محمد حسن قديري ابيانه در غرفه رجانيوز:
كلينتون با ناشي‌گري حمايت و هدايت فتنه 88 را لو داد/ دو روز قبل از 3 تير به هاشمي گفتم بر اساس نظرسنجي‌ها بازنده‌ايد

 

يك كارشناس مسائل سياسي با يادآوري اظهارات اخير هيلاري كلينتون در مصاحبه با بي‌بي‌سي، وي را جزو ناشي‌ترين وزيران خارجه تاريخ امريكا خواند و گفت: اينكه امريكا چنين وزير خارجه ناشي‌اي دارد، براي ما نعمت است! با اينكه كلينتون گفت "خيلي‌ها به ما گفتند نگوييم ما از جنبش سبز حمايت مي‌كنيم" اما در مصاحبه‌اش گفت ما هم حمايت كرديم و هم هدايت.

محمد حسن قديري ابيانه با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به اين سوال كه "رهبر انقلاب نسبت به چالش امنيتي در انتخابات آينده هشدار داده بودند، اين چالش امنيتي چه چيزي مي‌تواند باشد"، گفت: آقاي اوباما گفته است كه بايد در ايران دولت مردمي سركار بيايد و ما حمايت مي‌كنيم، طبيعتاً آنها اگر از دولت حمايت كنند، نمي‌گويند دولت نامردمي است، برعكس دولت‌هاي مردمي را نامردمي معرفي مي‌كنند و اين يعني اعلام پيشاپيش دخالت در انتخابات ايران.

وي اظهار داشت: اين اظهارات اوباما به معناي سرازير شدن ميلياردها دلار پول در انتخابات مجلس و رياست جمهوري براي سر كار آمدن كساني است كه با ولايت زاويه دارند.

قديري ابيانه با يادآوريفرمايش حضرت امام كه "فرمودند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد"، تصريح كرد: اين‌ها هم اين را خوب مي‌فهمند و سياست‌شان اين است كه ولايت فقيه را تضعيف كنند، هركسي كه با رهبري زاويه پيدا كند، مورد حمايت آنهاست.

وي با بيان اينكه آنها سعي مي‌كنند انتخابات را امنيتي كنند، گفت: اگر سالم‌ترين انتخابات در دنيا هم برگزار شود، آن را به تقلب و دروغ نسبت مي‌دهند و اين روشي است كه در پيش خواهند گرفت؛ سعي مي‌كنند ترور را در كشور دامن بزنند و سعي مي‌كنند افكار عمومي را تحريك كنند و البته اين از دشمن چيز عجيب و بعيدي نيست.

قديري ابيانه خاطر نشان كرد: خانم كلينتون هم در مصاحبه اخير خود نكته بسيار مهمي را مطرح كرد كه "ما تلاش كرديم اين مسأله كه ما حامي و عامل اصلي جنبش سبز هستيم جلوه نكند" واقعيت اين است كه اين فتنه با هدايت و برنامه‌ريزي آنها انجام شد وگرنه سران فتنه كساني نيستند كه ندانند و نفهمند كدام قدرت‌ها حامي آن‌هاست.

اين كارشناس مسائل بين المللي در پاسخ به اين سوال كه كلينتون گفته كه ما در ايران به دنبال مدل ليبي هستيم؛ آيا اين مسأله، ارتباطي با انتخابات آينده در ايران نداد به اين معنا كه يك جنگ داخلي در ايران شكل گرفته و از بيرون هم حضور نظامي‌ ناتو نظام اسلامي را زمين‌گير كند، تصريح كرد: اينكه امريكا چنين وزير خارجه ناشي‌اي دارد، براي ما نعمت است! با اينكه كلينتون گفت "خيلي‌ها به ما گفتند نگوييم ما از جنبش سبز حمايت مي‌كنيم" اما در مصاحبه‌اش گفت ما هم حمايت كرديم و هم هدايت.

وي در ادامه افزود: كلينتون درباره تحريم اقتصادي گفت ما فشار مي‌آوريم، او جمله‌اي را گفت كه نبايد مي‌گفت؛ وقتي تو مي‌گويي كه ما فشار مي‌آوريم براي اينكه مردم عليه دولت‌شان قيام كنند، مردم با اين حرف شما اگر ندانند هم مي‌فهمند، آن‌وقت آيا تصور مي‌كنيد كه مردم به‌جاي اينكه بيايند با عامل فشار مبارزه كنند، مي‌آيند عليه دولت خودشان قيام كنند؟

قديري ابيانه افزود: مثل اين است كه در زمان جنگ بگوييم صدام چون جنايت كرده است و مردم در قحطي قرار گرفتند، مردم با صدام عليه ايران هم‎دست شوند، در حالي كه كسي كه چنين تصوري داشته باشد، حماقت خود را به رخ مي‌كشد.

