از نظام‌مان در برابر جنگ نرم دشمن دفاع كنيم و هم در عمق‌بخشي و پيشرفت انقلاب اسلامي فعال شويم، خصوصاً امروز كه پيام انقلاب اسلامي در حال جهاني شدن است.

وي با يادآوري اينكه بيداري اسلامي در منطقه با تأسي از انقلاب اسلامي است، اظهارداشت: سپاه پاسداران احساس كرد كه نياز است در اين زمينه با اولويت اقدام كند، البته سپاه مدت‌هاست اين حركت را شروع كرده است اما يك احساس خلايي شد كه بايد معاونت راهبردي در زمينه مسائل اجتماعي و فرهنگي تشكيل دهد و به همين منظور يك معاونت تشكيل شده است و بنا دارد در سطح راهبردي در اين موضوع فعاليت كند.

اين فعال فرهنگي با بيان اينكه سطح اين فعاليت كاملاً بيروني و يك مأموريت فرهنگي نسبت به جامعه است، تصريح كرد: سپاه، معاونت‌هاي فرهنگي زيادي دارد كه همه مربوط به داخل خود سپاه است، اما وظيفه معاونت فرهنگي مربوط به داخل سپاه و اقدامات فرهنگي براي كاركنان و خانواده‌هاي آنها نيست.

وي اضافه كرد: در عرصه‌هاي فرهنگي مثل كتاب، فيلم، رسانه و در تمامي حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و آن بخشي كه نياز به دفاع است و رخنه ايجاد شده و بايد دشمن را پس زد، بايد فعاليت كنيم.

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه بخش ديگر از وظايف معاونت فرهنگي- اجتماعي سپاه را توسعه انقلاب عنوان كرد و افزود: بايد پيام و پيشرفت انقلاب اسلامي را به دنيا رساند كه در هر دو بخش، اين معاونت كار مي‌كند. حدود كار آن هم به اندازه تمام حوزه‌هاي فرهنگي است، در اصل حوزه‌هايي كه دشمن ورود كرده است و آنجايي كه براي پيشرفت و پيش‌برندگي انقلاب لازم است، سپاه ورود كرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تاكتيك اصلي جريان فتنه, مشاركت فعال, مهره‌هاي سفيد, حميد رضا مقدم‌فر, شبهه در سلامت انتخابات, ,