جعفر فرجي در غرفه رجانيوز:
پاسخ به شبهه هاشمي در زمينه سلامت انتخابات/ جريان انحرافي به تعداد انگشت دست هم در بين فرمانداران همراه ندارد
 

 

فرماندار شهرستان ري با بيان اينكه "مگر كسي كه مي‌گفت در همه انتخابات‌ها اول هستم در دوره خود كاري مي‌كرد كه اكنون تصور مي‌كند، ديگران هم براي رأي آوردن از همان روش استفاده مي‌كنند"، اظهار داشت: تا مردم به آن‌ها رأي مي‌دادند از آن‌ها به‌عنوان هوشمندترين مردم دنيا ياد مي‌كردند و اكنون عوام و صدقه‌بگير.

جعفر فرجي با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به اين سؤال كه برخي مجدداً شبهه در مورد سلامت انتخابات را كليد زده‌اند و آقاي هاشمي نيز هشدار داده كه نبايد رأي مردم تزييني باشد، گفت: اگر کسی در این مملکت کوچک‌ترین کار اجرایی جمعی را انجام داده باشد، پیچیدگی ها و سختی های همراه كردن دو نفر را در این سیستم تجربه کرده باشد و از مکانیزم انتخاب هیئت اجرایی تا تعداد و مسئولین سر صندوق و ناظرین صندوق و کاندیداها و... مطلع باشد، می داند که چنین چیزی بیشتر مصرف خارجی دارد.

وي با بيان اينكه "دوست و دشمن بارها اغراق کرده اند و همه می دانیم که مردم ایران همیشه به خلق شگفتی در دنیا شناخته شده اند"، افزود: یکی از تبلورهای آن از دید ناظران داخلی و خارجی این بوده است که نتایج در انتخابات ها از پیش تعیین شده نیست.

فرماندار شهرستان ري با يادآوري انتخابات‌هاي رياست جمهوري در سال‌هاي 76 و 84 گفت: سال 76 در حالی که همه دنیا انتظار داشتند که ناطق نوری رأی بیاورد، خاتمی رأی آورد و در حالی که شیخ نشین ها و سفارت های غربی و عناصر داخل و خارج و همچنین نظرسنجی ها همه را مطمئن می کنند که گزینه های اصلی افراد شناخته شده تر هستند، یک‎دفعه احمدی نژاد ناشناخته می آید در برابر کسی که ربع قرن نماد حاکمیت و استوانگی نظام است، پیروز می شود و همه دنیا را شگفت زده می کند.

وي ادامه داد: بالاخره یک زمانی گفتند حماسه دوم خرداد یعنی از دید خود آن متولیان هم این کار آن‌قدر عجیب و خارق العاده بوده است که آن‌چنان انسان را تحت تاثیر عظمت و به رسمیت شناخته شدن حضور مردم قرار می داده است که نام حماسه به آن اطلاق کرده اند.

فرجي با اشاره برخوردهاي دوگانه در قبال رأي مردم گفت: بالاخره نمی شود ریاست جمهوری پنجم، ششم، هفتم، هشتم و مجلس سوم، پنجم و ششم و شورای شهر اول در پیام‌ها و بیانیه های آقایان و احزاب و گروه‌ها حماسه و نماد حقیقی بودن انتخاب مردم و نشان یک دموکراسی بی نظیر در جهان باشد و مردم ما متمدن ترین و هوشمندترین مردم دنیا شوند ولی تا رأی این مردم به‌دلیل کم‌کاری و بی عدالتی و یا مطالبه وضع بهتر به جریان دیگری متمایل شود، آرا تزیینی و مردم یک مشت قابلمه به دست، عوام، صدقه بگیر و... عنوان شوند.

وي همچنين گفت: کسی که ادعا دارد من در تمام انتخابات‎هایی که شرکت کردم، اول شدم و از مردم تشکر می کند و به آن افتخار می کند، با فرض درست بودن ادعا مبنی بر اولی ایشان، بايد جواب دهد آیا در همین کشور و با همین مکانیزم رأی آورده یا این چند سال اخیر همه چیز دگرگون شده و اگر شده، کدام مکانیزم حذف و یا اضافه شده است. آیا ایشان که در سابق اول می شده، در زمان خودشان کاری کرده اند که بلد هستند و الان مشکوک هستند كه آن كار شده باشد و تصور می کنند دیگران از آن استفاده می کنند که اول می شوند؟

اين عضو ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري دهم با يادآوري جلسه‌ي روز 25 خرداد نمايندگان كانديداها در حضور رهبر معظم انقلاب گفت: در انتخابات سال 88 همه این کسانی که ادعای تقلب کردند، در جلسه ای که در حضور مقام معظم رهبری بود، مدام تکرار و ابراز می کردند که ما مطمدن هستیم كه آرا را اگر بشماریم تغییری به‌وجود نمی آید و ما قبول داریم که مردم همین آرا را ریخته اند، فقط مشکل این است که تقلب قبل از انتخابات با گول زدن و فریب دادن مردم اتفاق افتاده است.

وي در توصيف مفهوم اين ادعا گفت: این یعنی ما بیشتر از مردم می فهمیم و مردم اشتباه کرده اند و از روی فریب خوردگی رأی‌شان را به کس دیگري داده‌اند. آقای کدخدایی هم گفتند که این صحبت ها یعنی اینکه ما قیم مردم هستیم و ما تشخیص می دهیم کدام رأی بر اساس عقل بوده و کدام نبوده است، این یعنی شورای نگهبان یک دستگاه نیت سنج باید اختراع کند تا بفهمد که چه كسي فریب خورده و چه کسی نخورده، بعد آراي فریب نخورده ها را محاسبه کنیم و آراي طرف مقابل این ها را که ادعا دارند بر اساس فریب خوردگی است، ابطال کنیم تا بحث تقلب برای آقایان حل شود.