اين كارشناس مسائل بين المللي اظهار داشت: ما بايد تلاش فراواني مي‌كرديم از زبان اينها چنين چيزي بيرون بيايد تا حقايق روشن شود ولي خوشبختانه خودش صراحتاً اين جملات را بيان كرده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه احتمال ترور فيزيكي هم وجود دارد، گفت: اين‌ها براي موفقيت دست به هركاري خواهند زد.

قديري ابيانه همچنين در پاسخ به اين سوال كه يعني اين قدر ناشي‌گري كنند كه حذف فيزيكي انجام دهند، تصريح كرد: قدرتش را نداشتند وگرنه در قضيه "ريگي" پنتاگون، ناتو و مقامات امريكايي مايل بودند كه انفجارات را به تهران بكشانند، يعني منحصر در سيستان و بلوچستان نشود و به سمتي مي‌رفت كه با آنها به توافق برسند كه وي دستگير شد وگرنه شايد اتفاقات ديگري مي‌افتاد، لذا اگر كاري را انجام ندادند، نتوانستند و اگر بتوانند حتماً انجام مي‌دهند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه ما بايد هوشيار باشيم و نگذاريم اين كار را انجام دهند، گفت: من به شما قول مي‌دهم ميلياردها دلار سرمايه‌گذاري خواهد شد براي اينكه اينها بتوانند عوامل نفوذي خود را روانه مجلس كنند و در انتخابات بعدي هم باز سرمايه‌گذاري كلان خواهند كرد تا نيروهاي در خط ولايت پيروز نشوند.

قديري ابيانه با بيان اينكه يكي از سرمايه‌گذاري‌هاي آنان اين خواهد بود كه اصولگرايان پيروز نشوند، افزود: البته در اين 32 سال شكست خوردند و باز هم شكست مي‌خورند، اما ممكن است بتوانند چالش ايجاد كنند كما اينكه در فتنه 88 عده‌اي را فريب دادند.

مسئول ارتباطات و رسانه‌ها دفتر رياست جمهوري در دولت هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين سوال كه آيا اظهارات آقاي هاشمي در خصوص تزييني بودن رأي مردم تكميل كننده پازل به چالش كشاندن سلامت انتخابات نمي‌تواند باشد، گفت: رأي مردم تزئيني نيست، تأثيرگذار است و همان‌طور كه مردم به رياست جمهوري آقاي هاشمي و خاتمي و احمدي‌نژاد رأي دادند، در آينده هم مردم به هركس رأي بدهند، او رئيس‌جمهور خواهد شد، پس رأي تزئيني نيست و رأي واقعي است.

وي با تاكيد بر اينكه ما نبايد به هيچ وجه احتمال تقلب را مطرح كنيم، چون امكان چنين تقلبي وجود ندارد، اظهار داشت: آقاي خاتمي در شرايطي پيروز شد كه آقاي بشارتي وزير كشور بود، آقاي بشارتي جزو نيروهاي جريان اصولگرا بود و آقاي احمدي‌نژاد در شرايطي پيروز شد كه انتخابات دست آقاي موسوي لاري و دولت آنها بود، حتي اگر كس ديگري هم پيروز مي‌شد، دليل بر تقلب نبود.

قديري ابيانه امكان تقلب در ايران را غير ممكن خواند و گفت:‌ اگر كسي بتواند تقلب كند، بايد يك بخشنامه‌اي صادر كند به 400 هزار نفر كه شما اين كار را بكنيد و چنين بخشنامه‌اي نمي‌تواند محرمانه بماند، چون انتخابات را مردم برگزار مي‌كنند.

وي ادامه داد: يعني آن مأمور وزارت كشور نيست كه پاي صندوق مي‌نشينند، ناظران و مردم كه در اين مدت انتخابات برگزار كردند، كماكان هم اين‌كار را مي‌كنند.

قديري ابيانه تصريح كرد: آقاي حدادعادل مي‌گفت كه زمان اصلاحات نهايت تلاش‌شان را براي تقلب كردند، مثلاً در صندوقي كه خودم رأي دادم، شماره آراي من را صفر اعلام كردند كه موجب شد شكايت كنم. وقتي بررسي كردند آقاي حدادعادل در آن صندوق 400 رأي داشته است.

وي ادامه داد: اما موسوي لاري در همين انتخابات اخير، يك جمله جالب گفت البته علني نگفته بود از درون جلسات‌شان بيرون آمده بود كه گفته بود اگر بخواهند تقلب كنند، بيش از 700هزار رأي نمي‌توانند، آن حرف را هم براساس تجربه زده بود، يعني آن‌ها با صفر كردن 400 رأي حدادعادل و از اين قبيل كارها بيش از اين تعداد نتوانستند جابجا كنند.

