دكتر غلامحسين الهام در غرفه رجانيوز:
پرخاش‌گري وحدت‌شكن است نه تشكل داشتن/ جبهه پايداري براي حفاظت از سرمايه اجتماعي سوم تير ايجاد شد
 

 

عضو مؤسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه با پرخاش كردن يك حركت وحدت شكن است نه تشكل داشتن، گفت: با فحاشي هم نمي‌شود دعوت به وحدت كرد.

دكتر غلامحسين الهام با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به سؤالي در مورد حجم انبوه تخريب‌ها و اتهام‌زني‌ها عليه جبهه پايداري كه حتي عليه شخصيت‌هاي اخلاقي مانند حجت‌الاسلام والمسلمين آقاتهراني نيز مطرح مي‌شود، گفت: بايد از اين موارد عبور كرد چرا كه پرداختن به اموري كه اختلاف‌زاست و گريز از خط امام است، صحيح نيست.

وي با يادآوري فرمايش حضرت امام مبني بر اينكه "ايجاد يك تشكل جديد به معناي يك اختلاف نيست، بلكه اختلاف آن است كه به هم پرخاش كنيم،" افزود: متأسفانه برخي افراد صرفاً به اين جريان جديد (البته اگر آن را جديد مي‌دانند)، پرخاش نكردند، بلكه در اصول اختلاف ايجاد و شروع به پرخاش‌گري كردند.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: ما اگر مسير امام را انتخاب كرده‌ايم، اصل اين است كه بپذيريم جرياني است كه مخاطبان، ظرفيت‌ها و ديدگاه‌هاي متنوعي در آن وجود دارد كه با ديدگاه‌هاي تشكيلات‌هاي موجود اختلافاتي هم دارد و آن‌ها حق فعاليت دارد.

وي با بيان اينكه اگر اين حق را به رسمت بشناسند، اختلاف به وجود نمي‌آيد و مي‌شود به توافق رسيد، افزود: به هر حال پرخاش كردن يك حركت وحدت شكن است و تشكل داشتن وحدت شكن نيست، با فحاشي هم نمي‌شود دعوت به وحدت كرد.

عضو جبهه پايداري در پاسخ به سوالي در خصوص شيوه حضور اين جبهه در انتخابات گفت: پرداختن به مسائل تاكتيكي انتخابات زود است و تعهد دادن نسبت به شرايطي كه ارزيابي در مورد آن‌ها كامل نشده، درست نيست.

اين كارشناس مسائل سياسي خاطر نشان كرد: آنچه كه مأموريت و مسئوليت تشكلي مثل جبهه پايداري است، گفتماني است و بايد براي تبليغ گفتمان تلاش شود و تلاش هم بر اين مسأله متمركز باشد كه مجلس با حداكثر ظرفيت از نيروهاي معتقد به اين گفتمان و اصول‌گرايان شكل بگيرد.

وي در توضيح اين مطلب تصريح كرد: اگر در چارچوب وحدت اصولگرايان مي‌خواهيم حرف بزنيم، بايد تلاش كنيم كه نمايندگاني با منشور اصولگرايي وارد مجلس شوند كه اين يك تلاش اساسي و رسالت امروز ماست.

الهام در پاسخ به اين سوال كه آيا مكانيزم 7+8 سرمايه اجتماعي حاصل از سوم تير و 22 خرداد را مورد توجه قرار داده است يا در دل 7+8 اين سرمايه اجتماعي وجود دارد، اظهار داشت: اين نگراني وجود دارد و بايد تلاش كرد كه اين سرمايه اجتماعي با شور و نشاط به حركت خود ادامه دهد تا بتواند در مقابل فتنه‌هاي بعدي مشابه تهديدهايي كه تكيه‌گاه‌هاي فتنه در سال 88 ايجاد كردند و الآن هم به آن دامن مي‌زنند و قصد انجام حركت جديد را دارند، بايستند.

عضو مؤسس جبهه پايداري گفت: شايد يك دليل براي اينكه به حركت جبهه پايداري، حركت گفتماني گفته مي‌شود همين است كه سرمايه اجتماعي بالفعل در جامعه بماند و نقش آفريني كند.

وي ادامه داد: اين رويكرد، داعيه جبهه پايداري بوده است و فكر مي‌كنيم كه اگر اين دغدغه وجود نداشت، نيازي هم به ايجاد اين تشكل نبود، اما اين خلأ احساس شد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات علي لاريجاني مبني بر اينكه عده اي با فتنه تجارت مي‌كنند، اظهار داشت: روشن است كه اين حرف، يك حرف سياسي است و يك استدلال مبنايي اصولگرايانه نيست.

الهام خاطرنشان كرد: البته هر كس بخواهد با هر ارزشي تجارت كند، امر مذمومي است، اما اگر فردي بخواهد هر نوع اشتباه و خطاي خود را با اتهام زدن به ديگري و يا رقيب بپوشاند و كتمان كند، اين هم سوداگري است و با سوداگري سياسي نمي‌شود با سوداگري مبارزه كرد، بلكه بايد بر اصول و اخلاق تكيه كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جبهه پايداري, حفاظت از سرمايه اجتماعي, سوم تير, دكتر غلامحسين الهام, پرخاش‌گري وحدت‌شكن, دعوت به وحدت, ,