فاطمه آليا در غرفه رجانيوز:
اميدواريم در پرونده فساد بانكي ضعيف‌كشي نشود/ با ادعاي "آراي تزييني" مي‌خواهند فضاي بي‌اعتمادي درست كنند
 

 

عضو كمسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با تأييد بررسي ارتباط سه يا چهار نماينده مجلس با عوامل فساد بانكي اخير، گفت: اميدوار هستيم همان‌طور كه آقاي اژه‌اي در رسانه‌ها گفتند در رسيدگي به اين پرونده ضعيف كشي نشود و هر كس از هر نهاد و ارگاني آگاهانه يا ناآگاهانه در شكل‌گيري و تقويت اين تخلف بزرگ سهمي داشته است، بدون تبعيض مورد رسيدگي قرار گيرد.

فاطمه آليا در بازديد از غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات با يادآوري بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه با دستمال كثيف نمي‌توان شيشه را پاك كرد، افزود: اگرچه طبق قانون تا زماني كه اتهام است و جرم ثابت نشده، نبايد نامي افشا شود ولي اميدواريم كه زودتر به اتهام اين نمايندگان رسيدگي شود و از كليت مجلس رفع اتهام شود.

وي خاطر نشان كرد: نمايندگاني كه متوجه شدند كه برخي از همكاران‌شان با اين ماجرا مرتبط بودند، اتفاقاً از مجلس كه در رأس امور و نظارت كننده است، مي‌خواهند كه نتيجه اين شايعات را مشخص كنند.

آليا در ادامه با بيان اينكه به غرفه رجانيوز آمدم تا خالصانه از شما تشكر كنم، گفت: آنچه كه در اخبار موثق و جهت‌گيري‌هاي رجانيوز برجسته است، ‌شجاعت است و نشان مي‌دهد دست اندركاران اين پايگاه اطلاع رساني به دنبال منفعت شخصي نيستيد.

وي ادامه داد: امروز كه جبهه‌ها متفاوت شده است، جواناني كه در مجموعه رجا مشغول به فعاليت هستند، به يك معنايي درست مثل جواناني هستند كه زمان دفاع مقدس در مقابل دشمنان ايستادند و شما شجاعانه وارد كارزار اين جنگ فرهنگي شده‌ايد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با ابراز تاسف از اتفاقي كه از ناحيه رئيس مجلس براي مدير مسئول پايگاه اطلاع‌رساني رجا رخ داد، اظهار داشت: آقاي نيلي فرزند شهيد و جوان شجاعي است كه اميدوار هستيم به زودي مشكلي كه براي ايشان پيش آمد، جبران شود.

وي با بيان اينكه تعدادي از نمايندگان مجلس در اين خصوص نامه‌اي براي ارائه به مقام معظم رهبري آماده‌كرده‌اند، گفت: رئيس محترم مجلس گفتند كه مطلع نبودم و ديگراني از طرف ايشان اين كار را كردند كه ما سخن ايشان را قبول مي‌كنيم و اميدواريم كه جبران كنند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به اين سوال كه بي اعتماد كردن مردم به انتخابات كه با هشدار نسبت به تزييني بودن رأي آنها كليد خورده است با هشدار مقام معظم رهبري مبني بر اينكه ممكن است فضاي انتخابات براي ما چالش امنيتي ايجاد كند، چگونه قابل تحليل است و آيا قرار است از صحبت‌هاي اخير آقاي هاشمي اين چالش انتخاباتي ايجاد شود، تصريح كرد: مقام معظم رهبري به عنوان ولي فقيه كه در قله اشراف بر تمام حوزه‌ها هستند، بعضي هشدارها را در قالب يك ادبيات بسيار صميمانه و بزرگوارانه فرمودند كه همه بايد در اين زمينه مراقبت كنيم.

وي برگزاري انتخابات را از مهم‌ترين دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست كه نبايد مورد غفلت قرار بگيرد و گفت: به دليل اهميت انتخابات است كه آماج توطئه‌ها قرار مي‌گيرد و با تحليل فتنه 88 مشخص مي‌شود چقدر سرمايه مادي و معنوي و انساني گذاشته شد تا مهم‌ترين دستاورد انقلاب ما را خدشه دار كنند.

آليا تصريح كرد: واقعاً از آقاي هاشمي كه خودشان را سياست‌مدار و كهنه‌كار مي‌دانند و بعضاً ادعا مي‌كنند كه اتاق فكر نظام، مجمع تشخيص مصلحتي است كه ايشان رئيس آن هستند -و ما هم اميدوار هستيم كه همين‌‎گونه باشد- انتظار نداريم كه با اين توصيفاتي كه از زبان‌شان شنيديم، اين‌طور صحنه يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي انقلاب يعني انتخابات مورد تهاجم قرار بگيرد و ايشان پيشاپيش زمينه‌هايي شبيه زمينه‌هاي فتنه 88 را ايجاد كنند.

نماينده مردم تهران با مقايسه فضاي قبل از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با فضاي فعلي اظهار داشت: چند ماه قبل از انتخابات 88 هم با مسموم كردن فضا مي‌گفتند ممكن است در انتخابات تقلب شود و به همين دليل كميته صيانت از آرا را درست كردند.

