بیژن نوباوه در غرفه رجانيوز:
رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند رئيس صداوسيما را من نصب مي‌كنم اما اداره سازمان نياز به نظارت و قانون دارد
 
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه حدود دو سال است كه قانون نظارت بر صدا و سيما در دست بررسي است و از 99 ماده به 66 ماده و اكنون به 36 ماده تقليل پيدا كرده است، گفت: مهم‌ترين مسئله‌اي كه در اين قانون مطرح است، نحوه نظارت بر صدا و سيما است.

بيژن نوباوه با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در مورد مراحل تصويب قانون اداره و نظارت بر صداوسيما گفت: كار كارشناسي بسيار زيادي بالغ بر صدها ساعت بر روي اين طرح شده است و كارشناسان مركز پژوهش‌هاي مجلس، صدا وسيما و كارشناسان روان‌شناسي به‌طور فعال در اين زمينه همكاري كرده‌اند.

وي با بيان اينكه "در اين طرح سعي كرديم مشكلات را بشناسيم و بتوانيم اكثريت هدف‌ها را پوشش دهيم"، اظهار داشت: در بعضي از بندها مشكل وجود دارد، در برخي موارد، سازمان صدا و سيما مخالفت دارد و بعضي از نهادها و وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت فناوري و اطلاعات نيز درباره مالكيت فركانس مسائلي را مطرح مي‌كنند، اما به نظر من همه اين‌ها قابل بحث است.

طراح طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسيما، مهم‌ترين مسئله‌اي را كه در اين قانون مطرح است، نحوه نظارت بر صدا و سيما دانست و در پاسخ به اين سؤال كه "آيا اين قانون، مسئولان را پاسخ‌گو مي‌كند"، گفت: بالاخره نظارت، بايد ضمانت اجرايي داشته باشد كه آن‌ها را ملزم به پاسخگويي كند.

وي ادامه داد: نظارتي كه اكنون بر صدا و سيما وجود دارد، استصوابي نيست. اگر اينگونه بود، مسئولان ملزم به پاسخگويي بودند.

نوباوه با اشاره به طرح نظارت بر سازمان صداوسيما گفت: طبق ماده 175 قانون اساسي، عزل و نصب رئيس سازمان صداوسيما در اختيار مقام معظم رهبري است و اين مسأله مخدوش نمي‌شود.

وي ادامه داد: قانون اين است كه صدا و سيما بايد نظارت پذيرتر باشد، قانون اساسي هم تصريح مي‌كند كه صدا و سيما بايد با قانون اداره شود، مقام معظم رهبري نيز بارها فرموده‌اند كه من عزل و نصب مي‌كنم و اين بدين معنا نيست كه من اداره مي‌كنم، بلكه نياز به قانون دارد و انتقادهايي هم كه مي‌شود، نبايد به حساب مقام معظم رهبري نوشته شود كه اين مسأله يك ساز و كار قانوني مي‌خواهد.

نوباوه با يادآوري حضور دو نفر به نمايندگي از هر قوه در شوراي نظارت بر صدا و سيما گفت: اما هيچ ضمانت اجرايي براي رعايت نظرات اين شورا از سوي سازمان وجود ندارد، در حالي كه اين نظارت خيلي كامل است، تمام برنامه هاي صدا و سيما را در بر مي‌گيرد و ده‌ها كارشناس كار مي‌كنند.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين وحدت اصولگرايان بايد حول اشخاص باشد يا گفتمان، گفت: همه صحبت از وحدت مي‌كنند و كسي نيست كه بگويد وحدت بد است، ولي اينكه چگونه وحدت عملي شكل بگيرد و "گفت‌وگو محور" و "منطق محور" باشد راه مشكل‌تري دارد.

وي ادامه داد: اگر ما كار را به جايي رسانديم كه منطق پذير باشد و منطق آن استوار باشد، منطق مي‌تواند وحدت ايجاد كند.

نوباوه با تأكيد بر حركت اصولگرايان به سمت وحدت منطقي و نه غوغاسالاري افزود: در اين 33 سال انقلاب از اين تجربه‌ها بسيار زياد داشتيم، هم اردوگاه اصلاح‌طلبان را به اشكال مختلف ديديم، هم اصولگرايان را و موانع وحدت را ديديم.

وي ادامه داد: اصلاح‌طلبان در دوره دوم مجلس‌شان شكست بزرگي خوردند؟ علت اين بود كه در داخل خودشان چندگانگي داشتند، حتي از لحاظ ايدئولوژيك نيز با هم اختلاف داشتند و وحدت منطقي نداشتند و فقط در يك زمان خاصي وحدت استراتژيك داشتند.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس خاطرنشان كرد: اگر وحدت در اردوگاه اصولگرايان همچنين رويه‌اي داشته باشد، محكوم به شكست است، ولي اگر وحدت منطقي براي مقابله با جريان مقابل باشد، قطعاً ماندگارتر خواهد بود.

وي با بيان اينكه جريان شكل گرفته به‌نام 7+8 نياز به گفتمان دارد و بايد شاخصه‌هاي آن معلوم شود، افزود: حتي بايد معلوم شود چرا مي‌گوييم 7+8 و مثلاً نمي‌گوييم 7+9، حتماً‌ دليلي دارد. مبناي منطقي و علمي اين گروه‌ها بايد مشخص باشد تا در آينده ماندگاري آن بيشتر شود.

نوباوه در پايان تصريح كرد: نبايد اين‌طور باشد كه امروز با فشارهايي وحدت صورت گيرد و فردا در لايه‌هاي پنهان رفتارهاي غيرمنطقي نشان دهند و اردوگاه تبديل به چند جزيره شود كه حرف مشخصي را نمي‌توانند بزنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بیژن نوباوه, نحوه نظارت بر صدا و سيما, ,