قديري ابيانه با بيان اينكه هاشمي اشتباه مي‌كند، اظهار داشت: من به مدت چهار سال در مجمع به عنوان مشاور ايشان بودم، در انتخابات سال 84 به نفع وي تبليغ كردم، -البته عضو ستادشان نبودم- منتهي مي‌گفتم آقاي احمدي‌نژاد، لاريجاني، قاليباف و رضايي اصولگرا هستند، صالح هستند ولي ما بايد اصلح انتخاب كنيم، به نظر من آقاي هاشمي اصلح است بعد يك مصاحبه‌اي كردم فكر كنم در رجانيوز هم براي اولين بار منتشر شد، گفتم يك مركز نظرسنجي وابسته به جهاد دانشگاهي در يك نظرسنجي كه روز سه‌شنبه آخر انتخابات كرد و چهارشنبه نتيجه آن آماده شده بود، نشان داد كه آقاي هاشمي پنج تا هفت ميليون رأي كم دارد، حالا اين مركز نظرسنجي شديداً ضد آقاي احمدي‌نژاد بود كه من خودم نتيجه اين نظرسنجي را به آقاي هاشمي گفتم كه شما در انتخابات بازنده شديد و تمام است؛ شما با آخرين روز تبليغات هم نمي‌توانيد جبران كنيد و باختن هم جرم و ننگ نيست.

وي ادامه داد: امام فرمودند كه هركس خودش را سالم مي‌داند، نامزد شود در اين نامزدها يكي از آن‌ها برنده مي‌شود، من اين ماجرا را جايي نقل نكرده بودم تا زماني كه فائزه هاشمي گفت كه خاتمي خائن است براي اينكه جلوي تقلب دور قبل را نگرفت، در حالي كه او مي‌دانست تقلب نشده است.

قديري ابيانه با بيان اينكه هيچ وقت از زبان هاشمي نشنيدم كه گفته باشد در انتخابات تقلب شده است، گفت: اگر صحبتي بود از تخلف بود نه تقلب. مثلاً اگر كسي 23 ساعت قبل از انتخابات تبليغ كند، اين تخلف است، ولي تقلب كه آرا را تعويض كنند نبوده است. تمام سران فتنه اخير هم مي‌دانستند كه تقلب نشده است. آقاي هاشمي هم مي‌دانست كه تقلب نمي‌تواند باشد. اما ايشان ناراحت هستند كه چرا از من در تلويزيون صحبت كردند. ايشان مايل بودند كه در ايام انتخابات بيايند صحبت كنند كه چنين چيزي امكان نداشت.

وي در پايان نيز در مورد جنبش وال استريت خاطرنشان كرد: آنچه كه ما در امريكا با آن مواجه هستيم، تشييع جنازه ليبراليسم است. فوكوياما كتابي نوشته بود به نام پايان تاريخ كه در آن نوشته بود "ليبراليسم پايان تاريخ است"، چون اين آخرين مكتب به حق و ماندگار است، اما حالا اگر بخواهيم كتابي بنويسيم عنوان آن بايد "پايان ليبراليسم" باشد.

قديري ابيانه در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در مورد تحولات بيداري اسلامي اظهار عقيده كرد كه امروزه در جهان اسلام خصوصا خاورميانه و شمال آفريقا مشاهده مي‌شود درحقيقت آن‌ چيزي است كه "ساموئل هانتينگتون" پيش‌بيني كرده بود و آن شكل‌گيري تمدن اسلامي است و بدون ترديد از اين فراگيرتر هم خواهد شد.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل در پاسخ به سوالي در خصوص موفقيت اسلامگرايان در انتخابات تونس تصريح كرد: بيش از 20 سال قبل حضرت امام(ره) گفتند كه انقلاب ما صادر شده است.

وي اظهار داشت: حدود دو سال پيش يك نظرسنجي و تحقيقات گسترده در امريكا از همه كشورهاي جهان انجام شد و امريكايي‌ها پس از آن به اين نتيجه رسيدند كه اگر در هر كشور اسلامي انتخابات آزاد برگزار شود، مسلمانان ضد امريكايي پيروز خواهند شد كه اين يك واقعيت است.

قديري ابيانه اضافه كرد: مردم مسلمان منطقه اميد به پيروزي نداشتند كه با ماجراي تونس، اين اميد در دل‌ها روشن شد و پيروزي هر كشور اين اميد را افزايش خواهد داد و فراگير خواهد شد.

اين كارشناس مسائل بين الملل با بيان اينكه استراتژيست‌ها، جمهوري اسلامي ايران را رهبر طبيعي اين تمدن بزرگ اسلامي رو به شكل‌گيري مي‌دانند، افزود: آنها معتقدند كه به دليل برخورداري ايران از سه موقعيت ژئوپلتيك، ژئو استراتژيك و ژئواكونوميك و واقع شدن در مركزيت اسلامي، ايران رهبر طبيعي تحولات است.