وي با بيان اينكه "ما و بيشتر مردم شايد نمي‌توانستيم آخر كار اينها را پيش‌بيني كنيم كه چگونه با بيگانگان مرتبط هستند به جز مقام معظم رهبري كه سكان اين كشتي راخوب هدايت كردند"، افزود: الآن هم مي‌بينيم شرايط آن موقع در حال وقوع است و صحبت از آراي تزئيني كرده و فضاي بي‌اعتمادي درست مي كنند.

آليا با يادآوري اعتماد مردم به نظام خاطر نشان كرد: اگر كسي خودش به نظام بي‌اعتماد است، اين‌گونه دست خود را رو نكند، چرا كه مردم اعتماد كامل به نظام و انقلاب خود دارند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بدون ترديد كساني كه رأي مردم را تزييني مي‌دانند، به مردم توهين كرده اند، افزود: به نظرم آقاي هاشمي به خاطر اين ادبياتي كه به كار بردند، رسماً بايد عذرخواهي كنند و از حركت مردم و ابراز عشق و علاقه‌شان به مقام معظم رهبري كه در حقيقت پاسخ دندان شكني به اين اظهارات بود، عبرت بگيرند.

آليا در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه دشمنان انقلاب تلاش مي‌كنند كه سازشكاران و محافظه‌كاران بر سر كار بيايند، اظهار داشت: آنها غافل از اين هستند كه ملت ما فهميده است و گوش به اشارات مقام معظم رهبري دارند و هرگز با اين همه شهيد اجازه نخواهند داد كه محافظه كاران و سازشكاران و كساني سركار بيايند كه بخواهند پاي دشمنان به كشور باز شود.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين مكانيزمي كه براي وحدت اصولگرايان مطرح است، ظرفيت به دنبال كشيدن سرمايه اجتماعي گفتمان انقلاب اسلامي را دارد، گفت: همه اعتقاد داريم كه وحدت رمز پيروزي و بقاي جمهوري اسلامي است. همه ما براي وحدت تلاش مي‌كنيم چرا كه توصيه به وحدت هم جزو وصاياي حضرت امام بوده و هم از جمله تأكيدات مؤكد مقام معظم رهبري است و مخالف وحدت، مخالف آرمان‌هاي امام و انقلاب و شهداست.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: اينكه فضاي سياسي فعلي اگر كسي اظهارنظر اصلاحي انجام دهد، او را متهم مي‌كنند كه مخالف وحدت است، غيرمنصفانه است.

آليا در ادامه به روند مكانيزم وحدت اصولگرايان پرداخت و تصريح كرد: واقعيت اين است كه شروع كار خيلي خوب بود و آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي در قضيه وحدت اصولگرايان ورود پيدا كردند كه هر دو از ذخير‌ه‌ها و سرمايه‌هاي انقلاب هستند و براي همه ما اميد دهنده بود و شكر آن را به‌جاي آورديم.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه منشور اصولگرايي گام خوبي بود كه برداشته شد، افزود: اما آن چيزي كه الآن اتفاق افتاده، مورد نقد است اگر ما يك نظام حزبي داشتيم، نقدي وارد نبود، به هرحال احزاب ما مي‌آيند و سازوكار وحدت را پيگيري مي‌كنند اما موضوع اصلي كه نبايد از آن غافل شد، اين است كه نظام سياسي ما نظام حزبي نيست.

وي اظهار داشت: من نظام حزبي را قبول دارم، چون خودم يك فرد سياسي و حزبي بودم و از ابتداي انقلاب در تشكيلات‌هايي مثل حزب جمهوري فعال بدوم اما با سازوكار فعلي فقط احزاب به وحدت مي‌رسند.

عضو جبهه پايداري با بيان اين پرسش كه مگر همه ملت ما عضو احزاب موجود هستند، ادامه داد: بدون شك درصد خيلي كمي از سرمايه اجتماعي ما يعني مردم حسينيه‌ها، هيئت‌ها و اعتكاف‌ها عضو احزاب هستند.

آليا تصريح كرد: اگر بخواهد در سايه تدابير آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي وحدت حداكثري صورت گيرد، بايد از بدنه اجتماعي جامعه و از همان گفتمان انقلاب اسلامي كه راه امام و منويات مقام معظم رهبري پيروي مي‌كنند و تبلور آن را در جبهه پايداري مي‌بينيم، به يك نسبت مناسبي در سازوكار وحدت قرار بگيرند.

عضو كمسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: اين منصفانه و عادلانه نيست حزبي كه در حدود چند صد عضو دارد، با دو نفر در سازوكار وحدت شركت كند و از مجموعه‌هاي ميليوني 9 دي و 22 بهمن هم دو نفر بيايند.

وي تصريح كرد: سازوكار وحدتي كه با محوريت آيت‌الله مهدوي كني شكل گرفته است، بايد به سمت وحدت ميان مردم حركت كند و وحدت فعلي تنها به وحدت احزاب مي‌انجامد.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، سهميه داشتن آقايان لاريجاني و قاليباف در اين سازوكار را از جمله نقاط ضعف 7+8 عنوان كرد و گفت: اين افراد حزبي نيستند و شائبه كانون‌هاي قدرت و ثروت هم با سهميه داشتن آنها در اين سازوكار تقويت مي‌شود كه اين ديد منفي را ميان مردم اصولگرا به وجود آورده است كه بايد اين شائبه را سريع براي مردم برطرف كنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ادعاي آراي تزييني, فضاي بي‌اعتمادي, پرونده فساد بانكي, ضعيف ‌كشي, فاطمه آليا, عوامل فساد بانكي, ,