فرماندار شهرستان ري در ادامه خاطرنشان كرد: نظام جمهوری اسلامی افتخار دارد با قاطعیت بگوید که در این نظام، هر رایی که در صندوق ها ریخته می شود، با هر نیت و جهتی هم که باشد، همان اعلام می شود و این را نتایج انتخابات های شگفت آور این نظام تایید می کند.

وي با بهت آور خواندن ادعاي افرادي كه می گویند نتایج انتخابات از پیش تعیین شده است، گفت: پس چرا هر دفعه با تجهیز بیشتری در انتخابات‌ها حضور پیدا می کنند؟ اگر نتایج معلوم است، برای چه کار عبث می کنند؟ بگویند طبق حکم عقل که هیچ، بر اساس تجربه ما دیگر حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم نه اینکه اقوام نزدیک و زیردستان را در کنار این افاضات، مأمور به سازماندهی و حضور قدرتمند در انتخابات مجلس کنند.

فرجي در پاسخ به اين سؤال كه "آیا ممکن است کانون های قدرت و ثروت بخواهند در نتایج انتخابات ها نفوذ کنند"، بيان داشت: یقینا این کانون‌ها به دنبال چنین كاري هستند و رهبری حکیم انقلاب نیز با مخاطب قرار دادن مردم در کرمانشاه اولین معیاری که به‌صورت محوری ترسیم کردند، این بود که مردم نماینده ای را انتخاب کنند که متصل به کانون های قدرت و ثروت نباشد. ذات ثروت و قدرت مادی به‌دنبال بسط خود است. البته باید دقت شود که اثرگذاری این کانون های قدرت و ثروت پیش از انتخابات و در جهت دادن به آراي مردم است نه در شمارش آرا یا دست بردن در آراي مردم.

وي اظهار عقيده كرد: البته ما معتقدیم و انقلاب هم نشان داده که الحمدلله قاطبه کلی انتخابات‌ها و نتایج انتخابات‌ها به‎دلیل وجود مکانیزم هایی در قانون اساسی مبنی بر بررسی صلاحیت افراد، سوابق مباحث مالی یا سوء استفاده های ناشی از پست و... توسط شورای نگهبان و همچنین وجود رکن رکین ولایت فقیه در هدایت افکار و معیارهای مردم بر اساس مفاهیم الهی از تبدیل شدن انتخابات ها به صحنه خیمه شب بازی عده ای معدود صاحب قدرت و ثروت و رسانه، همچون دموکراسی های غربی که صاحبان ثروت، رسانه ها را در اختیار دارند و افکار مردم را در انتخابات ها جهت می دهند و کاندیداهای خود را به قدرت می رسانند، همین‌طور صاحبان قدرت ثروتمندان را پوشش می دهند و این چرخه دائم در دستان عده ای معدود فاسد دست به دست می شود، جلوگیری شده است.

فرماندار شهرستان ري در پاسخ به سؤالي در مورد امكان شكل دادن به آراي مردم از سوي كانون‌هاي قدرت و ثروت و احتمال تأثيرگذاري جريان انحرافي با سازماندهي امكانات دولتي در استانداري‌ها و فرمانداري‌ها گفت: تا زمانی که صلاحیت افراد در شورای نگهبان بررسی می شود و از حضور افراد فاسد ولو ثروتمند و قدرتمند به عنوان کاندیدا در نظام جلوگیری می شود و تا زمانی که ولایت فقیه در نظام وجود دارد و مردم در انتخاب های نفرات تایید شده از شورای نگهبان گوش به کلام و معیارهای رهبری هستند، راجع به کلان انتخاب ها جواب منفي است، ممکن است آسیب هایی هم از نقاطی داشته باشیم که در اینجا جای بحث آن نیست.

وي در مورد نگرانی از جریان انحرافی نیز گفت: بدنه دولت مملو از نیروهای متدین و ولایی با نگاه‌ها و جهت گیری های مختلف سیاسی است، من مطمئن هستم در بین 400 فرماندار کشور اگر رأی گیری کنید، به تعداد انگشتان دست هم همراه با جریان انحرافی پیدا نمی کنید.

فرجي در پايان تصريح كرد: ممکن است این جریان با توجه به نیازی که به مجلس دارند، بخواهند با تهدید یا تطمیع فرمانداران یا استانداران فعالیتی کنند اما تاریخ انقلاب نشان داده است، داشتن قدرت و ثروت نمی تواند آراي قاطبه مردم را جهت دهد، هر چند که بايد برای آن مقدار کم، دل نگرانی از تاثیر کانون های قدرت و ثروت نیز چه از طرف جریان انحرافی باشد، چه از طرف کانون های دیگری نظیر شهرداری تهران، مجلس، دانشگاه آزاد و... همه افرادی که می توانند به نوعی به‌خاطر دسترسی به این کانون های قدرت و ثروت سهم خواهی كنند، مراقبت جدی كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : پاسخ به شبهه هاشمي, سلامت انتخابات, جعفر فرجي, جريان انحرافي بين فرمانداران, فرماندار شهرستان ري, ,