سفير سابق ايران در مكزيك با يادآوري سه اجلاس بيداري اسلامي، مجمع جهاني اهل بيت (ع) و انتفاضه فلسطين در كشورمان گفت: اين سه اجلاس كه از همه دنيا در آن شركت كرده بودند، نشان داد كه عملاً ايران رهبريت را به دست گرفته است، بدون اينكه بخواهد اعلام رهبري كند.

وي با تاكيد بر اينكه ايران را در منطقه نه تنها به عنوان رهبر كه چيزي فراتر از آن مي‌شناسند، خاطر نشان كرد: ايران براي بسياري از ملت‌ها يك الگو است و بسياري از ملت‌ها حسرت وضعيت جمهوري اسلامي ايران را مي‌خورند.

قديري ابيانه ادامه داد: مقام معظم رهبري هم در خطبه‌هاي نماز جمعه گفتند كه غربي‌ها از دو چيز خيلي نگرانند، يكي اينكه ملت‌هاي اسلامي با قانون اساسي ايران آشنا شوند كه چگونه اين اسلام‌گرايي و مردم‌سالاري به شكل بسيار زيبايي با هم تلفيق شدند و دوم اينكه ملت‌ها دستاوردهاي ايران را بدانند.

اين كارشناس مسائل بين المللي با بيان اينكه مردم منطقه به همين ميزان كه با قوانين كشور ما آشنا شدند، مايل هستند نظامي شبيه و نزديك به نظام ما داشته باشند، افزود: ما انتظار داريم ملت‌ها لااقل به اندازه نگاه خودشان از حق و مذهب‌شان كه همه قرآن و پيامبري حضرت محمد(ص) را قبول دارند، دفاع كنند و قطعاً اين به نفع ما هم خواهد بود.

وي در ادامه يادآور شد: در همين مدتي كه در تونس و مصر اين تغييرات ايجاد شد، فضاي خيلي گسترده‌اي به روي ايران باز شد و در ايران بايد همگي تلاش كنيم كه در اين تحولات نقش آفريني داشته باشد.

قديري ابيانه در پاسخ به اين سوال كه آيا در موضوع عربستان و اردن نيز اين نقش آفريني مي‌تواند جايي داشته باشد، گفت: نه، منظور من از نقش آفريني افرادي مثل شماست و هركسي كه به اينترنت دسترسي دارد مي‌تواند به پايگاه جهاني تبليغ اسلام تبديل شود.

وي با يادآوري اظهارات كلينتون كه سخن از سفارت مجازي در ايران كرد، اظهار داشت: حضور مجازي ايران در همه عرصه‌هاي جهان به واسطه شخص جنابعالي، رجانيوز، مساجد، بسيج، انجمن‌هاي اسلامي و دانش‌آموزان باشد؛ ما مي‌توانيم؛ نياز دوران است و بايد اين كار را انجام دهيم.

سفير سابق ايران در مكزيك در مورد موضع چاوز در قبال دولت قذافي و اينكه شوراي انتقالي ليبي را به رسميت نمي‌شناسد، تصريح كرد: به نظر من، چون ناتو و امريكا عليه قذافي دخالت نظامي كرده است و امريكا و ناتو كشورهايي هستند كه هر جا ورود مي‌كنند، به نفع ملت‌ها دخالت نمي‌كنند، ونزوئلا هم چنين مواضعي را اتخاذ كرده است.

وي با بيان اينكه البته ما هم دخالت ناتو را نمي‌پسنديم و معتقديم آن‌ها به نفت ليبي طمع داشتند، خاطر نشان كرد: ولي شوراي انتقالي قول داده است كه انتخابات عمومي برگزار كند تا مردم به حكومت برسند.

قديري ابيانه افزود: اگر قرار باشد بدون انتخابات و بدون آراي عمومي شوراي انتقالي جايگزين قذافي شود، باز هم مورد تأييد ما نخواهد بود.

اين كارشناس مسائل بين الملل با بيان اينكه اگرچه با همه كشورهاي داراي حاكميت‌هاي مختلف رابطه داريم، اظهار داشت: روابط بين‌الملل ايجاب مي‌كند كه با آنها رابطه داشته باشيم مثل عربستان كه حاكميت آن‌ها را نمي‌پسنديم ولي سالانه صد هزار نفر براي حج از ايران به عربستان مي‌روند.

وي اضافه كرد: داشتن رابطه ديپلماتيك به معناي قبول كردن آن نظام نيست بلكه واقعيتي است اجتناب‌ناپذير و ما هم براي پيشبرد اهداف‌مان با آن‌ها رابطه داريم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دو روز قبل از 3 تير, باخت هاشمي, نظرسنجي باخت, محمد حسن قديري ابيانه, ,